Ik weet hoe het klinkt, toen we nog in de caravan woonden krabten ze s' nachts ook wel aan de deur, en het was zon schuifdeur dus die bewoog en maakte dan ook nog geluid, maar ik heb me er voor afgesloten.
Ook wel nachten gehad dat ik knetter werd, maar na een tijd volhouden hielp het hier wel.
We hebben hier ook weleens met de koppen onder de dekens gelegen, zo hadden we de slappe lach omdat er 3 katten om de beurt zaten te mauwen dat ze er in willen, echt zo'n zielig, zeurderig mauwtje
Misschien een tijdelijke sproeiinstallatie ergens maken, zodat je ergens in kan knijpen en de katten nat worden en schrikken?

Zou er zoiets bestaan? Zou wel handig zijn...
Wat het betreft het afsluiten voor bepaalde dingen, mij lukte en lukt het ook niet altijd, maar vaak wel.
En dit verschilt per persoon en ook per reden natuurlijk

Mijn buuv kon er bv niet tegen dat Chico zo gilde in de voliere. Daarom wou ze hem wegdoen en heb ik hem overgenomen. Het is een mooie vogel, en dat gegil neem ik wel voor lief.
Hier deed hij het de eerste week en begon daarna met fluiten, soms heeft hij nog zn momenten, maar ik kan het negeren.
Hetzelfde met de kleine hier, de buuv kon er niet tegen dat hij bij elk geluid begon te roepen en heeft hem teruggebracht en gezegd dat ze hem tussen de middag hier wel voert.
Ikzelf heb er geen last van, en kan rustig een uur of 2 met een zeurend kleintje zitten