Mijn kat is bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Mijn kat is bang

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Martine op vrijdag 20 mei 2005


Ik woon in een nogal rustige buurt maar 2 weken geleden zijn ze begonnen met straatwerken en ze rijden met kranen en bulldozers en daar is mijn kat zo onrustig en bang van. Ik probeer hem te kalmeren door hem op een rustig plekje te leggen in de achterkamer, maar niets helpt. Wie weet er een oplossing?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Zet de radio aan zodat de kat wat andere geluiden hoort dan die waar hij angstig van wordt, en zorg dat hij op een donkere plek kan zitten. Een bange kat kalmeert in het donker.
Succes!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Xandor is ook snel en vaak bang. Ik laat hem dan zelf een plekje zoeken waar hij zich veilig voelt, dat is voor hem in de slaapkamer onder het bed of achter de t.v. Als er veel lawaai is zet ik inderdaad de radio aan en ook de gordijnen dichtdoen kan helpen. Duurt het nu nog lang dan zou je ook bachdruppels of andere homeopatisch druppels tegen de angst kunnen proberen.
groetjes Sharon
durakigisa

schuw

Bericht door durakigisa »

hallo ik heb een vraagje over mijn poes .Ik heb 5 katten en in het begin ging het best goed maar nu is een van de poezen schuw geworden ,ze eet wel maar niet zoals ik het zou zien een paar hapjes dan hebt je het wel gehad .Ze kruipt ook vaak weg ,ik ben al met haar naar de dierenarts geweesten volgens is er niks mis met haar ,maar ik maak me wel zorgen ,zo is ze nog nooit geweest .Weet iemand van jullie wat er aan de hand is met haar ? Misschien uit eigen ervaring? Ik hoop dat iemand me kan helpen ,ik maak me echt zorgen. in ieder bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hai Durakigisa,

Is er iets gebeurd waar ze geschrokken van kan zijn?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
durakigisa

schuw

Bericht door durakigisa »

je vroeg me of ze ergens van geschrokken is .Ze zijn hier wel bezig met verven ( ik woon op een flat) maar of het daar mee te maken heeft? Verder weet ik niet waar ze dan wel van geschrokken is .Ik moet er wel bij zeggen dat we "savonds wel vaak weg zijn (overdag ben ik wel thuis).Zou het misschien kunnen dat ze misschien niet genoeg aandacht krijgt?Ze krijgt voor mijn gevoel wel genoeg aandacht,maar misschien niet genoeg ,ik weet het verder ook niet .Misschien moet ik maar een second opinion vragen want zo gaat het ook niet langer .Kijken wat een andere dierenarts ervan vind. in ieder geval bedankt voor je antwoord
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

kan inderdaad zijn dat ze geschrokken is van iets hoor.
Je zegt ook dat je 5 katten hebt, hoe is ze met die andere katten? Heeft ze daar altijd goed mee gekunt, of is het haat en nijd?
(sorry, eerst een hoop vragen, maar ik probeer de situatie een beetje duidelijk te krijgen)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
durakigisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2006 17:00
Locatie: Tilburg

schuw

Bericht door durakigisa »

hoi lotten je vroeg me of het misschien met de andere katten te maken heeft .Ze heeft altijd goed met de andere katten overweg gekunnen dus ik geloof niet dat het daar meee te maken heeft.Ze laten elkaar goed met rust ,af en toe weleens een tikkie hier of daar maar ze vliegen elkaar niet in de haren,dus waar het dan wel mee te maken heeft ik zou het echt niet weten
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

goed, het lijkt er dus op dat het niks in huis is waardoor ze zo schuw is geworden.

Niet te snel opgeven hoor! Vaak hebben we niet meteen het goede antwoord gevonden. Helaas geven ze ons geen antwoord als je vraagt wat er is. Dus dan kost het uitzoeken wat meer tijd.

Dat je 's avonds vaak weg bent lijkt mij opzich geen probleem, zeker niet als je overdag gewoon thuis bent.
Hoeveel aandacht krijgt ze overdag? Wat doe je zo al met haar?
Heb je geprobeerd om haar met lekkere dingen naar je toe te lokken? Dat wil nog wel eens helpen
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
durakigisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2006 17:00
Locatie: Tilburg

schuw

Bericht door durakigisa »

hoi lotte je zei dat ik het met iets lekkers moet proberen ,ik zal het in ieder geval proberen in ieder geval bedankt voor het antwoord, ik hoop dat het helpt.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik hoop het ook!!
succes in ieder geval en anders gaan we gewoon iets anders bedenken hoor!
Katten zijn eigenwijs en als baasje/personeel moet je gewoon net zo eigenwijs worden :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Onze Baja is ook best bang. Ik probeer haar vaak uit mijn hand te laten eten en ik speel met een verenstokje met haar om haar van haar angst af te leiden. Het gaat heel langzaam, maar het werkt wel ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
durakigisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2006 17:00
Locatie: Tilburg

Bericht door durakigisa »

hoi ik had vorige week verteld over mijn poes dat ze zo schuw was .Sommige van jullie hadden me wel goede dingen verteld wat ik moest doen ,maar nu blijkt dat ze ernstig ziek is .Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en die constadeerde dat ze buikvliesontsteking heeft en adviseerde me dat ik haar moest laten inslapen .Ik heb haar weer meegenomen naar huis voor een second opinion maar ik ben bang dat die hetzelfde zegt .Ik weet niet hoe het verder moet .Het doet zo ontzettend veel pijn ,ze is nog geen 3 jaar oud.Nu wil ik graag weten of er iemand van jullie het zelf heeft meegemaakt ,hoe jullie er mee omgingen .Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen en hoe ik dit moet verwerken , het is voor mijn de eerste dat ik een poes moet laten inslapen.ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik vrees dat als het echt dat is dat je weinig keus hebt :-(
Buikvliesonsteking is namelijk fip en daar is geen genezing voor, ze zal alleen maar zieker worden en wegteren als je haar zo door laat gaan :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Bah wat een ellende :cry:
Verwerken doet iedereen op zn eigen manier denk ik...

Veel sterkte
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gesloten