Gek miauwen als een vreemd iemand Gerrit oppakt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Gek miauwen als een vreemd iemand Gerrit oppakt

Bericht door Iris »

Hallo!

Mijn lieve Gerrit gaat als er een 'vreemde' hem oppakt heel gek miauwen.
Als mijn vriend en ik hem oppakken is er niets aan de hand. Maar zodra er een persoon aan hem zit (dus je moet hem echt aanraken) dan begint heel hoog en gek te miauwen.
Toen hij bij de DA was ivm zijn castratie deed hij het ook al, gaf de DA aan. :oops:
Wat kan dit zijn?

En dan heb ik nog een vraagje waar ik al een tijdje mee zit: soms hebben onze katten een soort zenuwtrekjes op hun rug. Dan gaat er een stukje huid, aan het einde van zijn rug, heen en weer, heel snel. Alsof er iets irriteerd ofzo...ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd. Wat kan dit zijn?

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft.
Alvast bedankt! :grin:
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Het miauwen klinkt als een vorm van onzekerheid omdat hij de persoon dan niet kent. Kennelijk vindt hij het niet prettig om door vreemden opgepakt te worden.

Dat trekken met de vacht doen katten als ze jeuk hebben op die plek. Beweeg maar eens 1 haartje op die plek heen en weer, dan trekt de huid ook. Als de kat het vaak heeft, dan zou ik even checken op vlooien en schilfers of de kat regelmatig kammen, zodat de losse haren geen jeuk kunnen veroorzaken.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Oke......dat klinkt heel erg logisch inderdaad!

En het gebeurt ook altijd bij Harry die heeft iets langere haren dan de andere katers. En het borstelen vind hij heerlijk.
Ik zal er eens op letten,vanavond ga ik hem weer borstelen.

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Hey Yolanda,

Mijn Karel doet het inderdaad maar af en toe (dat trekken met zijn rug). Misschien dat hij af en toe iets nerveus inderdaad.
Hij doet het vooral als Karel (ons drukke, jonge, energieke katertje) hem weer eens loopt te pesten :roll:
Als het heel erg wordt dan zal ik eens naar de DA gaan.

Gisteren heb ik Harry even met de vlooienkam onderzocht maar ik kon niets vinden!
Ik doe ook elke maand zo'n pipetje tegen vlooien en wormen van de DA bij alledrie de katten.

En inderdaad als een vreemd iemand Gerrit oppakt en het duurt hem te lang, krijg je inderdaad een veeg haha....terwijl het de liefste van het stel is... :-o

Nou ja moeten ze hem maar met rust laten.
In ieder geval bedankt voor je reactie...

Groetjes,

Iris :grin:
Gesloten