Kale ronde plekjes op achterpoten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Kale ronde plekjes op achterpoten

Bericht door cindy »

Hallo kattenlovers,
Mijn kater van 1,5 heeft sinds een tijdje op beide achterpoten een rond kaal plekje. Het is net of het haar daar weggesleten is. De plekje zitten een beetje aan de buitenkant, zeg maar op zijn hiel, en zijn redelijk symmetrisch. Ik vermoed zelf dat het komt van rennen en de wrijving daarvan, maar ga morgen toch maar even naar de DA. Ik zag op het forum wel veel over allergieen en schimmels, maar hij heeft verder geen klachten. Wie weet waar deze kale plekjes op kunnen duiden???
Bedankt van een nieuwsgierig kattenbaasje.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een van mijn katten heeft ook van die kale plekjes op zijn hielen. Volgens mij is het gewoon natuurlijke slijtage (als je het zo mag noemen). Hij heeft geen schimmel of andere enge aandoeningen en heeft een mooie volle glimmende vacht. No worries, dus. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Bericht door cindy »

O, gelukkig nog iemand met een 'kale poten' kat! De DA zei dat hij het niet eerder gezien had.... Het is inderdaad een soort slijtage, wellicht van het hard neerploffen (wat mijn Oes graag en vaak doet) op een hard oppervalk en het afzetten op vloerbedekking. Ik moet wel in de gaten houden dat de huid niet teveel gaat irriteren. het is de bedoeling dat er eelt op gaat komen voordat de huid reageert. Hoe lang heeft jouw kat het al? Is hij/zij ook nog jong? Bedankt in ieder geval voor je reactie! Je was de enige, dus het zal niet heel vaak voorkomen :)
Groeten,
Cindy
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hier nog een exemplaar met die plekjes hoor! :lol: Sam heeft ze al een paar jaar, maar hij heeft er verder helemaal geen last van. Hij likt er niet extra aan, het wordt niet rood, dus ik geloof niet dat het ernstig is. ;-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

2 van mijn 3 katten hebben het ook, en hebben nergens last van. Eerst vond ik het ook wel vreemd, maar het irriteert ook niet en je mag er aan zitten etc.. Zal wel niets zijn.
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Puk is inmiddels al vijf jaar en heeft die plekjes al zolang hij bij me woont (nu twee jaar). De plekjes zijn niet rood of geirriteerd en mag je er gewoon zonder protest van meneer aankomen.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Bericht door cindy »

Dat vind ik nou zo fijn aan dit forum! Dat je ontdekt dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken, omdat er meer katten zijn die dezelfde euvels hebben als je eigen poezenkinders! Soms word je daar wijzer van dan van bezoekjes aan de DA (die het toch ook vaak niet helemaal weten). Bedankt voor jullie reacties en alvast een goed 2006!
Cindy
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ik denk dat het gewoon een soort eeltplekken zijn (ligplekken)
Zoals je bij honden ook hebt.
Onze Mop heeft het ook bij haar achterpoot.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gesloten