Boosheid ivm afwezigheid

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Boosheid ivm afwezigheid

Bericht door 6-2love »

Een algemene vraag:

Zijn jullie katten wel eens boos wanneer jullie een tijdje weg zijn geweest?

Afgelopen week ben ik vanaf donderdagochtend tot zaterdagnacht een paar dagen weggeweest. Mijn vriend was wel gewoon thuis. Tot mijn grote verbazing is onze Nina nu echt pissed off. Ze is mij niet gedag komen zeggen. Ook komt ze altijd bij mij kroelen wanneer ik voor de TV of achter de computer zit. 's Avonds gaat ze ook altijd mee naar bed. Nu laat ze mij echt links liggen. Wanneer ik haar benader loopt ze ook gewoon weg....zelfs lokken met voer heeft practisch geen effect. Ik ben eerder op vakantie geweest maar dit is nieuw. Komt het jullie bekend voor?

Ik word er verdrietig van...ik mis mijn meisje :cry:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Dit komt mij niet bekend voor. Als ik op vakantie ben geweest zijn ze juist niet bij me weg te slaan.
Ben je misschien in de omgeving bij andere katten in de buurt geweest ?
Misschien is ze dan wel jaloers ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Boosheid ivm afwezigheid

Bericht door telefoonklep »

6-2love schreef:Een algemene vraag:

Zijn jullie katten wel eens boos wanneer jullie een tijdje weg zijn geweest?
Van de katten die we nu hebben ken ik het niet, maar Dino is ook eens heel boos geweest. Wij zijn toen een weekendje weg geweest. Vrijdagavond weg en zondag avond weer terug. Tijdens dat weekend hebben twee vrienden van ons haar eten gegeven. en ook veel aandacht want zij waren ook gek met haar.
Toen wij thuis kwamen kwam ze eerst naar ons toe. Wij aaiden haar dus maar ze liep meteen weer weg. Staart omhoog en niet meer omkijken.
's avonds kwam ze ook niet in de slaapkamer liggen maar op de drempel. Ook maandag moest ze niks van ons weten. Dinsdag in de loop van de dag kwam ze pas weer naar ons toe.

Ik heb dit soort verhalen wel meer gehoord hoor. Volgens mij hebben katten daar vaker last van. Het zijn niet voor niks prinsen en prinsessen. ;-)
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja hoor. Luna is altijd boos als ik langer weg ben geweest. Dat laat ze heel duidelijk merken door met de rug naar me toe te gaan zitten, met verdraaide oren. Maar toen ik een paar keer terugkwam van een ziekenhuisopname, was ze niet boos. Alsof ze rook dat ik er toen niks aan kon doen :smile:
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

:pdthug: Nina ligt nu bij mij op schoot:pdthug:

Gisterenavond laat kwam ze al heel even bij mij kijken toen ik een filmpje lag te kijken. Maar nu ik even achter de computer zit komt ze heerlijk bij mij liggen.

Uiteraard ziet ze gewoon dat ik op het forum zit ;-)
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara wordt niet boos, maar heeft vervolgens heel veel behoefte aan aandacht.
Ik ben nu 2 dagen naar mijn oma geweest en nu loopt ze dus veel te mauwen en wil ze veel kroelen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik was vorige week ook 3 dagen weg, toen ik terug thuis kwam was Summer ook kwaad op mij, ze liet mij links liggen en een dag later had ze een dikke darm ontsteking! Kunnen katten ziek worden van het feit dat ze hun baasje missen?
Ik dacht dat het helemaal niet zo erg was, een paar dagen weg te gaan, als mijn mama maar eten kwam geven, maar mijn ma zegt dat Summer niet uit haar zetel kwam en heel verdrietig keek, en toen ik thuiskwam wou ze niet meer eten en was ze ziek!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Misschien was ze toen al ziek aan het worden en reageerde ze daarom zo?
Dat lijkt me waarschijnlijker dan andersom eerlijk gezegd.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Lotte,

tja da weet ik natuurlijk niet he.
Ze was in elk geval niet gelukkig dat ik weg ben geweest.
Ik zal als ik nog eens op reis ga, haar naar mijn mama doen (samen met haar zusje want ik heb sinds 5 dag een kitten bij!) dan is ze in elk geval niet alleen (ik wil da risico nie meer lopen)
Ik dacht altijd dat het beter was de kat in haar omgeving te laten, maar misschien is het beter haar bij mijn ma te doen?
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jaaaa...... ik ken het Lida. Niet met deze vier meiden, die waren helemaal happy toen we weer thuis waren.
Wij gingen ooit, in een heel grijs verleden :-P , twee weken naar Spanje. Mijn schoonzus en zwagertje trokken in onze flat om voor onze katjes te zorgen. Wij, vol van heimwee naar de katjes, zaten ons in Spanje al te verheugen op de thuiskomst en "hoe blij de katjes zouden zijn". Nou, mooi niet. Ze bekeken ons niet...... een paar dagen lang niet :shock: . Wat een teleurstelling was dat, we zijn het allebei nooit meer vergeten.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Beste Blauwzwart

Ik denk niet dat je kat ziek is geworden omdat jij weg ben gegaan. Misschien verklaart het wel haar aparte gedrag tijdens je aanwezigheid, ze voelde zich vast niet zo lekker.

Sterkte met je kat!!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Toen we vroeger op reis gingen, liep onze Mousty altijd weg ! Hij had aandacht genoeg hoor, hij kon binnen of buiten zoals hij wilde omdat mijn oma's en mijn tante een paar maal per dag kwamen kijken en hem gezelschap houden, maar keer op keer ging hij zelf ook op stap. Een keer hebben we hem proberen binnenhouden maar toen ontglipte hij mijn oma en was hij weer weg ! Als we dan thuiskwamen (meestal was hij dan al een week weg) was hij nergens te bekennen. Maar gemiddeld een week nadat wij thuis waren kwam hij ook terug. Dan bekeek hij ons nog wel een paar dagen met de rug om goed te laten merken dat het hem niet zinde, en daarna was alles vergeven en vergeten. Vreemde jongens, die poezen !

Evita heb ik nooit langer dan twee nachten alleen gelaten (en dan nog sterk tegen mijn zin), maar dat schatje is altijd blij als ze me terugziet.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Mousty dacht ook "jullie op reis, dan ik ook!" :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik herken het maar al te goed, Lida!

Mickey was ook zo'n figuur. Ik ben zelfs eens met hem naar de dierenarts geweest toen we terug kwamen van vakantie. Hij kwam niet bij me en wilde niet eten. Terwijl hij normaal niet bij me weg te slaan was.

Conclusie van de dierenarts: Zwaar beledigd! :lol:

Maar het gaat wel weer over hoor ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Dit is de reden waarom wij niet op vakantie durven.
Onze schatjes zijn erg aan ons gehecht en natuurlijk andersom.
We hebben ze nu net een jaar, maar dit jaar durfden we echt niet op vakantie.
Ze moeten all neit veel van anderen hebben. Ze mogen nu ook naar buiten en ik ben echt als de dood dat ze ons gaan zoeken.
Maar we houden zoveel van ze dat we het er echt wel voor over hebben...
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gesloten