Moeder en kind niet samen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Anonymous

Moeder en kind niet samen?

Bericht door Anonymous »

Half december is onze moederpoes bevallen van 4 prachtige kittens. Nu zijn er inmiddels 3 het huis uit en de 4de (een katertje) houden we zelf. Alleen het enige probleem is nu dat de moederpoes niets meer wil weten van haar zoon! Af en toe rennen ze spelend achter elkaar maar meestal blaast de moeder alleen maar en valt ze hem echt aan. Ik begrijp dat de moederpoes natuurlijk volgens de natuur wil dat het katertje weggaat maar dat willen we natuurlijk niet.
Over een maandje verhuizen we naar een nieuw huis...zou het helpen als we ze even een weekje apart houden? Of is er een andere oplossing?
Inmiddels is de moederpoes gesterilliseerd en binnekort is de kater aan de beurt....
wie helpt!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hallo Florian, welkom op de site! Ik zou niet echt een oplossing weten voor je probleem, maar volgens mij gaat het vanzelf weer over. Het helpt in ieder geval wel als je ze allebei laat steriliseren.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Soms wil het inderdaad wel helpen als je de kitten opnieuw introduceert, dus als ze elkaar een tijdje niet hebben gezien. Maar goed, dat is natuurlijk een vrij extreme oplossing. Je schrijft niet hoelang dit gedrag al duurt, maar als dat pas sinds kort is, zou ik het zeker nog even aankijken. Wie weet heeft de verhuizing wel een heel positief effect op het gedrag als ze dat samen meemaken.
Succes ermee!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ingridje, je poes ruikt inderdaad vreemd na de operatie, daarom kan hij haar zien als 'indringster'.
Verder is hij waarschijnlijk erg geschrokken van haar gedrag in de kooi. (is hij haar zoon?)
josey
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2005 05:20
Locatie: Cancun, mexico

Bericht door josey »

Mijn moederpoes doet hetzelde naar haar 3 kinders. Het grappige is dat ze er alledrie totaal maling aan hebben. Ze reageren niet eens geschokt o.i.d. maar spelen gewoon door. Ik denk dat het normaal is. Ik zie het maar zo, ze heeft maanden achter elkaar alleen maar haar tijd aan hun gegeven en is het nu zat. (zie mensen).
josey
Sewy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2005 17:48
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Sewy »

mijn moederpoes doet het ook. ze zijn 9 en 10 maar moeder wil absoluut niks met haar kind te maken hebben. gelukkig is ons huis groot genoeg.
kattenkopje
Gesloten