Krabben aan deuren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Krabben aan deuren

Bericht door patricia »

hoi
mijn kat simba krabt de vaak aan de deuren van de kasten in onze slaapkamer.
en piept er af en toe bij alsof ze wil zeggen he er zit iemand in of ik wil hier liggen en als we dan de deur open doen loopt ze weg .
we hebben meerdere katten en er heeft er inderdaad een een keer opgesloten gezeten.
ik weet het mijn schuldt maar hij was achter mn kleren gaan liggen
en dat zwarte monster zie je dan echt niet.
kan ze hier soms op reageren dat ze een "controle doet of zo
het is nog erger geworden sinds we er een kitten bij hebben.
dan doet ze het elke nacht.
het is geen ramp maar niemand krijgt hier nog slaap omdat het ongeveer om de 2 uur gaat. en het is ook niet het krabben voor haar nagels want
dit doet ze altijd bij de voordeur aan een lat.
is er iets tegen te doen of moet ze daar gewoon over heen komen .
alvast bedankt
groetjes patricia
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Krabben aan deuren is een veelgehoord probleem :???: Een kat wil geloof ik overal gewoon in kunnen en gaat krabben als dat niet kan, dus ik denk niet dat het met controle van een opgesloten kat te maken heeft.

Wat je ertegen kunt doen, is vloerbedekking tegen de deur plakken, dan wordt het geluid gedempt, of de deuren op een kier laten staan zodat ze overal binnen kunnen.

We hebben hier ook een krabber, die me elke nacht uit de slaap hield. Sinds we alle deuren op een kier hebben, is het over ;-)
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Hoi,

Mijn katten krabben ook veel aan de deuren. Dit zijn dan de deuren waar wij achter zitten (slaapkamer, douche en wc). Opzich vindt ik het niet erg, mits meneer de laaste tijd de tik heeft om ons wakker te "krabben". Alle deuren open laten voor ze vindt ik niet echt een optie voor hier. De slaapkamer is ook de enige kamer waar ze niet mogen komen.
Hebben jullie misschien nog andere ideeën of tips? Ik hoor ze heeeeeeel graag.

Groetjes
Sylvia
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Klinkt in ieder geval alsof ze erg graag bij jullie willen zijn :)
Xiara maakt me 's nachts wakker omdat ze dan wil eten en haar bakje uiteraard dan leeg is. Dus misschien moet je zorgen dat de bakjes gevuld zijn :)

Wat minder tof is maar wel werkt is negeren. Ik had vroeger ook een kat die over al in wilde. Na een tijd had hij door dat hij kon krabben tot hij een ons woog maar dat die deur echt niet open ging. Dit duurt alleen wel lang en kost je ook je verflaag.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Misschien heb je wat aan alles wat er in dit topic staat:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =slapeloze

Zo ben ik destijds op deze site gekomen. Ondertussen zijn we meer dan een jaar verder en worden wij nog steeds (bijna) elke nacht wel een keer gewekt. Het zal wel nooit helemaal overgaan...
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Bedankt voor de link. Als ik dat topic zo lees dan lijken onze katten wel erg op elkaar. Ik noem Nero en Mavros dan ook geregeld mijn ADHD katten.
Het zijn slopers, dus zijn wij er niet, dan zij ook niet in de woonkamer. De deurklinken staan in onze flat allemaal omhoog want de heren kunnen anders overal in komen.
Plantenspuit helpt niet, want ze zijn dol op water. De etensbakjes zijn altijd wel gevuld dus daar ligt het ook niet aan.
En een andere kamer kan niet want we hebben maar een woonkamer, 1 slaapkamer, een hal en een keuken :???:
De enige optie voor ons is dus het negeren proberen. Vanochtend heb ik zelf onze deur beschadigd toen ik een tissuedoos tegen de deur aangooide om ze stil te krijgen aan de andere kant van de deur.

We gaan ze negeren, hopelijk dat het gaat werken, jullie horen het wel.

groetjes
Syl
Gebruikersavatar
eleanore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2005 15:27
Locatie: Hooglanderveen

Bericht door eleanore »

Niets helpt, Pomme blijft gewoon krabben totdat ze te eten krijgt en ik kan geen bakjes laten staan omdat mevrouw al gewichtsproblemen heeft. Als we haar toch proberen te negeren gaat ze aan onze neuzen krabben..... :evil:
Eleanore
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Daar was ik weer,
Het begint lichtelijk te werken. Die gasten hebben er nog wel een handje van, maar in ieder geval een stuk minder en al helemaal zo 's ochtendsvroeg. We blijven doorzetten. Al heeft mijn vriend nog wel eens het gevoel om z'n geduld te verliezen maar dat weet ik ook in toom te houden :lol:
Jullie horen de vooruitgangen wel.

Groetjes
Syl
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als niets helpt, kun je een stukje vloerbedekking tegen de deur plakken. Dan hoor je tenminste het krabben niet, dat scheelt alweer!
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Het negeren helpt niet hoor :-( Het zijn echte volhouders hier. Ik ga van het weekend even kijken voor een stukje vloerbedekking.
in ieder geval bedankt voor de tips.

Groetjes
Syl
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

hahah hier doet Mickey het ook bij tijden, gelukkig niet elke nacht al was het een poos geleden ook elke nacht.
Mijn vriend of ik gingen vaak uit bed om hem af te leiden (bij ons op bed zetten enz) maar dat hielp vaak maar even.
Ik merk wel nu hij vaker buiten is en meer energie kwijt kan dat hij het niet vaak meer doet
Liefs Linda en haar vriendjes Mickey, Misty en Simba
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik zet het hier maar bij, al is het eigenlijk krabben aan de zetel.

Pitou krabt aan de zetel als ze aandacht wil. Ze is dit recentelijk beginnen doen en 't is heel vervelend. Nu weet ik dat je aandachtzoekerij bij katten best afleert door het te negeren, maar als we haar gekrab negeren dan gaat onze zetel eraan. Ik roep dus heel boos NEE! en haal haar bij de zetel weg, maar dan heeft ze dus eigenlijk onmiddellijk wat ze wou! en hoeft die zetel ook niet meer zonodig. Als ze weer behoefte aan aandacht heeft, begint madame gewoon opnieuw. De truc werkt perfect :evil: Hoe leer ik haar dat ze niet aan die zetel hoeft te krabben om aandacht te vragen (gewoon miaauw, is genoeg ;-) )
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Waterspuit! En met een harde straal graag, dan schrikken ze wel.
Of Pitou wil gewoon een speelmaatje. :ewhistle:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Koop een rechtopstaand krabplankje en zet dat op de plek waar ze krabt. Zo associeert ze het krabben met een krabplank, die je langzaam maar zeker bij de stoel weghaalt. Dat werkt vrijwel altijd.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Emma Boom schreef:Koop een rechtopstaand krabplankje en zet dat op de plek waar ze krabt. Zo associeert ze het krabben met een krabplank, die je langzaam maar zeker bij de stoel weghaalt. Dat werkt vrijwel altijd.
Ook als haar krabpaal al vlak naast de zetel staat? Ze doet het echt om een reactie uit te lokken hoor, als ze gewoon wil krabben, krabt ze netjes aan haar krabpaal :evil: ! (Snertkat :lol: )
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gesloten