Het kitten van mijn buurman.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Het kitten van mijn buurman.

Bericht door Cathy »

Verleden week zaterdag zat er plots een wit kitten in mijn tuin .
Mijn eerste idee was dat het hier gedumpt was ,het kitten was uitgehongerd en na gegeten en gedronken te hebben heb ik het in een bench gestopt.
Toch navraag gedaan in het gebuurte en het kitten zou van een alleenstaande man zijn die een huis of 6 van mij af woont.
Het is iemand die zijn huis en zichzelf erg verwaarloosd ,ik ben bij die man geweest ,trouwens een vriendelijke meneer en heb hem uitgenodigd op de koffie diezelfde zaterdag.

Hij vertelde dat hij het kitten meegebracht had van een nestje uit een andere stad maar dat het wegloopt.
Hij vroeg ook of ik het wilde houden maar met 9 poezen zie ik dat niet echt zitten.
Ik zei dat hij het wat moest binnenhouden en gaf hem wat kattenbakvulling mee (kattenbak kende de man niet)
Ook wat voeding meegegeven en weg was hij met Siska zo heet het kattinnetje.
Hij heeft nog een volwassen kattin die niet gesteriliseerd is maar volgens hem geen jongen meer kan krijgen ?

De vroegere nestjes van zijn kattin ging hij dumpen bij een boerderij.
Ik probeerde mij niet boos te maken .
Die man is onbemiddeld en gaat elkedag eten bij poverello ,dat is in Belgie iets dat uitgaat van het OCMW die mensen gratis elke dag een maaltijd aanbiedt.

Gisteravond regende het met bakken en bliksemde het hevig .
Ik riep mijn eigen poezen binnen en wat zag ik?
Het kitten zat drijfnat aan mijn garagepoort, heb het binnengenomen en eten en drinken gegeven .
Het slokte de voeding op,vannacht heeft het in de bench geslapen en nu loopt het rond in huis.

Ik wil het niet naar het asiel brengen want daar sterven ze of worden ingeslapen en ik kan het weten.
Wat kan ik doen?
Het is een gezond poesje en is nu aan het spelen maar 10 katten is toch wat veel .
Wie weet raad?
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Cathy, ik wil niet lullig doen hoor, maar wat is 't verschil tussen 9 en 10??? :lol:

Nee, serieus, als jij dat kitten niet wil, help het dan alsjeblieft wel een goed thuis te vinden. Dat is, mijns inziens, niet bij je buurman. Die snapt het gewoon niet.
Ik vind het al hartstikke goed wat je voor dat kleintje hebt gedaan! ;-)
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Ja ik weet het hoor!!
Het verschil tussen 9 en 10 is niks hé ware het niet dat ik pas verleden week een zwarte kansloze kater uit het asiel gehaald heb en enkele weken ervoor een zwarte kattin vondeling heb gehouden.

Ik zal mijn vriend deze namiddag er over aanspreken en als hij geen bezwaar heeft is het wat mij betreft welkom :smile:
Het gaat zeker de deur niet uit als het geen goede thuis heeft.
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Cathy, je kunt het hier op de site zetten bij Vraag en Aanbod. Witte kittens zijn erg populair, dus misschien meldt zich DE geschikte kandidaat.

Vul het formulier in en zet er eventueel een foto bij (ik wil je wel helpen met de foto ;-) )

Er is wel degelijk een verschil tussen 9 en 10 katten, ook omdat je net van 7 naar 9 bent gegaan. Zodra mensen weten dat jij je over ze ontfermt, krijg je er nog veel meer toegeschoven. Dat gaat je op de duur de grootste moeite kosten, en voor je het weet, heb je je eigen asieltje :-| Niet rot bedoeld. dat weet je wel he?

Naar het asiel bij jullie brengen vind ik ook zeker geen optie!
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hoi
ik ben het helemaal met emma eens
ik had eerst de gedachte om met mn vriend een opvang te starten maar nadat emma mij heeft uitgelegt hoe en wat ben ik daar op terug gekomen
als je een huisje zoekt voor het kitten doe het dan inderdaad via deze site maar zet m niet op marktplaats of speurders daar belanden de beessies te vaak bij ongure personen
ik begrijp dat het meteen weer kriebelt van ach zo'n lief klein beessie.
maar anders heb jer met een maand mischien 15 lopen omdat je te goed bent voor die beesies
groetjes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Zo verging mij dat dus ook en jou een beetje inschattend, Cathy, trek jij je ook hun lot te zeer aan...
Gevoel en verstand, he ;-) Ik zou het niet zomaar houden. Straks krijgt de poes van die buurman weer een nest wat hij wil dumpen, en dan weten jij en ik al wat jij gaat zeggen 8-)
Gesloten