Huid kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Huid kat

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Joyce op zondag 8 mei 2005

Mijn poes van 2 jaar heeft alleen onder haar kinnetje een ophoping van allerlei zwarte troep. Als ik het eraf haal heeft ze pijn en de volgende dag zit het er weer. Wassen helpt ook niet, dit hebben we paar keer tevergeefs geprobeerd met kattenshampoo. Raar dat het alleen op die plek is! Het zijn geen beestjes want ze bewegen niet, ze heeft ook een vlooienbandje om. Ook kan het geen aarde zijn, want ik heb hier geen plantenbakken bewust!

Omdat jullie meer over katten weten weten jullie misschien ook wat ze heeft zodat ik goede stappen kan ondernemen. Bedankt alvast voor uw tijd!
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Joyce, ik heb dit ook gehad en met mij nog meerdere mensen op het forum. Er is niks aan te doen, het is gewoon een soort smeer ofzo. Wij zijn er ook mee naar de dierenarts geweest, maar die wist ook niet wat het was. Met een vlooienkam kun je het meeste vaak wel weghalen. Maar pas op: Als het korstjes lijken en er een wondje onderzit dan moet je eraf blijven! Het wordt vanzelf minder of trekt helemaal weg. Maar de kans is groot dat het ook vanzelf terugkomt.
Zolang het niet schadelijk is voor de gezondheid van mijn kat, neem ik het maar voor lief, er is toch niks aan te doen.
jennifer

bruine korstjes/spikkels op bekje, wat is dat?

Bericht door jennifer »

Hoi!

Mijn 8-jarige gecastreerde kater heeft onder op zijn kin een donkerbruin, rond en korstig plekje. het is geen wond(korstje). Het doet me denken aan gelijksoortige spikkels/plekjes die de kater van een kennis had rond zijn bekje, daar heeft nooit een dierenarts naar gekeken dus is er ook geen diagnose gesteld. Ik vind het er niet gezond uitzien, als een schimmel ofzo, maar ik kan geen info op internet vinden met betrekking tot deze symptomen. Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

groetjes
Jennifer
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Het zou krentenbaard kunnen zijn, daar kunnen katten ook last van hebben. Als je zoekt op 'acné' of 'krentenbaard' dan moet je op internet ook wel iets kunnen vinden.
Je kunt proberen het schoon te maken met een watje met wat gekookt water met Biotex groen of zout erin opgelost (wel goed naspoelen ;-) ) .

Succes ermee!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gesloten