Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sKatje schreef:Freija, wij hebben op ons bak ook best wel heel wat sleet. Het ziet er ook beige-achtig uit, maar weet eigenlijk niet wat het is :geenidee:. Ik krijg het er in elk geval met geen wil van de wereld uit. Weet ook niet goed wat ik ermee moet.
Maar zolang het niet raar gaat ruiken of zo, lijkt het me eigenlijk niet echt een probleem.
ja dat hebben wij dus ook, ik hang d'r iedere keer met m'n neus boven om te ruiken of het erg stinkt, maar ik ruik niks. Ok, maar dan laat ik het maar zo.

Thanks ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

sandy schreef:Kijk daarom zijn houtkorrels nou zo ideaal :ewhistle:
Ik heb de ene bak nou ruim 4 jaar en hij ziet er nog zo goed als nieuw uit :grin:
Huh :shock: hoe kan dat nou? Ik heb het idee dat dat sleet bij mij komt van het krabben met nageltjes hoor :geenidee:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja Skat en Freija, ik heb het hier ook. En volgens mij komt het ook door het beschadigen van de bodem en daarna de ontlasting van de katten die daar in bijt. Volgens mij, als je de bak af en toe goed uitsopt, is er niks mis mee. :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

sKatje schreef: Huh :shock: hoe kan dat nou? Ik heb het idee dat dat sleet bij mij komt van het krabben met nageltjes hoor :geenidee:
Nee het komt meer door het grit wat over de bodem schraapt met graven, met houtkorrels heb je dat niet dat verpulvert ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mja, in elk geval liever wat krassen dan houtkorrels. Daar begin ik echt niet aan. ;-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik ben vanmiddag op zoek geweest naar houtkorrels. Wat betalen jullie daarvoor. Ik heb nu kitty friend die was in de aanbieding 15 kg (25 liter) voor 4,50.

Normaal kost deze 6,49. Ik heb het gevoel dat dit best prijzig is (normale prijs dan..). Heb eigenlijk geen andere merken kunnen vinden......

Hoor het graag!

Groetjes Renate
Laatst gewijzigd door Rebbe op 11 feb 2006 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het is wel de gangbare prijs voor houtkorrels hoor Renate.
Dat betalen wij er ook altijd voor, tenzij het in de reclame is natuurlijk.
Maar ik doe er wel een maand mee, verschoon 'm eens per week helemaal en het stinkt niet.
Ja behalve als ze net hebben zitten kakken :esick:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Sandy werk merk gebruik jij?

Ik heb nog nooit houtkorrels gebruikt dus ben benieuwd hoe de poezebeesten gaan reageren.

Is een heel ander gevoel dan dat fijne klontvormende zand...hopelijk geeft het geen problemen...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Normaal van Kenner, maar bij Welkoop hebben ze een ander merk ingekocht sinds kort.
Plospan, zegt me 10 keer niks maar houtkorrels zijn houtkorrels en ze vinden het best ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Omdat Guus nu weg is wil ik met Tatum alvast trainen op de houtkorrels...maar tot nu toe een drama...

Ze vind de korrels geweldig. Vist ze uit de bak en lekker spelen 8-)

Heeft 1 keer in de bak gestaan maar niets gedaan en zojuist mijn tas onder gepist :roll:

Hoe moet ik dit nu aanpakken...heb er net naast gezeten en snoepjes aan de overkant van de bak gehouden. Ze gaat dan wel met haar poten in de bak...

Tips graag !!

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Je moet haar langzaam laten wennen aan de nieuwe korrels, Renate. Dus eerst een paar dagen een paar houtkorrels tussen de andere korrels. Dan een paar dagen een kwart houtkorrels, dan de helft en op een gegeven moment alleen nog maar houtkorrels.

Bij onze poezen heeft het ongeveer 2 weken geduurd voordat ze gewend waren aan de litter pearls. (hiervoor gebruikte ik klontvormend grit)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik heb alleen niet zoveel tijd om ze geleidelijk te laten wennen want hopelijk is as vrijdag of zaterdag Guus weer terug. Heb ook geen oud grit meer in huis want de zak was mooi op...kwam precies uit dacht ik...niet erg handig dus.. :???:

Vraag me af hoe Guus het nu doet in Gent??
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Oei, dat is wel lastig. :???: Ik zou geloof ik dan toch nog een zak van je oude grit halen. Katten zijn nu eenmaal gewoontedieren en anders wordt het wennen wel heel lastig. Ook voor Guus kan het fijn zijn om eerst nog wat van haar oude grit te hebben. Alles is al zo anders voor haar.

Ik ben ook benieuwd waar zij het nu op doet. Als dat ook houtkorrels zijn, scheelt dat in elk geval al!

Wat je verder nog kunt doen, is zelf een beetje met je handen in de houtkorrels graven, in de hoop dat dit iets oproept bij Tatum. En Tatum heel goed in de gaten houden. Zodra ze ergens aanstalten maakt om te poepen of plassen, zet je haar gauw op de bak, waar je haar dan uitbundig prijst. Hopelijk heltp dit! ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

O ik had dat ook een keer toen ik per ongeluk gewoon grit had meegenomen.
Ik kon mooi een zak houtkorrels erbij halen en mengen want ze bliefden het niet dat spul.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Eigenwijze mormels zijn het ook hè? :roll:

Hier keken ze me ook aan alsof ik op mijn achterhoofd gevallen was toen ik voor het eerst die litter pearls in de bak strooide. :lol:

Maar het mengen werkte wel goed!
Plaats reactie