Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat doet Missy ook wel eens, zij heeft nooit goed geleerd hoe ze zich moet uiten. Het is ergens een angst, zich willen geven maar niet helemaal durven.
Dat doen ze dan zo, aantrekken(geaaid willen worden) en dan weer afstoten(bijten en/of uithalen). Het is niet kwaad bedoeld, zo werkt het bij Missy althans.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Ik heb meer het idee, dat je het op meerdere manieren kan interpreteren afhankelijk van de situatie. Tijdens het aaien zijn het liefdesbeetjes hier,en soms gaat hij ineens iets harder bijten, dan is het spelen. De laatste weken gaat het steeds harder tijdens het spelen en heb ik het idee dat het een beetje uittesten is van hoe hard hij kan en hoe ver hij kan gaan. Soms duw ik hem dan weg(wat het doet soms teveel pijn, spelen vind ik leuk maar pijn niet) en dan loopt hij weg en dan ineens draait hij zich om om me weer aan te vallen. Ik moet er eigenlijk steeds hard om lachen. Maar zorg wel dat ik het laatste woord heb! Gisteravond heb ik hem zo snel mogelijk koekiemonster(knuffel) gegeven, zijn sparpartner! Die twee zijn flink aan elkaar gewaagd en Spencer kan zijn energie en kracht op iemand anders botvieren!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dodo schreef:onze snoes kan heerlijk liggen spinnen en dan spontaan beginnen te bijten. ze grijpt je hand dan vast met haar pootjes en no way dat je je hand terugkrijgt.. eerst moet er flink geknabbelt worden..
Dat flinke geknabbel....doet dat echt pijn? Bijt ze echt door of beschadigd de huis amper??
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee ze is dan echt uiterst voorzichtig, heeel zachtjes knabbelen en heeel zachtjes je vastgrijpen, maar wel met nageltjes en als je je hand terug wil trekken dan zet ze die nageltjes wel in ;-)
Maar juist dat ze het zo zachtjes doet vind ik echt zo :grin: super lief
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dan is het volgens mij gewoon liefkozend. Ze zal niet in de gaten hebben dat het voor jou (zonder bontjas) niet echt zo comfortabel is als zij bedoeld.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Sita kan er ook wat van; vooral als ik in bed lig inderdaad, dan komt ze bij me, aaien, spinnen en dan ineens bijt ze even flink in m'n arm ofzo. En dat doet ze dan ook alleen met dat rijtje voortandjes van haar, dus niet die grote hoektanden erbij. Gelukkig maar, maar die voortandjes zijn eigenlijk ook best scherp! Ach ja, het is toch heel lief eigenlijk!
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Nou bij mijn thuis doet Kareltje het ook weleens. Dan wil ik hem aaien als hij op de grond of bank ligt. En dan aai ik hem en dan pakt hij mijn hand. Hij doet dit WEL hard. Ik denk ook niet echt dat het spelen is. hij kijkt er heel ontdeugend bij of hij haalt zomaar heel hard uit. Heel gek is dat. Ik zag dit onderwerp en dacht misschien weet iemand wat dit kan zijn. Hij valt soms ook mijn andere 2 heeeele lieve katers aan. Zomaar als ze liggen te slapen of iets. Ik vind dit echt niet leuk en durf ze soms niet eens met z'n 3en alleen thuis te laten. Omdat die kleine dan misschien weer zomaar aan gaat vallen. Hij kan verder ook hartstikke lief zijn en bij en mijn vriend liggen en sabbelen enz. Maar dit is heel vreemd aan hem, dat hij dit doet.
Weet iemand misschien wat dit wel kan zijn?
Hij is trouwens 23 maart gecastreerd. Dus dat is nu dus ongeveer 3 weken geleden.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Sjors wil ook bijten en zijn nageltjes gebruiken. Ik heb hem nu geleerd dat wanneer ik 'zachtejes' zeg, dat hij zijn nagels intrekt en zacht bijt. Dus je kunt hem wel iets leren
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Bjørn schreef: Ik heb hem nu geleerd dat wanneer ik 'zachtjes' zeg, dat hij zijn nagels intrekt en zacht bijt. Dus je kunt hem wel iets leren
Vertel alsjeblieft hoe je dit afgeleerd hebt! Solo komt altijd heel lief naast mij liggen, puur uit genot slaat hij dan zijn nagels in mijn been. Het is maar goed dat het geen korte broeken weer is deze zomer....mijn benen zien er uit als een slagveld
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Gisterenavond kwam Biggles gezellig kroelen toen we al in bed lagen. Zij bijt ook wel eens herel zachtjes en lief. Gisteren was de lief bedoelde beet ietsjes onstuimig en pijnlijk. Vanochtend werd ik wakker met een kleine blauwe plek op mijn arm! :shock: AUW
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
chico
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2005 18:50
Locatie: Antwerpen, België

zuigen aan piemeltje

Bericht door chico »

Het spijt me voor de titel, maar ik kan het helaas niet anders verwoorden :oops: . Sedert een kleine maand hebben wij 2 kittens bij ons in huis, zij zijn nu 14 weken oud. Het zijn een kater en katinnetje.
Nu heb ik al ettelijke keren gezien dat het katertje, Pluche, aan zijn piemeltje zuigt! En dat gedurende lange, lange, ... tijd. En met veel plezier zo te zien. Hij is niet te storen als hij bezig is, de wereld bestaat eventjes niet meer heb ik de indruk.
Sinds een week heb ik nu ook gezien dat zijn zusje, Ginger, óók bij hem op zijn dingetje gaat zuigen. Al vind Pluche dat niet zo leuk en loopt hij meestal weg.
Wat moeten wij hier toch van denken? Hebben wij een rasechte seksmaniak in huis gehaald of wat? Zelfs onze dierenarts weet hier geen raad mee.
Gaat dit gedrag vanzelf over of moet ik hem straffen of zo?
Verder zijn het alletwee heel normale katten hoor! 't Is alleen dit probleempje dat ik met hen ondervind. Ik vind het eigenlijk een beetje genant. Tot hiertoe heeft nog niemand van buiten ons gezin dit gezien en dat vind ik maar goed ook.
Weet hier iemand wat meer over?
En nogmaals sorry voor het delicate onderwerp.
Veel liefs van ons gezinnetje :???:
Chico
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

:lol_sign: Het spijt me, ik moest erg lachen :lol:

Volgens mij mist hij gewoon dat hij bij zijn moeder kan drinken.

Hoe je dit op moet lossen, weet ik niet :geenidee:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja je hoort het wel vaker dat ze aan hun eigen staart sabbelen maar dat kan je gewoon zo laten, dat is ook niet zo genant natuurlijk :cool:
Ik heb mijn 5 katers hier dat eigenlijk nooit zien doen. Het enige dat ik kan bedenken is afleiden en proberen het gedrag zo te verminderen maar echt een structurele oplossing heb ik ook niet voor je helaas.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

luier om :silly:

Nee zonder gekheid.
Weet je zeker dat het op zijn dingetje is, en niet op een tepeltje?

Hier deden ze het bij de ene kat op de tepeltjes als kitten zijnde, en dit is met de tijd over gegaan.

Op zn dingetje lijkt me niet echt fijn, zal ook wel zeer gaan doen lijkt me, misschien elke keer zn hoofdje er bij weg halen en hem afleiden met een spelletje of een speeltje of iets dergelijks.

Voor de rest denk ik niet dat je er veel aan kunt doen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Erg grappig verhaal! :lol:

Is het erg storend? Anders gewoon lekker laten , toch!?!
Plaats reactie