4 muizen per dag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Joris

4 muizen per dag

Bericht door Joris »

Onze 3 katers vangen sinds kort zo'n 4 muisjes per dag. Ze nemen ze van buiten mee naar binnen. Die liggen dan soms zelfs halfaangevreten in de keuken. Halsbandjes met een belletje is geen optie, daar zijn 2 van de 3 al ooit eens aan blijven hangen. Heeft iemand een idee? Ik weet het is de aard van het beestje, maar dit geeft wel erg veel viezigheid in huis . . .
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Joris,

Helaas geen tips van mij over het muizenoverschot in je huis ;-)

Bij onze poezen is het vaak met periodes dat ze zoveel muizen vangen en is een kwestie van uitzingen. We hebben het een periode ook heel erg gehad toen ze in onze buurt aan het (ver)bouwen waren. Muizen gaan dan lopen en zich verspreiden.

Maar om er het positieve uit te halen....je weet zeker dat je als baasje erg geliefd bent want ze nemen ze voor je mee 8-)

Groeten Renate
Gast

Bericht door Gast »

een schrale troost dan - maar bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je zou kunnen kijken waar de muizen vandaan komen.
Halen ze je uit je eigen tuin?
Dan zou je namelijk kunnen proberen de bron, het muizennest, weg te halen.

Succes
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gast

Bericht door Gast »

Lotte schreef:Je zou kunnen kijken waar de muizen vandaan komen.
Halen ze je uit je eigen tuin?
Dan zou je namelijk kunnen proberen de bron, het muizennest, weg te halen.

Succes
Ik heb geen idee waar ze vandaan komen - nog nooit 1 muis gezien totdat we deze katers kregen. We wonen in een rijtjeshuis met tuin aan het water. Dat wordt dus zoeken naar het nest. Gaan we proberen.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ja maar wat dan :shock:

Het nest uitroeien...terwijl die muizen niets verkeerd doen...ze zitten niet in huis.... :-(

Of de kat binnenhouden terwijl die zijn instinct volgt ??

Volgens mij kan je het alleen accepteren...

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Lotte schreef: Dan zou je namelijk kunnen proberen de bron, het muizennest, weg te halen.
Even just to be sure; natuurlijk niet met muizengif die muizen te lijf gaan he!!! Want als die muizen gif in zich hebben en je kat eet die op krijgt die het dus ook binnen.

Persoonlijk zou ik zeggen; toch een halsbandje met belletje omdoen. Ik weet wat er eerder is gebeurd, maar je hebt genoeg elastieken halsbandjes en die rekken helemaal uit als er iets gebeurd. Je bent het bandje dan kwijt maar je kat overkomt dan niets.
Als dat niet werkt zit er niets anders op dan iedere dag die halfopgegeten muisjes afvoeren en hopen dat ze op een gegeven moment een keer 'op' zijn...

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Of met muisvriendelijke muizenvallen aan de slag gaan. Of een niet-muisvriendelijke manier zoeken die je katten niet in gevaar brengt.
Gesloten