Agressie naar mensen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat ook helpt, is even zachtjes in haar gezicht blazen. Zo geven moederpoezen ook aan dat het gedrag van hun kitten onacceptabel is.
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

Bedankt voor jullie tip's we zullen het nog even aanzien zelfs de mensen die op bezoek komen zijn niet velig maar zoals ik al schreef ze bijt tot bloedens toe door en dat mag niet zpnder reden
Het is een moeilijk probleem wat erg jammer is
omdat het wel een shatje is (als ze niet bijt)

Nog even dit Ik zit in een rolstoel en dat heeft ze door dat ik niet snel aktie kan ondernemen "de doerak" maar goed een kat is een niet te doorgonden schepsel van de natuur en ze doet wat ze wil (....)
Als ik ooit terug kom zonder rolstoel dan als POES/KAT :)))))

Groetjes allemaal,

Rien
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Rien,

Misschien kun je een tijdje steeds een plantenspuit bij je hebben in je rolstoel? Dan kun je haar natspuiten zodra ze bijt. Zeg of roep daarbij heel duidelijk: NEE! Hopelijk volstaat dit woordje op den duur zodat je de plantenspuit niet meer hoeft te gebruiken. Dit gedrag kan inderdaad echt niet, helemaal niet in jouw situatie.
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

Ja klopt en intussen kun je je rot zoeken naar de
E.H.B.O. doos om je vervolgens geheel te beplakken en je eigen wonden gaan likken :)
eeke schreef:nou zo te lezen is het heel normaal dat bijten, mijn loeky doet het ook word er som moedeloos van, kan straffen wat ik wil maar hij flikt het steeds weer..
hij is ook maar 14 weken, en aanstaande zaterdag haal ik m,n andere poes op een kitten van 13 weken die heb ik uit het asiel hopelijk klikt dit goed met loeky en kunnen ze samen spelen en bijt hij mij mischien wat minder
Hoe kun je als het moet een kat het beste straffen "ik weet het niet meer"
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Wat Marije al schreef..de plantenspuit,bij ons heeft het ook goed geholpen.Zodra er 1 van onze poezen iets doet wat niet mag pak ik de plantenspuit zeg hard de naam en NEE.En ik hoef nu niet eens meer te spuiten want als ze dat ding al zien weten ze dat ze moeten stoppen :lol:
Moet er wel bij vertellen dat het bij sommige katten gewoon niet werkt...onze Tilly is gek op water en gaat dan ook met het straaltje water spelen :evil:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Moppie heeft dat ook af en toe dan ligt ze op haar rug en mag je haar aaien en in ene keer heeft ze met 4 poten en haar bekkie mijn hand vast, het geen wat ik dan doe is met een hele hoge stem auw, auw zeggen en dan stopt ze dus meteen :lol:
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Probleempje met oppaskat...

Bericht door Princess »

hoihoi allemaal!

Ben ik ook weer na lange tijd!
Heb een klein beetje een probleempje...hoop dat jullie me advies kunnen geven.... :icon_shifty:

Ik ben voor een maand de oppas van Minoes. een poes van 4jr, met nierproblemen. Ik ben bij haar in huis en slaap daar ook.
Ben er nu twee weken. Minoes is geen echte knuffelkat, maar kwam wel lekker bij me liggen op de bank, een keer kwam ze zelfs op schoot liggen, en als ik naar bed ga ligt ze er ook bij.
Alles ging goed, tot vrijdag.
Een vriend van me kwam een laptop brengen voor me (hoezo verslaafd...? :eangel: ) en Minoes gromde even zoals ze ook doet als de postbode komt. niks aan de hand verder. Ze bleef wat blazerig, maar ik dacht dat het wel over zou gaan als we weer alleen waren en negeerde het. helaas. dat was niet het geval. 's avonds kwam een vriendin van me, Minoes was rustig en kwam kopjes geven, ging zelfs bij haar op schoot liggen, lekker knuffelen, ook met mij. van het ene op het andere moment echter, we zaten gewoon achter de pc, was niks aan de hand, begon ze te grommen en te blazen. Waarschijnlijk ergens van geschrokken dacht ik nog. Ik stond op een gegeven moment op om naar de keuken te gaan, en het was helemaal mis. gillend en krijsend rende ze met me mee, blazen, grommen...naar haar koppie en lichaamstaal gekeken te hebben vond ik het een mengeling van angst en kwaadheid.
Ik liep rustig door, zacht pratend tegen haar, maar helaas, ze ging lekker door met krijsen en spuugde zelfs naar me....
Eenmaal weer op mn stoel was het ok, tot er weer iemand bewoog.
's Avonds kwam ze wel gewoon weer op bed.

De dagen die volgden precies hetzelfde, alleen zaterdagavond viel ze me echt aan. ik kon net de deur dicht doen, anders was ze me aangevlogen. ik ben op de grod gaan ziten en heb haar wat later geroepen, ze kwam grommend, maar toen ik ging aaien was het ok en kreeg ik kopjes...
Ik dacht dat het misschien te druk voor haar was, ze is neit zoveel gewend, dus dat het beter zou gaan als vriendin weer weg zou zijn.

Nee dus. Gisteravond toen ik naar bed wilde kwam ze van boven gerent en begon hetzelfde gezeur weer. weer wilde ze me aanvliegen...ga je bij haar zitten en aai je haar is het over maar als je weer beweegt begint ze weer en ze is niet te beroerd om je ook echt aan te vallen vrees ik.
Nog steeds komt ze lekker op bed liggen en op de bank. ik snap er helemaal niks van.

Iemand een tip wat ik hiermee moet? We moeten het nog uithouden samen tot 1 maart.... :icon_shifty:

Ik ga in elk geval morgen de DA om advies vragen, moet er toch heen met mn eigen monsters. Maar dit is zo niet leuk meer.

HELP! :-(
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hoi Rianne,

Is Minoes misschien ergens heel erg van geschrokken? het lijkt vreemd dat ze je aanvalt als je beweegt. Misschien is ze geschrokken van een bewegend iets ofzo?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

ik weet het niet...ze ligt nu op schoot...als ik wat doe, zoals naar keuken gaan ofzo blijf ik tegen haar praten..tot nu toe gaat het redelijk..

EDIT:
helaas....ik ging naar WC en het is weer helemaal mis.
Vind dit eng!!!!
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Je moet nog 2 weken begrijp ik dus dat is erg lang met zo'n kat. Ze is kennelijk erg geschrokken ergens van en associeert jou daarmee. Ze heeft rust nodig lijkt me. Daarom heeft het misschien zin om haar een nachtje +dag alleen te laten en daarna het contact weer proberen op te bouwen? Met een lekker hapje voor de poes, geen bezoek en, zoals jezelf al doet, met haar praten als je beweegt. Op zo'n manier win je haar vertrouwen misschien weer. Succes!
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

bedankt!

Ze ligt nu opschoot. ze spint, ik loop nu elke keer even door het huis, alleen om te kijken hoe ze doet, het gaat redelijk, als ze echt gromt of zo of ze wil naar buiten, laat ik haar eruit, of erin als ze wil, zodat ze mij wel asocieerd met leuke dingen...ben heel benieuwd hoe het naar bed gaan straks gaat...hou jullie op de hoogte!!

EDIT:
Miss Minoes :P lijkt een beetje gekalmeerd al moet ik nog erg oppassen wat k doe... heb nu kattenkruid op dr dekentje liggen en catitude in stopcontact.....hopen jullie mee?
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Wat een vreemd verhaal....er gebeurt iets wat haar aanzet tot zulk gedrag. Gebeurd het wanneer je loopt..misschien een rare vraag maar Tatum wordt helemaal wild als ik bergschoenen aan heb....die doe ik dan ook altijd bij de voordeur aan en uit...misschien moet je het in die hoek gaan zoeken....

Dacht ook even aan pijn. Wanneer een poes pijn heeft kan die ook erg agressief worden...

Zijn allemaal maar ideeen maar misschien komen we met z'n allen tot de kern ;-)

Succes!

Groeten Renate
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

Ja, pijn heb ik ook al aan gedacht. ze is ook erg onrustig nu. heeft vandaag nog niet gegromd. als ze nog twee dagen zo blijft ga ik met haar naar de Da. Ze rent nu naar buiten en dan terug en weer weg enz....best vreemd..
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wat vreemd gedrag :???:
Het kan dat ze ergens hevig van is geschrokken maar het lijkt me zo sterk zoals ze zich gedraagt.
Het lijkt wel of dr hersentjes een of andere klap hebben gehad of er is iets anders lichamelijk mis :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

op dit moment is ze een stuk rustiger en kan ik door het huis lopen zonder dat ze mee rent... heb ook even et haar kunnen spelen! :grin:
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Plaats reactie