Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara komt alleen binnen en een heel enkele keer op het balkon.
Ze raced hier in huis wel veel, dus opzich beweegt ze wel veel.
Xiara is een kleine kat van ongeveer 2 jaar en weegt iets meer dan 2 kilo.
Ze is niet dik, maar heeft wel zo'n hangbuikje (maar dat is toch van de sterilisatie?).
Ze krijgt nu Iams adult, omdat ze dit ook gewend was. Ze krijgt 's morgens een handje en daar doet ze meestal tot de volgende dag mee. Ze eet dus niet veel of snel.
Heeft het dan wel zin om over te stappen op Indoor voedsel?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Hoi,
Ik zet de vraag maar even hier bij. Lijkt me het beste passen.
Ik geef Wampie nu al een tijdje Nutro Choice Kitten, en ben heel tevreden over hoe het gaat. Haar vacht begint mooi te glanzen, ze vindt het erg lekker en met ontlasting gaat alles goed. Alleen vind ik het voer erg duur! 22 euro voor 3 kilo... Natuurlijk doet ze lang met zo'n zak en RC enzo zijn vergelijkbaar in prijs, dat weet ik wel. Maar nu hebben ze bij de Lidl ook premium kattenvoer: Opticat High Premium. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er al iemand ervaring heeft met dit voer! Het scheelt namelijk zoveel in prijs.. (1.99 euro voor 750 gram, dus 8 euro voor 3 kilo!!)

Ik geloof dat het door dierenartsen en voedingsdeskundigen ontwikkeld is. Maar of dat waar is zul je natuurlijk nooit te weten komen..

Wat denken jullie, overstappen als de andere zak leeg is?

(PS:Wampie heeft bij het wisselen met voer trouwens nog nooit diarree gekregen.)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Als je van voer wilt wisselen zou ik eerste beginnen met het mengen. Ook al heeft jouw kat nooit heftig gereageerd, katten hebben gewoon een gevoelig spijsverteringsstelsel. Ik zou de stress op het spijsverteringsstelsel minimaliseren. Dan weet je zker dat hij er geen last van krijgt.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik vind de overstap van een zeer hoogwaardig voer als Nutro naar een supermarkt-premiumvoer eerlijk gezegd nogal groot.
Als je dat wilt, zou ik eerst een tussenstap doen door bijvoorbeeld een zak RC te kopen (afmengen met de Nutro), en daarna af te mengen met het voer dat je uiteindelijk wilt gaan geven.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Eigenlijk vind ik als je toch op goedkoper voer wil overgaan dat je dan beter kan kiezen voor een merk wat bekender is dan een eigen merk van de supermarkt.
Ik ben ook niet moeilijk met voer maar dat geef ik toch niet :???:
Ze kregen bij ons Kitekat brokken tot mn eega een keer thuiskwam met Kenner.
De Kitekat was gauw vergeten, ze vielen er op aan als wolven :shock: Dus nu krijgen ze dit en daar hou ik het ook bij.
Omdat we 4 katten hebben halen we een zak van 15 kilo wat in de aanbieding 17,50 kost en gewone prijs 23,95.
Best betaalbaar toch?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Toch vind ik dat wanneer je naar het financiele aspect kijk dat RC net zo duur is als bijv Kittekat, Wiskas, Felix, Tompoes , Gourmet enz enz. Er is al eerder op de site voorgerekend dat de hoeveelheid die je voert de prijs bepaald. Ik merk het echt dat ik met RC gezondere katten heb (conditie en vacht) en dat e minder honger hebben. Dit terwijl ik nu minder voer geef. Qua inkoopprijs ben ik nu echt niet meer kwijt dan eerder met het supermarktvoer.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat heb ik vaker gehoord ja, maar het gaat goed hier met deze brokken.
Ze zijn er gek op dus ik hou het maar zo ;-)
Alleen de kleintjes krijgen nog RC kitten gemengd omdat ze in de groei zijn.
Maar ze neigen nu meer naar de andere brokken dus haal ik het niet meer bij. Als het op is staat er alleen hetzelfde voor allemaal.
Ze zijn trouwens 10 en 8 maanden al hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Hou er wel rekening mee dat goedkopere merken vaak veel zout bevatten. Hierdoor hebben veel oudere katten nieraandoeningen. Het nierdieet is pas duur. Een van onze poezen is nu nierpatiente. Om haar gezond te houden moet ze nu de rest van haar leven speciaal voer. Deze poes heeft altijd spuermarktvoer gehad, tot ik 1,5 jaar geleden overstapte. Helaas waren haar nieren toen al beschadigd. ik wil je niet afschrikken of dwingen iets anders te voeren. Maar ik wil je goed informeren.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Mijn ouders hadden precies dezelfde ervaring, Lida. Ik heb ze echt over moeten halen om RC te gaan kopen voor hun katten en nu komen ze erachter dat het eigenlijk helemaal niet duurder is. Dat is puur gevoelsmatig dus, als je zo'n relatief kleine zak koopt voor een smak geld. ;-) En daarnaast ziet 1 van de katten, die altijd huidproblemen had, er nu beter uit dan ooit!

Ik las trouwens ook ergens dat Opticat High Premium goed voer is. Het schijnt bijna vergelijkbaar te zijn met RC. Op zich geen verkeerd alternatief denk ik hoor. En altijd nog een stuk beter dan Whiskas of Aldi-huismerk. ;-)

Zelf ben ik heel tevreden met de combi RC fit/ RC Outdoor, dus daar hou ik het bij. ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat snap ik Lida, en ik schrik niet zo gauw hoor ;-)
Ik heb dat nooit gehoord Wieke, dat dat zulk goed voer is :shock:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Het is ook net nieuw Sandy, sinds maandag geloof ik.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Volgens mij kun je dat Opticat inderdaad niet vergelijken met standaard supermarktvoer! En de prijsvergelijking gaat hier wel op. Volgens de man in de dierenzaak was Nutro in prijs vergelijkbaar met RC, maar als ik hem moest geloven was het wel beter.
Van Nutro en Opticat eet een kitten ongeveer evenveel (plusminus 50 gram per dag). Dat komt dan neer op 37 cent per dag voor Nutro en 14 cent per dag voor Opticat...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bij mijn ouders krijgen de katten al zolang ze leven (daar geboren) aldi brokken, zowel droog als nat voer. Nou weet ik inmiddels wel dat dit dus absoluut niet het beste voer is, maar daar mijn ouders van overtuigen is onbegonnen werk. Ik moet dus maar gewoon accepteren dat ze dit eten. Ze eten er wel erg goed van en zien er gelukkig alle 3 erg goed uit.

Xiara kreeg bij Emma als Iams, dit krijgt ze nog steeds. Ze is een vrij moeilijke eter, ze houdt niet van nieuwe dingen dus dat was al een reden voor mij om hier op te blijven. Daarbij doet ze 2,5 maand met een 3 kg zak van 19 euro. Dat vind ik dan eigenlijk best mee vallen.
Ze ziet er goed uit, zit mooi in haar vacht, stinkt niet uit haar bekje, poept goed, is energiek en lijkt het graag te eten.
Ze eet altijd de vis variant, die eet ze beter dan de andere varianten.

Iams adult vis bevalt me dus erg goed.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nutro is duurder dan RC hoor :shock: Het scheelt nogal wat. Ik heb nu nog wat zakjes Nutro light, die ik meng met Whiskas kitten. Zodra ik weer normaal bij kas ben, wil ik toch ook eens naar dat Lidl-voer kijken. RC is wat duur met 9 katten :???:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben uiteindelijk toch ook maar besloten om over te gaan op RC. Net op hun site heb ik een test gedaan en daaruit komt dat wij het beste Fit32 kunnen voeren. Maar hierbij heb ik dus aangegeven dat de katten regelmatig buiten komen. Nu is dat wel zo, maar als het kouder wordt zal dat ook een stuk minder worden. Moeten we dan een ander voer geven?
Plaats reactie