buikwand breuk advies nodig

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
tjika
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2004 13:05

buikwand breuk advies nodig

Bericht door tjika »

Ik kom net bij de DA vandaan. Ik ging er eigenlijk alleen heen voor de inenting maar helaas bleken er nog een aantal dingen aan de hand. Ik moet hierbij eerst even zeggen dat dit de eerste keer is bij deze da, want ik ben net verhuist. Er werd dus een hele lichamelijke controle gedaan en de heel voorgaande geschiedenis werd besproken. Waar het op neer komt is dat de vorige da(s, waren meerdere in 1 praktijk) niet erg oplettend waren. Na de sterilisatie vond ik dat het de wond er niet zo goed uitzag. ze had de helft van de hechtingen er uit gehaald, die werden toen in het weekend door een andere da dichtgeniet. En het was wel erg groot. Het leek net een breuk, vond ik. Daar heb ik het toen ook met de da overgehad maar die verzekerde mij dat het gewoon zwelling was en geen breuk en dat ze een extreme reactie op het hechtingsmateriaal had. Nou is mijn kat erg gevoelig en had ik geen reden om de da niet te geloven. De bobbel ging alleen niet weg. Bij de enting nog over gehad maar weer verzekerd dat het geen breuk was. Nu blijkt dus dat ze al meer dan een jaar met een breuk rond loopt. Ze heeft er naar mijn idee geen last van, ze doet nog wild en speelt en rent en alles. je mag er ook aankomen, hoewel niet op de manier dat de da het deed. toen keek ze wel even op, zo van "niet doen" ,maar meer ook niet. Ze is nu 2,5jaar dus ze meot nog een poos mee. Moet ik haar dan nu meteen laten opereren of moet ik er gewoon attent opblijven. de da was niet zo specifiek. ze wilde geloof ik eerst dat het bij mij geregistreerd werd en dat ik erover kon nadenken. Ik moet waarschijnlijk dit jaar nog wel een keer terug want ze had nu verstopte anaalklieren en dat zal nog wel een keer gebeuren dit jaar.

Ik heb dus meer kennis nodig over breuken en wat ermee te doen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Je kunt het beste weer even contact opnemen met de behandelend DA en met haar overleggen. Sowieso zijn consulten duur genoeg om al je vragen te mogen stellen ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

En als het antwoord je weer niet bevalt zou ik toch maar is een andere praktijk op gaan zoeken. Of mischien nu al, zou ik doen althans.
Ze hebben wel slordige foutjes gemaakt vind je niet, en dan er nog is niet voor uitkomen.. :???:
Als je kat zo reageert lijkt het mij dat het 'r toch niet echt lekker zit.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
tjika
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2004 13:05

Bericht door tjika »

De da die nu deze diagnose heeft gesteld is van een andere praktijk hoor Sandy. Ik ben net verhuisd naar een andere stad en moest een nieuwe da hebben.

Deze breuk is niet eens de enige fout van de vorige praktijk. Ik meende 1,5 jaar geleden al dat er vocht uit haar anaalklieren was gekomen op mijn vensterbank en toen zeiden ze dat het diarree was geweest. zullen toch haar anaalklieren geweest zijn.

Maar ik ga zeker even de da bellen oer de breuk. bedankt.
Gesloten