Zere poot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Je mag je poes echt niet zomaar medicijnen voor mensen gaan toediennen hoor !
De werking is heel anders, en de hoeveelheid is veel teveel voor een poes, een halve paracetamol is echt teveel.

Voor dieren bestaan er goede pijnstillers die tegelijk ontstekings werend werken, wat bij een knieletsel me wel handig lijkt. Je da kan poes een injectie geven met dat middel, dan werkt dat 2 dagen, voor daarna kan hij je iets meegeven wat je zelf kan toediennen.

Ik heb nog een vraagje; als haar knie ontwricht is , of ontwricht geweest, moet ze dan niet rusten, en een tijdje in een bench, zodat ze zich niet teveel kan bewegen, en zodoende de knie belasten, wat dan weer pijn veroorzaakt ? Het lijkt mij logisch dat je haar een tijdje imobiliseert (door in een bench te zetten), zodat het kniegewricht rust krijgt en kan genezen.

Succes ermee, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Veronikske heeft de meeste goede tips al gegeven, maar ik wil even benadrukken dat een halve paracetamol voor een kitten van 4 maanden dodelijk kan zijn. Zo'n dosis en veel en veel te hoog, en daar moet je beslist niet zelf mee gaan experimenteren.
Kindergeneesmiddelen kunnen in bepaalde gevallen, maar dan nog moet je weten wat wel en niet kan, dus kijk daar altijd mee uit.

Veel succes!
Gesloten