Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Van alles blijven proberen. Toen we Zody kregen at hij ook niks, blijkbaar had hij de weken ervoor alleen maar pap gekregen want dat was het enige dat hij at. Na kittenbrokken, babybrokken, brokken geweekt in gekookt water en brokken in kattenmelk hebben we uiteindelijk vis gehaald en dat at hij wel. Daarna hebben we pap gehaald en daar de brokken doorheen gegooid die we lieten weken. En dat hebben we afgebouwd door steeds meer brokken en steeds minder pap te geven. Dus blijf proberen tot je iets gevonden hebt wat te lekker is om te laten staan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Wat ik nu doe is de babybrokjes weken in de melk die hij altijd kreeg. Misschien dat dit wat helpt, zeker omdat hij de melk nog wel wil. Probeer een brokje via je vinger in zijn mond te krijgen, als hij het dan lekker vindt, zal hij ze zelf gaan eten.
Zijn de tanden al wel goed doorgekomen? Misschien zijn gewone brokjes te hard.
Saartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2005 15:01
Locatie: Ledeberg, Gent
Contacteer:

Bericht door Saartje »

Gewoon Babycat brokjes weken in wat kattenmelk. Zodat de brokjes wat slapper zijn zo dat hij wel beginnen eten. En ook met wat natvoer proberen.

Ik heb een nestje droogvoer leren eten vanaf drie vier weken oud. Het waren wel moederloze kittens dus heb alles zelf moeten doen.

Was wel grappig toen ze natvoer kregen waren ze al zwemmend in het voer aan het eten hihi.

Ze vonden het heel erg lekker.
Op vier weken leeftijd gingen ze ook al goed op de bak.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

mijn kitten wil alleen maar blik voer eten en als ik al 3 brokjes erdoor doe wil ie helemaal niet eten
heb ook al geprobeerd de brokjes te weken in water maar dat wil ie ook niet
heb ook andere brokjes voor hem gekocht maar die wil ie ook niet
als ik brokjes door de kamer gooi dan eet ie een paar en laat de rest ook weer liggen
wat kan ik nog meer proberen?
Desire
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De brokjes gepureerd door het natvoer doen, en de puree steeds vaster maken. Als hij echt helemaal op gewicht is en goed gesettled is, kun je hem wel alleen brokjes aanbieden.
Geef dan wel een brok die hij lekker vindt (RC baby vinden ze meestal erg lekker, net als Iams kitten). Zou hij te veel afvallen, dan kun je altijd nog weer gaan mengen met natvoer. Maar het is een kwestie van doorzetten en wennen ;-)
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik maak het eetbakje van Summer ook altijd schoon met gewoon water en een sponsje (zonder zeep dus). Ik heb namelijk ooit eens dode vissen gehad omdat mijn mama hun zwembokaal met dreft had gewassen, de volgende dag waren ze allemaal dood, sinsdien gebruik ik voor alle dieren enkel stromend water en een sponsje enkel voor de dieren!

Wat betreft de periodieke weigering van blikvoer: soms heeft Summer dit ook, ze wil enkel whiskas eten maar soms heb ik het gevoel dat ze dit al beu gegeten is, andere merken en brokken lust ze niet,...
Vorige week deed ik een doos whiskas met kip open, ze wou er niks van eten, ik heb toen een blik rund opengedaan en die wou ze wel, raar,...
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Kraam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:14

Bericht door Kraam »

Hallo,

Ik hoop dat ik dit bericht er bij mag zetten.

Sinds gisteren hebben we er een nieuwe aanwinst bij en wel een katertje van 8 weken, Micky genaamd. Het is een echte scheet maar drinkt tot nu toe alleen melk. Hij wil geen brokjes nog eten (ook niet wanneer nat gemaakt) en van brokjes vlees uit blik (gourmet) is hij ook niet gediend. We maken ons dus zorgen hierover en kan iemand ons adviseren hoe we Micky aan het eten krijgen.

Verder hebben we ook Maroucha, een 6 jaar oude poes, die altijd samen was met een oudere kater maar die we helaas moesten laten inslapen een paar maanden geleden. Nu is Maroucha al sinds gisteren aan het blazen en vind het maar niks dat er een inwoner bij is gekomen. Weten jullie misschien of dit vanzelf over gaat en dat dit normaal is?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Voor de kittens die niets anders willen dan melk, heb ik toch de tip. Gewoon blijven proberen. Zet gewoon het eten neer, zet ze erbij, en wacht rustig af. Als ze echt honger hebben gaan ze vaak wel eten.

Mocht harde brok niet willen, even weken, en anders inderdaad mengen met blikvoer. Wil je katje t ene merk niet, probeer dan een ander.

Betreft de blazende poes en Mickey.

Dat hij nog niet eet, kan komen doordat hij net bij jullie is, en eerst even bij moet komen.

En tussen je poes en de kleine, dat is nu even blazen.
Vaak komt dit wel goed hoor :wink:
Gewoon even rustig laten geworden en niet teveel "op hun rug"zitten te kijken, maar lekker laten geworden.

Als je kat vrij goed met de ander over weg kon, dan zal dit vast en zeker goedkomen.

Zolang de poes de kleine niet aanvalt is er niks loos :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ons kitten eet nu erg goed geen kittenbrokjes die vind ie niet lekker, maar eet gewoon met de volwassenkatten mee en dat gaat harstike goed
Desire
Kraam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:14

Bericht door Kraam »

Vanmiddag hebben we speciaal 'one' purina (droog voer) en felix (voor kitten) gekocht . Het droogvoer is hij dol op gelukkig, alleen wilde Micky nog geen vlees eten. Maar nadat we het hebben gemixed met het droogvoer at hij alles op. Morgen krijgt hij verder ook kattenmelk en dan hoop ik dat het gelukkig allemaal weer goed komt met Micky. We waren toch wel erg ongerust.

Het enige waar we nog ongerust over zijn is het blazen van onze oudere poes, maar krijg al wel het idee dat het iets minder erg is. Maar even afwachten. Zaterdag gaan we naar de dierenarts en krijgt Micky zijn eerste inentingen. Vanmiddag was het trouwens heel komisch. Micky ging naar onze slaapkamer en zag zich zelf in de spiegel, en blazen dat ie deed (hahaha).

Oja, volgens mijn vrouw is het overigens geen kater maar een poes. Aangezien we gehoord hebben dat poezen elkaar niet echt accepteren zijn we ook een beetje bang geworden dat ze nooit aan elkaar zullen wennen. Klopt dit?

Bedankt voor jullie advies tot nu toe
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Valt reuze mee hoor, vaak een vooroordeel, het hangt puur van je kat af, of ze mettertijd de kleine accepteert ongeacht het een poesje of katertje is.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
eleanore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2005 15:27
Locatie: Hooglanderveen

Bericht door eleanore »

Onze poes Pomme van 11 heeft ook moeite met de 'Kiempjes', die nu 5 weken oud zijn en tot overmaat van ramp sinds een paar dagen over de hele benedenverdieping mogen banjeren. Eerste racete ze als een gek de zoldertrap op, maar nu wat 'blaasincidenten', van beide kanten, verder stapt ze wat nuffig door het grut heen om gewoon op haar vertrouwde plekjes te gaan liggen slapen. Dus het komt wel goed!
Is trouwens erg grappig om zo'n klein kitten met het ruggetje omhoog en een dik staartje te zien en heel zachtjes te horen blazen!
Eleanore
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

kat wordt kieskeuriger?

Bericht door yana »

Soms heb ik bij het blikvoer geven 's avonds het idee dat Sevje kieskeuriger wordt. Als ik een zakje vd avond ervoor geef, uit de koelkast, moet ze dat soms niet. Dan wil ze een vers zakje. Vreemd genoeg gaat ze 2-3 uur nadat we het voer hebben gegeven wél weer gewoon eten van het voer dat er dan dus al een paar uur staat?
Ook 's morgens eet ze vaak zelfs nog van het blikvoer vd avond ervoor?
Ben bang dat ze toch steeds kieskeuriger wordt en dat ze dan straks Felix pate helemaal niet meer moet?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Verplaatst -> Voeding
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Hey Yana,

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar hoe ik het lees is dat ze blikvoer dat direct uit de koelkast komt weigerd???
In dat geval is dat heel logisch... Blikvoer uit de koelkast is koud (voelt minder lekker aan in de bek) en in tegenstelling tot een warme natuurlijke prooi is dat dus echt heel koud. Daarnaast heeft blikvoer dat net uit de koelkast komt een minder sterke (vlees)geur. Dit is onaantrekkelijk voor katten.
De oplossing is dus: voordat je voert het blik / zakje ruim op tijd naast de koelkast op laten warmen tot kamertemperatuur.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Plaats reactie