Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij 6 maanden vind ik Exil niet zo erg maar de hele jonge dieren doe ik liever met iets anders.
Als het nog net werkt (je vindt nog vlooien), zou ik het nog een keer herhalen. Zorg dan dat er 4 weken tussen zit, dan is er geen risico.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik moet zeggen dat de frontline spray veel beter werkt! Ik waste ze eerder altijd met de shampoo maar dan was je er nog niet altijd vanaf. Nu hebben we de katjes met frontline spray behandeld en er zaten behoorlijk wat vlooien op! maar na 2 dagen zagen we er geen een meer.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Nou ja zeg ik krijg helemaal geen kittenpakketjes, zal de DA daar eens even over aanspreken :wink: Ik gebruik hier voor mijn katten en kittens en honden de gewone Frontline spray. Alhowel ik bij sommige katten er nu toch sterk over nadenk om ze een pipet te geven, dan blijf ik tenminste heel. Ontwormen doe ik bij de kleintjes met Vitaminthe en de groteren krigen twee x in het jaar Drontal.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nog even over die Vitaminthe, je hoeft er maar heel weinig van te gebruiken, en we hebben het eerste half jaar dus 1 tube gehad die we telkens gebruikten. Nu moeten ze pas weer als ze 1 jaar zijn, maar dan is die tube ook zowat 1 jaar oud. Kan ik dan zeker niet meer gebruiken he? Enne, kan ik de da zomaar om iets anders vragen omdat Belle moet kotsen van Vitaminthe?
Gebruikersavatar
nikkee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2004 01:09
Locatie: provincie flevoland

Bericht door nikkee »

Toen wij de kittens kregen, zaten ze onder de vlooien.
Van de DA kregen we een middeltje mee (advance 40 van Bayer) en dat moesten we elke maand geven. 1 ml per kg kat.
Na 4 maanden was het spul op en toen mochten onze kittens over op de vlooienpil van Cyclio van Virbac. Dat is een middel dat je 1 keer in de 3 maanden in de nek moet spuiten en dat werkt super! Heb geen vlooien meer gezien!
Groetjes Nikkee
Gebruikersavatar
nikkee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2004 01:09
Locatie: provincie flevoland

Bericht door nikkee »

Toen wij de kittens kregen, zaten ze onder de vlooien.
Van de DA kregen we een middeltje mee (advance 40 van Bayer) en dat moesten we elke maand geven. 1 ml per kg kat.
Na 4 maanden was het spul op en toen mochten onze kittens over op de vlooienpil van Cyclio van Virbac. Dat is een middel dat je 1 keer in de 3 maanden in de nek moet spuiten en dat werkt super! Heb geen vlooien meer gezien!
Groetjes Nikkee
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hallo,
Na het lezen van alle topics over ontvlooien heb ik nog een vraag.
Het is me helemaal duidelijk dat frontline niet de algehele steun krijgt. Niet iedereen is er enthousiast over. Stroghold daarentegen kan rekenen op meer steun.
Nu kreeg ik laatst bij de dierenarts ook een kittenpakket mee met daarin frontline. Dit heb ik gewoon gebruikt en gelukkig gaat het goed. Maar er stond ook een advertentie in het blad Dierenarts in Beeld over het middel Advocate. Dit schijnt te helpen tegen vlooien, larven, spoelwormen, haakwormen, zweepwormen, hartwormen, oormijt, schurftmijt en demodex. Heel veel parasieten waarvan ik er een aantal niet eens ken en daar moet dan 1 middel tegen helpen?!

Kent iemand dit middel en heeft diegene er ervaring mee?? zoals je leest ben ik een beetje sarcastisch vandaar deze vraag.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee ik ken het niet, maar ik weet wel dat de standaard-ontwormmiddelen spoelworm, haak- en zweepwormen aanpakken. Stronghold pakt daarnaast ook oormijt aan. Milbemax pakt ook lintworm, net als drontal, maar weer geen oormijt.

Demodex moet misschien dermodex zijn? Ik weet niet wat het is :ethink: (derma = huid)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

telefoonklep schreef:Maar er stond ook een advertentie in het blad Dierenarts in Beeld over het middel Advocate. Dit schijnt te helpen tegen vlooien, larven, spoelwormen, haakwormen, zweepwormen, hartwormen, oormijt, schurftmijt en demodex. Heel veel parasieten waarvan ik er een aantal niet eens ken en daar moet dan 1 middel tegen helpen?!
Kent iemand dit middel en heeft diegene er ervaring mee?? zoals je leest ben ik een beetje sarcastisch vandaar deze vraag.
Beste Bianca

Het is heel goed mogelijk dat 1 middel werkt tegen verschillende parasieten. Dit zie je niet alleen bij middelen voor honden of katten. Maar ook bij de ontwormingsmiddelen voor paarden en ook voor mensen. De werkzame stof heeft effect een breed spectrum.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Wij hebben hier Frontline (pipet) tegen vlooien. Nog niet gebruikt, eerst maar even meenemen naar de dierenarts.

Je mag dit spul trouwens gebruiken bij kittens vanaf 8 weken en 1 kg lichaamsgewicht.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Wij gebruiken altijd advance wat we bij de DA kopen. Erg goed spul en geen enkele klacht....gebruiken het al jaren.

Groeten Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Om te voorkomen dat nog meer leden hier gaan vertellen welk middel zij gebruiken en hoe zij dat doen, verzoek ik iedereen alleen een vraag te stellen als het antwoord nog niet in dit topic voorkomt. Zo blijft dit topic informatief. Nieuwe middelen kunnen vanzelfsprekend gemeld worden.

Alvast bedankt ;-)
h.g. Emma
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb nog wel even een vraagje over ontvlooien.

Ik heb Frontline gebruikt 3 weken geleden voor Xiara. Daarvoor zat ze nooit te krabben, maar na ik het gegeven heb zat ze een week te krabben.

Komt dit vaker voor of kan ze een soort van reactie hebben gehad op de Frontline?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

We hebben sinds gister een nieuw vriendje voor Sjors. Maar volgens ons onder de vlooien. Dit terwijl de vorige eigenaar zegt dat ze eergisteren ontvlooit is.

Duurt het zo lang voordat die beestjes verdwenen zijn?

Hoe zit het met het huis, daar zullen we ook spul voor moeten gaan gebruiken. Heeft iemand een merk of naam?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Net maar even naar de DA geweest. Hij had heel veel vlooien en het bleek een mannetje te zijn ipv een vrouwtje. Weer een nieuwe naam verzinnen (Luna is niet zo geschikt voor een mannetje wel?)

Hoe lang moeten wij hem nu in de vervoersbox laten? Zodat de vlooien die in het tapijt zitten die we nu aan het uitroeien zijn geen vat meer op hem hebben?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Plaats reactie