Onbekende kater komt binnen langs kattenluik

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Onbekende kater komt binnen langs kattenluik

Bericht door blauwzwart »

Deze morgen verschoot ik mij een bult! Een rosse kater die ik al meermaals in onze tuin had gezien(die gans onze tuin ondersproeit en mijn kattin aanvalt!) zat in mijn garage!!!
Hij was door het kattenluik van Summer gekropen en zat nu gans mijn garage onder te sproeien!!!
Er lagen ook bloedplekken van het kattenluik tot in mijn garage!
Wat kan ik hieraan doen?
Pleassssssssse help mij!
Ik durf Summer nu niet meer buiten laten en heb het kattenluik nu dichtgedaan!
Ik heb echt schrik van die kater, hij ziet er heel onverzorgd uit en hij is heel aanvallend (ik denk dat hij Summer ook altijd wil bespringen, terwijl zij is gesterilliseerd!!! Normaal doen katers dit toch niet met gesterilliseerde katten!)
Hij kan mijn kattin allerlei ziektes overdragen en nu heeft hij gans de garage besmet ook?
Kan iemand zeggen hoe ik dit het beste oplos? Wat ik moet doen als hij nog eens in mijn garage zit?
Ik ben hopeloos! Ik zou het kei erg vinden als er iets aan Summer zou zijn door die griezelige kater!!! :evil: :evil: :evil:
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Tjee, waar kwam dat bloed dan vandaan? Schrikken zeg! Het enige dat ik kan bedenken is om er zo'n kattenluikje met een magneetje in te zetten. Daar zit een halsband bij die je Summer om kunt doen en dan kan alleen zij gebruik maken van het luikje. Andere katten kunnen niet naar binnen.
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Maar weet je van wie die kater is.
Anders kan je misschien beter de dierenbescherming of de dierenambulance bellen om te vragen of ze hem willen ophalen want dit lijkt me nou ook niet echt ideale omstandigheden voor de kat zelf als hij er zo slecht uitziet
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wat Claudia zegt is een goeie oplossing, alleen je krijgt de kater er niet mee uit je tuin.
Ik weet van de dierenbescherming dat je eerst zelf moet uitzoeken of er een eigenaar is, dus amivedi bellen met een beschrijving van de kat en rondvragen.
Komt er niemand dan pas komen ze ervoor, al ziet hij er verwaarloosd uit.
Ik heb namelijk zelf een keer melding gedaan van een verwaarloosde kat, maar ze deden pas wat als ik die stappen had ondernomen en er geen reactie op kwam.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Belachelijk is dat he
Hun zijn toch voor de welzijn van dieren.
En je belt toch niet zomaar, beetje raar van de dierenbescherming
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik weet niet van wie die kater is, en eigenlijk heb ik geen zin om dit uit te zoeken. Hij ziet er heel onverzorgd uit maar hij is zeker niet ondervoed. Dus heeft hij zeker een eigenaar! Mensen die hun dieren niet verzorgen vind ik vreselijk :evil: het is nutteloos om bij zulke mensen aan te bellen en te vragen hun dier wat beter bij te houden of te laten castreren (als ze dit zouden doen, dan zou hij zeker niet meer sproeien in mijn tuin en mijn kattin met rust laten!) want anders zouden ze dit al uit zichzelf doen!
Dat zijn gewoon mensen die een dier nemen zonder er naar om te kijken! Ik ben hier echt kwaad om! Als ik hem nog zie hou ik een emmer water over zijn hoofd, hopelijk houdt dit hem weg!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Wat bedoel je precies met onverzorgd? Als de vacht er heel slecht uit ziet, kunnen ze slecht verzorgd worden. Het beest kan ook rondlopen met een ziekte. Hoe dan ook, het is een ongewenste indringer. Ik zou toch kijken van wie het dier is.

Als de eigenaars het dier zo blijven verwaarlozen, kun je dierenbescherming bellen. Dan heb je kans dat de kat een beter leven krijgt én niet meer in je tuin komt. Mocht het wonder geschieden dat de eigenaars beter voor de kat gaan zorgen, dan heb je kans dat die kat zich daar beter thuisvoelt en niet meer zo gauw jouw tuin gaat ondersproeien.

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Onverzorgd= zijn vacht ziet er slecht uit, hij mist plukken haar en volgens mij heeft hij minstens 4 verschillende ziektes!

Wat betreft die eigenaars, da zijn mensen die een buitenkat nemen, die is ALTIJD buiten! Dit begrijp ik niet, waarom moet je dan een kat hebben!
Ik denk zelfs dat ze die kat buiten eten geven,... als het heel slecht weer is zie ik die ook rondlopen! Als het regent mag Summer niet buiten hoor, daarbij dan wil ze zelf niet buiten!
Ik heb gewoon schrik dat Summer ziektes zal oplopen van die kater want diene heeft zeker wormen en vlooien enz,... misschien wel nog ergere ziektes,...
En zeggen dat ik mijn kat elke 3 maand ontworm en ontvlooi (niet omdat ze iets heeft maar gewoon uit voorzorg!)
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Ik snap je zorg goed, en het is wel zeker dat er iets mis is met de kat. Maar ik wl wel even zeggen dat er nu eenmaal katten zijn die graag buiten zijn en baasjes die dat toelaten. M'n eigen kat komt zelf ook buiten. Als het regent mag ze van mij ook, en soms gaat ze dan ook. Ik zie haar ook wel eens andere tuinen in verdwijnen en hoewel ik graag zou willen dat ze dat niet doet, ligt het soms ook in de aard van de kat. Sproeien in tuinen is echter wel wat anders. Wat is wel vreemd vindt is dat je conclusies trekt over de eigenaars, terwijl je zelf zei dat je niet weet van wie de kat is. Het is niet zo dat de conclusies mij heel vreemd in de oren klinken, maar ik denk toch dat je beter je oordeel kunt vellen over de mensen als je iets meer over ze weet.
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik ken die mensen inderdaad niet en misschien moet ik geen oordeel over hen vellen, maar als ze hun kater buiten laten wat ze van mij mogen ookal regent het dan moeten ze die kater castreren. Dan zal hij niet meer sproeien in mijn tuin en zeker niet meer in mijn garage!!!
Sorry maar hier ben ik echt kwaad voor!
Ik vraag mij af of jij het leuk zou vinden om een halve dag je garage te kuisen vol kattepis (die dan nog niet van je eigen kat is!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: )
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

blauwzwart schreef:Ik ken die mensen inderdaad niet en misschien moet ik geen oordeel over hen vellen, maar als ze hun kater buiten laten wat ze van mij mogen ookal regent het dan moeten ze die kater castreren.
Dat ben ik helemaal met je eens. Geen twijfel over mogelijk.
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

blauwzwart schreef:Wat betreft die eigenaars, da zijn mensen die een buitenkat nemen, die is ALTIJD buiten! Dit begrijp ik niet, waarom moet je dan een kat hebben!
Misschien is de kat graag buiten? Kennissen van mij wonen een straat verder en hebben een lieve zwerverkater in huis genomen (uit een andere plaats). Maar toen hij zich thuis voelde, ontpopte zich een andere kat. Alleen maar zwerven, in andere huizen kijken en slapen, enzovoort.
De baasjes vinden het jammer, maar laten het, omdat de kat het graag wil. De vrouw wil hem laten castreren, maar de man niet, want het is maar een 'zwerver' :evil:
Al met al, wat ik zeggen wil is dat de baasjes hem misschien heel weinig zien en misschien niet weten dat hun kat er onverzorgd uitziet en misschien hebben ze weinig verstand van katten en vinden ze het fijn raad te krijgen van een echte kattenkenner.

Dus ik zou als ik jou was eerst eens kijken wie de baasjes zijn en wie weet zijn ze wel in staat om er iets mee te doen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een paar aanvullingen op dit verhaal:

1) Amivedi werkt niet in België, dus die optie vervalt. Maar er zijn wel zwerfkatorganisaties die je kunt benaderen om de kat op te laten halen.

2) Je hebt geen idee of die kat ziek is, dus 'minstens 4 ziektes' kun je nergens op baseren. Ook het feit dat mensen katten buiten laten, wil zoals anderen ook al zeiden, absoluut niet zeggen dat er niet goed voor de kat gezorgd wordt of dat hij ziektes heeft.

Ik denk dat het basisprobleem is dat die kat in jouw garage sproeit. Je kunt daarom de garage dichtdoen. Jij zegt dat Summer niet zomaar naar buiten mag, dus ik zie het nut van zo'n luikje niet als jij haar zelf binnen en buiten brengt.

Zit er toch een luikje in, doe dat dan dicht, of neem er eentje met een zendertje. Summer kan dan een bandje om en alleen zij kan vanwege dat zendertje naar binnen.

Probleem opgelost, toch? ;-)
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Emma:

Natuurlijk weet ik niet of die kat 4 ziektes heeft, da is gewoon een soort uitdrukking om aan te tonen dat de kat er niet goed uitziet! (Paul vroeg mij namelijk uit te leggen wat ik bedoelde met "onverzorgd")
Het basisprobleem is inderdaad de garage, ik had hem al meerdere malen in mijn tuin zien sproeien maar daar heb ik mij niet aangeergerd, uiteindelijk is dat maar een tuin!
Wat het luikje betreft, als het mooi weer is laat ik da luikje open zodat Summer zelfstandig naar buiten kan (ik ben ganse dag werken en anders zit ze heel de dag binnen) als het nu opeens zou regenen dan weet ik dat ze naar binnen kan omdat ze helemaal niet houdt van regen (dus dit heeft mij een gerust gevoel dat ze terug binnen kan)
Ik denk dus inderdaad dat ik een luikje met zendertje zal moeten kopen,...
Ik vind wel dat dit eigenlijk jammer is want er zit al een luikje in, enfin niks aan te doen!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ach, het vervangen van een kattenluikje is een kleine moeite, het gat is er al. Succes!
Gesloten