stout gedrag, puberteit?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
cinderella
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2005 12:01

kitten erg aktief

Bericht door cinderella »

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een kitten van 16 weken hij is erg lief, maar haalt enorm veel kattekwaad uit. Hij was al meteen de tweede dag erg gewend,hij heeft nu echt streken, hij doet echt dingen die echt niet mogen een plante spuit werkt niet. Zo ligt hij heel lief te slapen en ineens rent hij zo hard door de woonkamer, gaat aan de planten bijten, hangt in de gordijnen of gaat in de lamp hangen, hij weet dat het niet mag maar doet het toch steeds. Wat kan ik hier aan doen?
we hebben ook een hondje en dat gaat heel erg goed samen.
Ik moet hem af en toe gewoon even in een bench zetten om hem tot rust te laten komen. Het is echt niet altijd leuk het kost me echt veel energie hij weet als hij eenmaal bezig is echt niet van ophouden wat ik ook doe. Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een klap met een rubber hamer werkt meestal wel. :silly:

Ik heb ongeveer een jaar lang in een zelfde situatie gezeten met Paddy. Hij was ook superactief, op het ADHD'ige af. Blijf in ieder geval consequent optreden als hij iets stouts doet en troost je met de gedachte dat het vanzelf minder wordt, meestal als ze naar de ballenbak zijn geweest.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Foul Smelling Pig schreef:Een klap met een rubber hamer werkt meestal wel. :silly:

Ik heb ongeveer een jaar lang in een zelfde situatie gezeten met Paddy. Hij was ook superactief, op het ADHD'ige af. Blijf in ieder geval consequent optreden als hij iets stouts doet en troost je met de gedachte dat het vanzelf minder wordt, meestal als ze naar de ballenbak zijn geweest.
Ohoh Simba is al naar de ballenbak geweest toen hij 6 maand was. Hij is nu ongeveer 10 maand en erg actief en stout. Hij doet nu alles waarvan hij weet dat het niet mag en racet door het huis, ondertussen luid mauwend. Heb vannacht tot twee uur wakker gelegen door meneer. Is dit dan zijn pubertijd?? Ik hoop maar dat het overgaat want een actieve kat is leuk maar een ADHDkat is minder.. :roll:
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gesloten