# Weer een vraagje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Pamela

# Weer een vraagje

Bericht door Pamela »

Ben ik weer met een vraagje

we hebben een huis tuin en keuken poesje maar willen er graag een poesje bij. Het liefst een rood vrouwtje zoals we al hebben maar een wishkas poesje lijkt me ook heel erg leuk.
Daisy(onze poes) hebben we verzekerd en eet voer van Royal Canin, ze is nu 7 maanden maar als ze volwassen is wil ik haar toch wat goedkoper voer gaan geven.
Nou vraag ik me dus af dat als je een ras poes hebt zoals een britse kort haar, of ze dan ook speciaal voer moet hebben enzo.
Misschien een beetje gekke vraag maar een kennis van mij heeft 2 perzen en zij vertelde mij dat perzen bijv vaak blaasgruis hebben.
Hebben britse kortharen van zulke 'bijzonder heden' waar je rekening mee moet houden?
Het nieuwe poesje laten we natuurlijk ook verzekeren en ik bespaar echt niet op het eten en verzorging van mijn beesten maar het gaat mij niet om het hebben van een ras kat en als ik dan moet kiezen tussen een europeese korthaar die minder probleempjes heeft en een ras kat die dat wel heeft ga ik toch voor de europeese

het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes Pamela
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Pamela,

Ik vind goede voeding voor iedere kat het meest belangrijke naast dierenartsbezoeken en liefde natuurlijk. Je zult zien dat je zoveel uitspaart met dierenartskosten, omdat je goede voeding geeft. Waarom wil je nu goedkoper voer gaan geven?
Eerlijk gezegd denk ik dat je als je de kosten niet meer kan betalen beter niet of minder katten erbij kan gaan nemen en wel aan de kwaliteit van je voer kan blijven denken. Echt, het is heel veel waard, goede voeding.

Succes, Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Mijn ervaring is dat ook een europese korthaar snel blaasgruis krijgt als je goedkoop voer krijgt. Wij hebben dat met Quinto gehad, die gaven we Whiskas en na nog geen jaar had hij blaasgruis. Hij heeft toen een tijd speciaal voer gehad (dat erg duur is) maar omdat hij nog zo jong was mochten we het met RC proberen. Dit gaat prima, de andere katten hebben nooit ander voer gehad en bij hun hebben we dat probleem met blaasgruis ook nooit gehad. Dus uiteindelijk ben ik nu goedkoper uit dan toen met Quinto :grin:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marion1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:15

Bericht door Marion1 »

Het is zelf goedkoper als je duur voer geeft als je het in de lange termijn gaat uit rekenen.

Doordat er in goedkoop voer minder voedings stoffen in zitten hebben de katten er veel meer van nodig en eten dan ook meer .

Duur voer is zitten veel voedings stoffen in en de katten hebben daar dus veel minder voer van nodig.
Als mensen niet van katten houden, zijn ze vast in hun vorig leven een muis geweest.
Gesloten