vaak op zoek naar mijn dove poes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

vaak op zoek naar mijn dove poes

Bericht door sacha »

Ik heb sinds een paar maanden een wit persje (Quinsey) die doof is.
Nu heb ik er in principe totaal geen problemen mee alleen is het vaak erg lastig als ze naar boven wil. Ze gaat nml op de meest onmogelijke plekjes liggen slapen en dan kan ik haar dus niet vinden.
Ik heb nog een poes (Misty) die juist erg op mij reageert als ik haar roep.
Als ik Quinsey kwijt ben raak ik soms een beetje in paniek :oops: want dan ben ik bang dat ze door een raam of deur gekropen is. Hoewel dat bijna onmogelijk is, omdat ik daar erg goed oplet dat er niets open blijft staan, maar ja zou een keer mis kunnen gaan.
Nu ben ik dus naar iets op zoek wat ik aan haar halsbandje vast kan maken waar een geluidje ofzo inzit dat ik bijv kan fluiten en dan krijg je een geluidje terug.
Ik heb op internet wel iets gevonden maar dat is in principe voor een sleutelhanger en ben bang dat dat te groot is :???:

Heeft iemand ervaring/tips?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Sacha,
zo'n ding wat gaat piepen als je fluit maakt echt een verschrikkelijke herrie een rotgeluid hoor! Al heeft Quinsey er natuurlijk geen last van, ik kan me voorstellen dat je andere kat zich er een ongeluk van schrikt.. En ik heb die dingen inderdaad nooit kleiner gezien dan in sleutelhanger-formaat, dus dat lijkt me niet fijn aan een halsbandje.
Kun je haar geen belletje om doen? Daar heeft ze zelf heen last van in ieder geval en je kunt toch een beetje horen waar ze uithangt. maar alleen als ze beweegt natuurlijk ;-) Als ze ligt te slapen en ze kan je niet horen roepen, heb je er niks aan. hmm.. lastig!

Misschien kun je op die onmogelijke plekjes een mandje neerzetten, ofzo? Dan noet je wel alle mandjes/kussentjes aflopen als je haar zoekt, maar dan weet je in ieder geval waar je haar kan verwachten.

Succes!
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

een belletje heeft ze om, maar juist doordat ze niets hoort slaapt ze heel diep en als ze een lekker plekkie heeft gevonden...... dan vindt je haar dus nog niet :-(
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Wat je zou kunnen doen is het aantal ruimtes waar ze zich kan nestelen beperken. Dan hoef je minder ruimtes af te zoeken.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

A Finnish company has developed new technology that lets you track your pet's movement via mobile phone. Basically, a tracking unit is strapped to your pet, and you can then follow the movement of your pet via an electronic map displayed on the handheld. The company also expects hunters to be interested in the application, since hunters need to trace their dogs when searching for game.

Ben ik nog even op zoek naar een concrete site...

Ok http://www.petsmobility.com/how_it_works/

Hiermee kan je dus naar je kat bellen :grin: . Maar ook tracken en als bv iemand het vindt, kan die op een knopje drukken en dan word je via je gsm gebeld... Het komt wel pas uit begin 2006...
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

Het probleem is dat ik met name mijn zolder niet af kan sluiten. En daar kan ze dus in alle hoekjes en gaatjes kruipen.

En die petsmobile is leuk, maar volgens mij meer voor honden, ook aan de grote van het ding te zien :???:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Welke ramen en deuren ben je bang dat ze eventueel door kan ontsnappen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

Nou bijvoorbeeld als ik de voordeur niet goed aandruk dan blijft ie op een kiertje staan of als ik iets in de kliko gooi dat ze wegglipt (het is nogal een brutaaltje) en ik net niet ff omkijk.
Ik let echt wel goed op maar het is meer als ik haar niet kan vinden ga ik als een gek lopen zoeken iedere keer. Daar wordt ik af en toe zelf ook gek van :roll:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik weet niet hoeveel ruimte je in de gang het en of het dus kan hoor.
Maar ik heb een dubbele deur, een tussen de gang en de voordeur. Daardoor kan mijn kat die de voordeur erg leuk vindt, nooit bij de voordeur komen.
Heb je voldoende ruimte om dat er tussen te bouwen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

Nee daar heb ik geen ruimte voor, anders kunnen we de wc óf de schuur niet meer in :roll:

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan alles gewoon goed in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat is inderdaad ook niet echt handig als je de wc en of schuur niet meer in kan.
Ik weet het dan ook niet. Heel goed opletten als je de deur open doet inderdaad.

Je zou wel voor de zekerheid ook een adreskokertje aan haar bandje kunnen doen. Als ze dan toch ontsnapt en mensen vinden haar weten ze in ieder geval waar ze vandaan komt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

Ja, maar weet je wat het is, we hebben vlak voor de deur een drukke weg waar mensen (te) hard rijden.
En zij hoort het natuurlijk niet en een kat kijkt nou eenmaal ook niet uit zichzelf naar links en naar rechts......
Dat vindt ik zo eng, snap je ?
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

onze dove kat hadden we een bandje met belletje omgedaan. de andere kat toen niet dus we wisten altijd dat het nicky was die we hoorden.

verder mocht ie nooit alleen de zolder op want dan zochten we ons het heen en weer als meneer de kuierlatten onder had gebonden.

tevens hadden we een tussendoor naar de voordeur wat erg handig was.

misschien een briefje op je voordeur hangen als reminder voor jezelf: deur goed dicht trekken! bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Is het niet mogelijk om zo'n kinderhekje onder of bovenaan de zoldertrap te maken ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Misschien heel suf bedacht hoor....Maar bij ons reageren de katten enorm op het geluid van het keukenkastje of van een blik. Dan vliegen ze naar de keuken. Zou je je kat niet zo'n soort prikkel kunnen geven alleen dan met geur? Dus een prikkel geur=eten??
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gesloten