Klimmen hordeur / raam.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hmmm, dat is dus een dure grap, catproof horren. Maar daar moeten we ben ik bang toch aan. De katten met de plantenspuit op het sterkste straaltje (ja, Sam is inmiddels HELEMAAL niet meer onder de indruk van de sproeistand) binnen en uit de hordeuren houden zou anders een dagtaak worden...

Groet,

Femke
Yvonne

Bericht door Yvonne »

Tja, maar wat als je kozijnen nu niet geschikt zijn voor het plaatsen van een hor........... (zoals bij mij dus) weet iemand dan nog een oplossing???
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Yvonne,

Waarom zijn je kozijnen niet geschikt voor het plaatsen van een hor??

Ik weet niet of je dit al ergens hebt nagevraagd of het misschien toch mogelijk is? Ik dacht dat namelijk eerst ook, maar het kan bij mij dus wel!!

Groetjes, Muis
Yvonne

Bericht door Yvonne »

Bij mij lopen de kozijnen schuin af. Gelukkig ben ik gezegend met zeer veel handige mannen in mijn omgeving met als topper mijn pappie (die ik echter sinds afgelopen weekend zal moeten missen, hij is nl. helaas overleden) :cry: . Na grondige inspectie is gebleken dat het echt niet mogelijk is. Er zal echter door deze of gene wel een oplossing bedacht worden.
Laatst gewijzigd door Yvonne op 20 jun 2003 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ach Yvonne, gecondeleerd dan nog! Dat zal zeker een enorm gemis zijn dan voor je!
Ik hoop inderdaad voor je dat er een goede oplossing komt. Ik ben zelf ook nog steeds aan het puzzelen voor de ramen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze er niet toch door weten te komen of het kapot kunnen maken, omdat ik 4 hoog woon. Ik kijk dus eerst nog eens goed rond hier :???:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wij hebben gisteren een roldeur geplaatst zodat de katjes binnen kunnen blijven en de achterdeur toch open kan..... maar in het eerste half uur kroop de hond er al onderdoor :roll: . Ik kreeg al een tip om er een contructie voor te bouwen, maar dat kunnen wij hier niet zo gemakkelijk bevestigen. Heeft iemand een tip waardoor we dit probleempje op kunnen lossen?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

een hordeur werkt bij mij maar voor twee katten want de derde maakt hem met zijn poot open dus als je dat wil voorkomen moet je er nog wel iets van een haak aanmaken
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Wij dachten eerst ook aan een haak, maar die kun je maar vanaf 1 kant sluiten (en openen), dus dat werkt nog niet echt.
Maar een gaatje met een spijker werkt van twee kanten, alleen is dat duidelijker uit te leggen met foto's. Maar misschien staan die niet meer op de site. Ik zoek wel even gauw.

Maar ja, als ze eronderdoor gaan, helpt bovenstaande ook niet echt (houdt alleen tegen dat de deur niet openschuift als er iets onderdoor of tegenaan gaat).
Misschien iets stevigs tegen de onderkant van de deur maken? Stevige stof of triplex? Want de deur moet natuurlijk nog wel openkunnen...

Succes in ieder geval :ethink:
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

waar kan je van dat extra sterke (ijzeren)horrengaas kopen en wat kost dit?en kan je deze horren ook kant en klaar (op maat) bestellen?
ze moeten zowel de muggen als de katten tegen kunnen houden.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik neem aan gewoon bij een doehetzelf winkel zoals Gamma of
Praxis.
Ik heb ze nooit als hor gezien daar dus zal je zelf in elkaar moeten flansen denk ik :???:
Of ik heb eroverheen gekeken hoor, maar kan je altijd vragen toch?
Wij nemen gewoon hordeuren met aan de onder en bovenkant zo'n schuifding(ff kwijt hoe dat heet :oops: )
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik moet die ook hebben en heb een constructie bedacht: je maakt de houtconstructie zoals voor een ouderwetse hor, met scharnieren en een haak zodat je achter de hor het raam open kunt zetten.
Aan de raamkant span je horrengaas en aan de kamerkant die je fijnmazig gaas, zodat de katten de hor niet kunnen beschadigen.
Nu alleen nog even uitvoeren :icon_shifty:
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

Emma Boom schreef:Ik moet die ook hebben en heb een constructie bedacht: je maakt de houtconstructie zoals voor een ouderwetse hor, met scharnieren en een haak zodat je achter de hor het raam open kunt zetten.
Aan de raamkant span je horrengaas en aan de kamerkant die je fijnmazig gaas, zodat de katten de hor niet kunnen beschadigen.
Nu alleen nog even uitvoeren :icon_shifty:
ik heb er ook al aan zitten denken om zoiets te gaan maken,maar volgens mij moet er dan wel flink wat afstand zitten tussen dat gewone gaas en het horrengaas,want als ze in het gewone gaas klimmen kunnen ze toch evengoed het horrengaas nog beschadigen lijkt mij.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, dat kan natuurlijk.
Je kunt het frame niet te dik maken, want dan wordt het te zwaar om te tillen of op te hangen, dus ze kunnen er dan wel inklimmen, maar als het heel fijnmazig is, moeten ze er minstens 2 cm met hun nagels doorheen en volgens mij kunnen ze dan hoogstens een gaatje maken, maar kan het horrengaas niet scheuren :ethink:
Je hebt toch al iets dikker framewerk nodig om aan 2 kanten te kunnen nieten; een plat latje volstaat niet.
Gesloten