Sterk vermagerde kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Of jijzelf voelt het aan, of de kat laat het je aanvoelen. Soms is een blik voldoende om te weten: nu is het genoeg, nu moet ik de 'natuur' helpen.
Zolang ze nog gelukkig oogt, zou ik haar dat geluk nog gunnen.
Veel sterkte, het is een naar bericht :-(
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Siska,

Kan alleen maar beamen wat de anderen al gezegd hebben, neem de beslissing als jij vind dat de poes lijd en geen plezier meer heeft in het leven, jij kent haar het best.

Succes en veel liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Siska
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2005 12:18

Bericht door Siska »

Hoi allemaal,

Ik ben er even stil van, zoveel medeleven, dat had ik niet verwacht. Als ik het aan mijn directe omgeving vertel krijg ik van die opmerkingen van het is toch maar een kat. En dan ril ik gelijk. Het is wel een wezen van vlees en bloed waar wij veel zorg voor hebben gedragen en waar we heel veel van hebben terug gekregen. Het zijn gewoon schatjes die katjes. Ik kan mij geen leven inbeelden zonder.
Ik ga jullie raad opvolgen en haar vertroetelen zoveel we kunnen en haar inderdaad een waardig pijnloos einde te gunnen wanneer de tijd daar is, ook al is die veel veel te vroeg. Ik denk dat ik terecht mag zeggen dat, ook al was het een kort leven, het een goed leven was. Maar beter een kort en goed leven dan een lang ellendig.

Bedankt voor jullie hartverwarmende steun en medeleven. Voorlopig geven we ze antibiotica en wachten we een beetje af hoe ze daar op reageert. En zolang ze nog eetlust heeft en geniet en spint van de aandacht die ze krijgt, zullen we haar gezelschap zeker koesteren.

Ik hou jullie op de hoogte! Ik wou een foto op de site zetten, maar dat is me tot hier toe nog niet gelukt.

Bedankt !
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Siska, wij weten allemaal hoe het voelt want we houden van onze katten. Dus hier krijg je ook begrip.

Ik hoop dat de antibiotica nog een tijdje helpt.
CatsenZo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2006 17:28
Locatie: eindhoven

Bericht door CatsenZo »

Het bloedonderzoek gaf aan dat het kanker was, maar weet je ook waar die kanker zit? Ik denk nu aan schildklierkanker, dit geeft een te hoge stofwisseling, dus wel eten, maar toch afvallen; door de te hoge stofwisseling komen weer allerlei andere problemen, o.a. hart en nierproblemen waarvan meer drinken weer een gevolg kan zijn.
Bij sommige katten zijn sommige kanker-gevolgen goed onder controle te houden (oke, het is symptoombestrijding, maar als je kat er gelukkig(ger) door is?)
zie ook het topic: "algehele malaise...... heb de uitslag......" (het gaat niet van een leien dakje!)

sterkte!! en inderdaad: vooral laten genieten en zelf ook genieten van het beessie!
Gesloten