Kitten erbij.....

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
wilme
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2005 15:17

Kitten erbij.....

Bericht door wilme »

O, o, waar zijn we aan begonnen?!? Kedna (kruising Maincoon en Regdoll) onze je-weet-wel-kater is een hele speciale kat. We hebben al heel wat met hem "afgedokterd" en psygisch lijkt hij niet helemaal in orde. Normaal had Kedna een prachtige kraag en hele dikke staart maar dat is echt niet meer zo. Een hele tijd terug heb ik ook hier over hem geschreven. Toen was hij in zijn poot gebeten en dat was een heel gedoe met de DA. Maar dat is allemaal goed gekomen. Daarna begon de haaruitval. Op de flanken en rondom zijn kopje. Weer naar de dierenarts natuurlijk en tot op heden is er nog niets gevonden.

Inmiddels ben ik van dierenartsencentrum veranderd en hoop met de nieuwe dierenarts uit te vinden wat er toch met hem is. Er woont in de buurt een kat die hem nogal terroriseert, tenminste daar lijkt het wel op. Als die kat in de buurt is komt Kedna echt binnenstormen. En kijkt dan zeer verschrikt. Onze vorige kater had altijd allemaal vriendjes waar hij mee speelde (er wonen hier heel veel katten op het bospark) en dat willen we ook zo graag voor Kedna.

Dus....om een lang verhaal kort te maken ;-) Vrienden van ons hadden een nestje dus wij dachten dat zal misschien leuk zijn voor Kedna een vriendje of vriendinnetje erbij. Nou het lijkt nog geen onverdeeld genoegen zeg. We hadden na de casstratie van Kedna om hem wat meer binnen te houden een fantastische dierenvilla gekocht waar die helemaal gek van was. Bovenop zijn troon vind (vond) hij het fijnste plekje. Hij staat voor het raam dus kan Kedna lekker naar buiten kijken. Maar het kleine spookje (op zich een schatje) heeft die plek al van hem afgepikt. Ze vechten zich een slag in de rondte en ik probeer het ze zelf uit te laten vechten maar je moet er soms even tussen komen.

Zou het allemaal goed komen en zouden ze ooit gezellig bij elkaar liggen. Dat hoop ik zo voor Kedna want daar was het allemaal om begonnen.

He, he, ze liggen nu allebei te slapen...Moortje (zo heet het kleine meisje)op Kedna's troon en Kedna om het voetenbankje bij mijn stoel.

Nog even dit....(Dit was ook al voordat het kleintje erbij kwam) Kedna wil niet meer opgetild worden en liever ook niet geaaid. Heel voorzichtig op een plekje tussen zijn oren dat mag dan nog. Als hij binnen komt staat hij meteen achter mij, draait zijn achterste naar me toe en mauwt. Dan aai ik zijn staart en dan is het genoeg en gaat hij ergens liggen. Afgelopen week kon hij ook niet meer mauwen, alleen een heel piepend geluid uitbrengen. Dat gaat nu wel weer. Gisteravond bleef hij opeens weg (hij loopt normaal de hele dag deur in en deur uit) komt tie vanmorgen binnen heeeellleeemaaal kletsnat. Ik mocht hem een beetje droogpoetsen en hij vloog op z'n eten af.

Van de nieuwe DA heeft hij biotine KH gekregen tegen de haaruitval en een injectie tegen vlooienallergie. Dat proberen we eerst drie weken uit en dan gaan we weer kijken hoe het er mee staat.

Als iemand een idee heeft wat er met Kedna zou kunnen zijn: roept u maar.....

Groeten, Wilme
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ik weet weinig van mogelijke ziektes etc. Maar als ik jou was zou ik hem toch nog eens helemaal fysiek laten nakijken! Het kan natuurlijk dat hij inderdaad door die kat in de buurt en nu door Moortje niet helemaal zichzelf is, maar haaruitval, niet meer mauwen en ineens niet meer laten optillen en aaien, zou natuurlijk ook een lichamelijke oorzaak kunnen hebben! Vooral dat optillen.. Denk je dat hij pijn heeft als je hem wél optilt?
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Hoe lang is die kitten nu bij jullie en Kedna? Misschien verandert er nog het een en ander. Maar als ze er al een paar maanden is, zijn de verhoudingen waarschijnlijk redelijk definitief... Geen vriendjes dus...

Ovder die slaapplek: Raar dat Kedna zich heeft laten verslaan door die kitten... Ik zou hem zeker fysiek laten testen, maar misschien is hij wel de klassieke underdog, daar kun je weinig aan veranderen. Helaas. :-(
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Als hij opeens niet meer opgepakt zou worden, zou ik er naar laten kijken of de kat geen blaasontsteking of iets in die richting heeft.

Je schrijft ook dat hij in zn poot gebeten is en dat dit is behandeld, misschien hebben ze hem ook wel onder zn buik te pakken gehad, en is dit gevoelig?

Het is misschien niet leuk voor de kat, maar voor de zekerheid zou ik hem van top tot teen laten onderzoeken, en als je bij deze dierenarts ook niet echt duidelijkheid vind, zou ik eens rondvraag doen her en der naar goed aangeschreven dierenartsen bij jou in de buurt.

Het kan best zijn dat jouw kat inderdaad niet bepaald dominant is maar zich lekker op de kop laat zitten.
Hoe oud is het kitten nu?
Als het een kleintje is zal er van het kleintje zn kant weinig kwaad in de zin zijn, en wil het puur spelen. Dan moet je inschatten wat Kedna doet, ook spelen of kwaadheid.

Moeilijke situatie :???:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gesloten