Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Diarree

Bericht door Rolanda »

Hallo, hier ben ik dan met een probleem, t gaat over de 3 katten van ,mn schoonzusje, die vanmiddag naar de DA gaat. Ze heeft 3 katten, 1 van 2 jaar en 2 van 7 maanden, vorige week woensdag zijn ze alle 3 ingeent en ontwormd, en afgelopen maandag werd de jongste kater gecastreerd. Vanaf afgelopen zondag willen ze niet meer eten, ze spugen en hebben diarree, de oudste van 2 jaar zoekt wel iets om te eten, maar dan heeft hij wat om te eten, dan wil hij toch maar niet. Vanmiddag ga ik met haar mee naar de DA. Herkennen jullie dit? En zou het besmettelijk zijn voor mijn katten, want ik zal met ze in aanraking komen vanmiddag. Wat zou ik dan kunnen doen, om die besmetting niet over te kunnen brengen?? Ja ben ik er een tijdje niet en dan heb ik zoveel vragen in 1 x, Wie weet raad!!!! bedankt alvast, groetjes Rolanda
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hee, bel anders de DA even op met deze symptomen. het lijkt me sterk dat het een week later alsnog van de enting of operatie komt (of lees ik de dagen verkeerd). Kijk asjeblieft uit met je katten, kan er niet iemand (katloos) met deze beestjes naar de Da gaan?
alleen Diarree is volgens mij niet zo heel ernstig, maar als ze het alledrie al hebben, en overgeven (?) lijkt het me wel besmettelijk!
nogmaals, ik weet ook niet wat het kan zijn, maar heb genoeg ervaring met besmetting, om 'errug voorzichtig doen' te zeggen!!
hou ons op de hoogte...
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hoi Rolanda,

Vroeg me al af hoe het met je ging en dan dit...!
Ben het ermee eens dat je de DA even moet bellen. Vraag aan hun wat je tegen besmetting kunt doen. Een leuke tip hier krijgen van de site zou kunnen werken, maar zo heb je wat meer zekerheid dat je een optimaal antwoord krijgt (in deze situatie wel te verstaan, niet verkeerd naar het forum bedoeld)

We hopen met je mee meid. Wens je schoonzussie maar veel sterkte.
Het lijkt wel of ze ergens iets "gevonden" hebben ofzo, iets hebben gepikt?
Komen ze op straat? Ik zeg maar wat hoor...

Veel sterkte en laat het ons weten alsjeblieft.

Groetjes,
Cis

Oh ja, misschien was er iets mis met dat produkt waar de katten mee zijn behandeld???? Over de datum??? Dat ze alle 3 een reaktie geven is wel heel toevallig, dat kan dus niet.
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Ja ik ga zo mn eigen DA bellen, wat betreft besmetting, mn schoonzus heeft om 14.30 uur een afspraak maar met haar DA.
Ik kan niet weigeren om haar niet te helpen met dr 3 katten naar de DA te brengen, ik breng haar dan met de auto.

Ik denk dat ik zowiezo, mn schoenen uittrek voor haar deur en bij mijn deur, proberen de katten niet aan te halen...moeilijk moeilijk, en mn handen daarna goed te wassen.
Mn schoonzus zit ook met dr handen in het haar, alle 3 tegelijk, valt wel op vind ik hoor, zo na de dierenarts. Zelf zit ze zich af tevragen of ze iets van planten ofzo hebben gegeten.

Maar ja dan alle 3??Als ik wat weet schrijf ik het later op de middag wel, alvast bedankt, ik zal zo nog ff hier kijken of er iemand nog een idee heb.
Groetjes
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Heb net mn eigen dierenarts gebeld, die vreest dat er een virus is meegenomen. Ik moet zelf niet de katten aanhalen, schoenen uit, bij thuiskomst meteen omkleden en douchen.
Besmetting gevaar zit in de lucht, haren etc..

Zo zijn we dus mooi klaar mee, nu even mn schoonzus bellen, dat ze de katten maar vast klaar moet zetten in hun vervoers mandje.
Nou jullie lezen het nog wel
groetjes
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Nou, ben dus terug, was maar goed dat ze is gegaan. Het vrouwtje van 7 maanden was behoorlijk afgevallen in die paar dagen tijd, ze hadden alle 3 koorts. Ze hebben een vocht infuus, en andere medicijnen injecties gekregen.

Ik vroeg nog of er een kans was op besmetting, ja was dus het antwoord, heb daar mn handen met een desinfecterend middel kunnen wassen.
In de 1ste instantie zou ik de katten niet aanhalen, maar goh, t gevoel gaat toch tegen je in, heb ze dus wel aangehaal om ze rustig te houden.

Thuis gekomen heb ik mn schoenen buiten laten staan, mn jas meteen ergens opgeborgen en andere kleding aan getrokken, en verder kan ik er ook niks aan doen, afwachten dus.
Vind het alleen zo vreemd en heb er al met meerdere over gehad, je brengt 3 gezonde katten naar de DA, en zijn na 3 dagen doodziek, 1 of andere virus. Ze komen nooit buiten. DA zegt ja net als bij mensen krijgen ook de griep door een ander...ja ja..en??? waar komt deze virus dan vandaan???Snap er dus geen bal van, dit kan echt niet door een blikje voer lijkt me, als dat niet goed was, was het allang met het uitspugen afgelopen, daar krijg je geen koorts van, neem ik aan.
Maar goed, nu hopen dat het beter gaat, heb net mn schoonzus gebeld, en de 2 heren zijn al begonnen met eten(speciaal voer), het vrouwtje wil nog niet.
Nou dat was het voorlopig, alvast bedankt voor jullie reakties en als ik wat weet horen jullie t wel.

groetjes Rolanda
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hoi Rolanda,

Goh, ik vind het ook nogal sterk. Ze zijn met z'n 3tjes naar de DA geweest, geen makke daarvoor begreep ik en dan zijn ze opeens alle drie ziek???? Zoals ik het lees hebben ze het bij het bezoek aan de DA opgelopen, is daar dan verder niets over gezegd? Die denkt natuurlijk ook.
Misschien heb ik het wel mis hoor. Pas jijzelf maar goed op wat je eigen koters betreft! Je hebt alle maatregelen getroffen en het is toch een beetje logisch dat je ze wel hebt aangehaald. Ik had het ook niet kunnen laten denk ik.

Dikke knuf, houdt ons op de hoogte.
Ik hoop dat het vrouwtje (ze is bijna even oud als Missy) snel wat gaat eten en binnen houdt natuurlijk.

Groetjes en beterschap :wink:
Cis
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Hoi allemaal, even wat nieuws vanuit de ziekenboeg. Vanmorgen waren de jongste 2 wat levendiger, de oudste slaapt de hele tijd maar.
Mn schoonzus geeft ze onder dwang, dus met een spuit, vloeibare voeding, die ze heeft gekregen van de DA.
Ze heeft speciaal deze dag ook vrij genomen om op ze te letten.
Ze eten dus nog niet, maar doordat ze wel met de spuit wat naar binnen krijgen, worden ze wel weer wat levendiger.

Ik heb verder nog niks aan mn eigen katten gemerkt gelukkig.
Verder bel ik haar iedere dag, en we wachten af.
groetjes
Rolanda
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Zo ben ik weer eventjes, werd vanmiddag opgebeld door mn schoonzus, die was wel aan hetw erk, maar een kennisje zou steeds bij de katten kijken.
Vanmorgen waren ze uit zichzelf weer gaan eten en ze speelden weer een beetje, dus besloot ze toch maar weer naar dr werk te gaan.
Haar kennisje had in demiddag nog gekeken, en alles was rustig.

Wel heeft ze besloten, alsnog een brief te schrijven naar de DA..haar kennisje, die ook weet ik hoeveel katten heeft, vond het ook gewoon een raar geval.
Uit eindelijk heeft ze toch wel de vertrouwen in deze DA verloren.
Het lijkt me ook verders een raadsel, waar de katten anders een virus zouden hebben opgelopen, en alle 3 tegelijk. Vooral dat ze nooit buiten komen.
Ook al doet de DA er verder niks mee, maar ze zal toch wel een brief schrijven, en een mening indienen.

Die van mij maken het nog steeds goed...te goed hahaha, zijn gewoon boenders vandaag, maar beter zo, dan zo een doodzieke kat.

Nou verders allemaal voor t geval ik niet vandaag meer kom, prettig weekend, en groetjes
ps. Hihi Malou, ik zag het al, maar dacht achhh foutje...
Rolanda
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Hoi allemaal weer

Ik heb dit maar weer even omhoog gehaald, in de 1ste instantie maken de 3 katten het weer goed, zijn weer de oude boefjes.

Wat ik nog wel kwijt wilde, de oudste MICKEY(2 jr), had 2 kleine wondjes overgehouden van de infuus prikjes.
Je zou denken ach, een klein prikje,maar mn schoonzusje maakte zich toch zorgen, want het werden 2 grote plekjes.
Ik belde haar savonds op, dat ik langs zou komen om eventjes te kijken wat ze bedoelde, maar ze was toch naar de zelfde DA terug gegaan.

Nadat ze een grote mond had opgezet naar de DA, gaf de Da uiteindelijk toe, dat dit niet had mogen gebeuren.

Er was een bacterie bij gekomen zodat de wondjes zijn gaan zweren..ieder wondje heeft nu 2 nietjes om ze dicht te houden en te genezen.
Ze heeft antibiotica gekregen, en als het niet weg gaat, moet Mickey alsnog geopereerd worden.
De Da doet dit nu kosteloos, wel zei ze, ja ik kan er niet op toezien, dat de dieren hier ziek vandaan komen.

Ik was zo boos, gewoon schandalig, dat de Da toch nog weer probeert zich schoon te praten, goed deze behandeling doet ze nu gratis, zegt toch al wat..
Mn schoonzus had wel zo iets, ja ik neem wel een andere DA,maar ze zal toch wel even zien wat ze heeft aangericht, en dit zal ze toch moeten verhelpen.

Maar verder maken ze het wel goed, ik wilde dit gewoon nog eventjes kwijt...
groetjes Rolanda
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Piepen bij het poepen?

Bericht door Maya »

Mijn meisies van 9 weken zijn een beetje gek, als ze moeten poepen, gaan ze lopen piepen. :oops: Some lopen ze gewoon en dan gaan ze opeens piepen en naar de bak, daar zitten ze dan te piepen terwijl ze poepen. Ze doen het allebei, dus het lijkt me niet dat ze iets raars hebben ofzo. Is dit normaal gedrag? Verwchten ze nu dat mama komt om hun kont af te vegen ofzo? :wink:
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 290
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ik weet niet waarom, maar Lynx en Linus doen dit soms ook wel, in het begin ga je helemaal naar ze toe *wat is er toch met je?*, en na een tijdje *oja, hij moet poepen* :lol:. Misschien komt het omdat ze voelen dat ze moeten poepen of willen ze zeker weten dat de bak leeg is (wij hebben een klep ervoor), ik weet het niet, maar het is wel een beetje vreemd :roll: :wink:.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

gelukkig! ik hoorde dat bij xandor ook al! quinto heeft dit nooit gedaan maar xandor nu dus wel, dus ik was al bang dat het pijn deed of zo. maar hij doet dat inderdaad ook wel eens zo onder het spelen. als je dan aandacht geeft en kijkt wat er is loopt hij vrolijk rond te huppelen, weet dus ook niet waar dat vandaan komt :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Ja, inderdaad, tijdens het spelen hoor ik ook wel eens gepiep, de eerste 2 dagen kwam ik dan aangerend om te kijken of ik 1 van de dames moest komen redden, maar nee hoor, waren gewoon achter een balletje aan het aanrennen. Gekke beesten!
Maar gelukkig is er dus meer van dat kleien grut dat hetzelfde gedrag vertoont. Weer een bezorgdheid minder. :smile:
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

oh, heel mooi. Puck deed het laatst ook. ik was het alweer vergeten (was 1 keertje) maar ik hoef me dus geen zorgen te maken... het klonk ook niet echt zielig...
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Plaats reactie