Gizmo loopt ontzettend te hijgen (na een beetje inspanning)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Hyperventilatie

Bericht door Bjørn »

Hallo allemaal,

Vandaag maakten we toch iets vreemds mee. Sjors en Luna waren een beetje aan het dollen, op een gegeven moment werd het zelfs een beetje teveel en waarschuwden we ze.

Ze hielden er mee op, maar Luna kreeg meteen last van een soort hyperventilatie. Heel kort en hard hijgen. Monique heeft dit al vaker meegemaakt en wist meteen dat ze Luna op moest pakken en even moest vasthouden. Toen was het wel meteen over.

Weet iemand wat dit precies is en hoe het komt? Het ziet er een beetje vreemd uit en het lijkt me een gek gezicht als we een plastic zakje tegen Luna's snoetje aan moeten houden.

(Mocht deze vraag al eerder gesteld zijn, ik heb hem niet kunnen vinden)
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Ik begrijp dat het hier onder valt, maar het lijkt meer op hyperventilatie dan hijgen.

Iemand die een antwoord weet?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Ik begrijp dat hij dit al vaker gehad heeft ? Zou het niet kunnen dat hij iets aan z'n longen heeft. Ik denk daaraan omdat mijn Winnie dit ook heeft, en ik wist in het begin ook niet wat het was. Na een dolle speelbui, lag hij te hijgen, niet normaal gewoon !
Heb mijn probleem hier voorgelegd, en ben naar de da geweest, en toen bleek dat Winnie toch wel een ernstig longprobleem had. Als je hem ziet zou je dat zeker niet zeggen, hij ziet er kerngezond uit, is een uit de kluiten gewassen ex-kater, met een prachtige vacht. Op dit moment kan ik hem stabiel houden met zijn medicatie.
Ga anders eens mijn topic over Winnie doorlezen, misschien haal je er iets uit. ( bij medisch, poes hijgt heel erg na één minuut spelen)

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten