Ontwormen
Ik moest vanmiddag bij de dierenarts langs voor een wormenkuurtje en had al expres in dit topic gezocht naar de namen van de pilletjes die katten wel lekker zouden vinden.
Ik vroeg dus om Flubenol, maar die hadden ze niet. Volgens de assistente zijn dat ook grotere pilletjes dan de Milbemax die ik uiteindelijk meegekregen heb.
Normaal als we ze Drontal gaven, waren we tijden in gevecht met handdoeken, worstelende katers en tien keer uitgespuugde pilletjes. Nu heb ik bij Sam en Sushi allebei wat brokjes in hun bakje gegooid met zo'n Milbemax-pilletje erbij en ze hadden ze binnen 10 seconden op.
Geen gevecht, geen kleffe uitgespuugde pilletjes en geen gestresste katten. Ze weten niet eens dat ze iets binnen gekregen hebben!
Leve de zoek-optie op dit forum!
Ik vroeg dus om Flubenol, maar die hadden ze niet. Volgens de assistente zijn dat ook grotere pilletjes dan de Milbemax die ik uiteindelijk meegekregen heb.
Normaal als we ze Drontal gaven, waren we tijden in gevecht met handdoeken, worstelende katers en tien keer uitgespuugde pilletjes. Nu heb ik bij Sam en Sushi allebei wat brokjes in hun bakje gegooid met zo'n Milbemax-pilletje erbij en ze hadden ze binnen 10 seconden op.

Leve de zoek-optie op dit forum!

Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) 

- sammie1986
- Huiskat
misselijk van ontworming's tabletjes
ik heb vandaag mijn kat een ontwormings tabletje gegeven ongeveer een half uur later begon ze heel erg te kwijlen (schuimen). Dit heb ik al eens eerder gehad toen ze gelikt had aan het vlooienspul. De dierenarts zei dat het een normale reactie was omdat het een vieze smaak heeft.
Maar kan dit ook met de ontwormings tabletjes ik had echt het gevoel dat ze er niet helemaal lekker van was en het duurde ook wel even tot het over was kan het zijn dat haar buikje een beetje van streek is door dit tabletje. Ze heeft daarstraks ook in de kamer geplast en dit heeft ze nog nooit eerder gedaan ze is nu ongeveer 7 maand. het merk van de tabletjes is EXIL NO WORM
Maar kan dit ook met de ontwormings tabletjes ik had echt het gevoel dat ze er niet helemaal lekker van was en het duurde ook wel even tot het over was kan het zijn dat haar buikje een beetje van streek is door dit tabletje. Ze heeft daarstraks ook in de kamer geplast en dit heeft ze nog nooit eerder gedaan ze is nu ongeveer 7 maand. het merk van de tabletjes is EXIL NO WORM
Mijn dierenarts is geen fan van Exil, die vindt het eigenlijk troep.
Ik heb zelf de laatste keer Milbemax bij de dierenarts gehaald en dat hebben ze hier allebei zo opgegeten (verstopt tussen wat droge brokjes) en volgens mij hebben ze er verder ook geen last van gehad. Het is waarschijnlijk wat duurder dan Exil, maar dat heb ik er graag voor over!

Ik heb zelf de laatste keer Milbemax bij de dierenarts gehaald en dat hebben ze hier allebei zo opgegeten (verstopt tussen wat droge brokjes) en volgens mij hebben ze er verder ook geen last van gehad. Het is waarschijnlijk wat duurder dan Exil, maar dat heb ik er graag voor over!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) 

- sammie1986
- Huiskat
- sammie1986
- Huiskat
Heb een beetje lopen spitten door dit topic, maar misschien vinden jullie het niet erg als ik toch snel even mijn vraagje hier stel??
Hoe vaak moet je je katten eigenlijk ontwormen? Siep is twee maanden geleden nog ontwormd, Luna voor het laatst in december. Ik geef ze wel anti-vlooienmiddel van Frontline, maar verder geen ontwormspul.
Ze zitten binnen en kunnen op het dakterras, waar diverse planten staan.
(moet ik me schamen dat ik dit niet weet?)

Hoe vaak moet je je katten eigenlijk ontwormen? Siep is twee maanden geleden nog ontwormd, Luna voor het laatst in december. Ik geef ze wel anti-vlooienmiddel van Frontline, maar verder geen ontwormspul.
Ze zitten binnen en kunnen op het dakterras, waar diverse planten staan.
(moet ik me schamen dat ik dit niet weet?)
Mauw