nestje kittens zindelijk maken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
grl
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2005 20:05

nestje kittens zindelijk maken

Bericht door grl »

Hi,

Heb een nestje met 4 kittens en ze zijn nu 5 weken. Hoe worden zij zindelijk ? DOet de moederpoes dat ? Heb 't idee dat ze de grote boodschap wel op de bak doen (minipoepjes in de kattenbak) maar ze plassen in het nest, dus op de plek waar de moederpoes ze voedt.
Hoe leren ze dat ze dat ook op de bak moeten doen ? Doet de moederpoes dat ?
Ze liggen namelijk boven op een kamer, waar ook de bak staat en ben er dus niet de hele dag bij.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Bij mijn katten was het inderdaad zo dat de moeder ze geleerd heeft om op de bak te gaan. Ik zou niet weten of alle moederpoezen dit doen.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
bulletje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2005 21:24
Contacteer:

Bericht door bulletje »

Van nature wordt dit door de moeder poes aan de kitten geleerd.
Maar je kan ook de kitten in de kattenbak neer zetten, maar dan wel op de bak waar nog wat uitwerpsellen en/of urine aanwezig is van hun moeder.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Onze moederpoes (zo'n 13 jaar geleden) heeft haar kittens het ook zelf geleerd. Ze deed het elke keer voor op de bak en binnen 2 weken deden alle kleintjes het ook keurig op de bak.
Heb je wel een klein (kitten-)bakje staan? Ze moeten wel goed in de bak kunnen komen namelijk. 5 weken is ook nog jong hoor. Het komt vast vanzelf. ;-) Als je ziet dat 1 van de kittens plast, kun je hem of haar ook op de bak zetten en met je vinger wat graafbewegingen maken.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Inderdaad zelf op de bak zetten als de moederpoes het ze niet voordoet.
Mocht je een kattenbak hebben met een hogere rand, maak dan dmv een stoeptegeltje of iets in die richting even een opstapje voor ze, zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.

Bij ons thuis waren de kittens altijd vrij snel zindelijk doordat de moeder op de bak voorging en wij ze zelf ook regelmatig even in de bak zetten.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
eleanore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2005 15:27
Locatie: Hooglanderveen

Bericht door eleanore »

De kittens hier zijn nu 6 weken en ik geloof sinds vandaag alle 4 zindelijk. Kimmy heeft ze niets voor gedaan; ik heb 1,5 week geleden 4 kleinere bakjes verspreid over de benedenverdieping en ze er steeds ingezet. Na 2 dagen kregen ze het door en de laatste vandaag eindelijk ook! (ben nu alleen nog steeds van alles aan het wassen...)
Eleanore
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ook bij ons thuis hebben de moederpoezen het aan de kittens geleerd.

Dus volgens mij kan je er in principe van uit gaan dat de kittens zindelijk worden gemaakt door hun moeder.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten