Papier eten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Papier eten

Bericht door freija »

Hallo,

net als heel veel katten is ook pitou gek op dozen, alleen zij speelt er niet alleen verstoppertje in, maar eet ze ook op! Het is een redelijk grappig zicht, maar ik vraag me toch af waarom ze dat doet, ik hoop dat het niet wijst op een gezondheidsprobleem ofzo. Ze knaagt de doos echt helemaal kapot en eet ook dikwijls hele stukken doos op. Iemand een idee waarom?

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Papier eten

Bericht door Miranda »

Onze Desy speelt er ook graag in en gaat er aan knabbelen als wij er niet zijn, dus wij denken aan een soort protest, gemis of verveling.
Dozen met gaatjes werden daardoor gáten en slaapdoosjes met een hoge rand werden doosjes met een rand waar ze overheen kon kijken en karton vonden we zelden terug, dus opgegeten.
Daardoor heeft ze laatst een ontsteking gehad en medicijntjes. Dus ik zou er wel mee oppassen, dat ze het niet opeet...
Als je het ziet, zou ik het dus niet toelaten, ondanks dat je het grappig vind. Want het is niet bepaald grappig voor haar maag en darmen.

Succes! ;-)
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik heb ook een doos staan, vooral omdat ze daar veel mee spelen samen, ook bij mij wordt er veel aan geknaagd en ook ik vind nooit iets terug!

Pas geleden was ik een pleister ergens op aan het plakken en had die geplastificeerde achterkantjes er af gehaald, ik plakte de pleister op en opeens was 1 van die achterkantjes weg en zat Snoopy het op te vreten. Ik was te laat om er nog iets aan te doen, maar de huisarts zei dat zolang hij niet blijft kotsen of slecht gaat eten en drinken er niets aan de hand is!

Het lijkt me natuurlijk niet bevoorderlijk voor de maag en darmen, maar zolang katten eten en drinken zit het dikwijls wel goed!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Als ik pitou echt doos zie opeten dan laat ik het haar niet doen, maar soms zie ik het niet, het zou echt verveling zijn denken jullie? Ze heeft massa's speeltjes, maar (nog) geen vriendinnetje en wij zijn overdag allebei werken.

Ok, niet echt slecht, maar niet bevorderlijk voor maag en darmen, ik hou ze in de gaten

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dozen zijn hier wel veilig. Willie eet plastic. Elk tasje wordt met zorg geperforeert., Ik ruim ze over het algemeen direct op. Maar tja soms ligt er 1 even in de kamer en dan is het al raak.

Zou het ook geen vitaminen/mineralen gebrek kunnen zijn?
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

maddo schreef:...maar zolang katten eten en drinken zit het dikwijls wel goed!
Misschien wel, maar dan nog kan het fout gaan. Onze Dees at en dronk ook gewoon, maar was wel een aantal keren per dag aan het kokhalzen zonder dat er iets kwam, ze blafte erover :???:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

freija schreef:Als ik pitou echt doos zie opeten dan laat ik het haar niet doen, maar soms zie ik het niet, het zou echt verveling zijn denken jullie? Ze heeft massa's speeltjes, maar (nog) geen vriendinnetje en wij zijn overdag allebei werken.
Het kán verveling zijn, maar natuurlijk ook wat anders. Maar omdat jullie beide werken en ze dan ook knaagt, dacht ik eerder aan verveling. Niet echt dat ze niets te doen heeft (speeltjes zat zei je), maar kan ook zijn dat ze zich alleen voelt, of jullie mist of het knagen gewoon lekker vind.
Een vriendinnetje is altijd leuk en gezellig, maar niet noodzakelijk en ook niet alle katten hebben daar behoefte aan, maar onze oudste poes heb ik echt zien opleven (speelser geworden) nadat ze na maanden eindelijk aan de kleine was gewend (gewoon van de aanwezigheid van de kleine, want tegen elkaar aan liggen is er nog niet bij, al liggen ze soms wel érg vlak naast elkaar).
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Het blijft toch oppassen met dozen als de poes er van gaat eten.
Goed voor maag en darmen kan het niet zijn. Misschien is het een idee om een kratje met gaten te nemen en daar een zachte doek in te
leggen.Dat vinden poezen ook wel leuk omdat ze daar hun pootjes ook door kunen steken om te spelen.die van ons spelen wel met dozen, maar eten er niet van.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik heb pitou gisteren even in de gaten gehouden met een doos en ze knaagt er hele stukken af, maar lijkt de snippers toch uit te spuwen, al gaat er af en toe wel een stukje naar binnen. Ik heb nu een speeldoos gemaakt, met gaatjes en touwtjes en balletjes aan en daar knaagt ze niet van, maar zit ze inderdaad echt mee te spelen. Ik hou haar zeker in de gaten vanaf nu, en een vriendinnetje moet nog even wachten (eerst een huisje, dan nog een poesje)

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn poes Kitty knaagt ook graag aan dozen maar eet ze gelukkig niet op. Wel is ze bijzonder dol op die plastic strips waaraan je trekt om het plastic rond een theeverpakking te verwijderen. Als ze mij daarmee bezig hoort of ziet komt ze hard rennend naar me toe om te proberen dat stripje uit mijn handen te grissen. Aan al het andere plastic zal ze hooguit knagen maar juist die strips wil ze het liefst opeten.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Puk zat zojuist weer eens aan een kartonnen doos te knagen. Ik probeer er achter te komen waarom, maar het lijkt weer één van zijn vele onbegrijpelijke katten-acties te zijn. ;-) Verveling is het niet volgens mij, ik dacht eerder aan het verspreiden van geur of het masseren van tandvlees.

Maar als ik het aan hem vraag, geeft ie weer een onbegrijpelijk antwoord: mrauauauw!
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Silly maakt dozen ook altijd helemaal stuk. Hij trekt er allemaal snippers van af en spuugd het karton dan uit. Dozen zijn hier niet veilig! :grin:
Mn moeder bewaard eierdozen voor mijn oma, maar als we die niet goed opbergen gaan die er ook aan. :lol: Ik zou niet weten waarom hij het doet, maar volgensmij is het geen verveling.
Maar het lijkt me niet erg goed als ze het opeten.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara is ook dol op papier,
folders, kaarten en boeken alles moet in honderd duizend snippers verscheurd worden.
Ik heb niet het idee dat het verveling is, want ze doet het juist als ze bij me in de buurt is.
Gelukkig eet ze het niet op, dus ik laat haar altijd haar gang maar gaan, geeft alleen wel een enorme zooi
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten