hechten aan persoon of omgeving?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

hechten aan persoon of omgeving?

Bericht door mickey »

Momenteel staat mijn relatie op knappen, maar wat doe ik met de kat?
Ze is heel erg aan mij gehecht (absoluut niet aan de ander), maar je hoort ook wel eens dat ze meer hechten aan omgeving.
Maar aan de andere kant kan ik haar ook niet achterlaten.
Zou ze gelukkiger worden als ik haar achterlaat? Of zal het toch niet enorm veel uitmaken? Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

Goh, wat vervelend voor je van je relatie en natuurlijk het dilemma over de kat.

Ik zou zeggen, omdat ze zo aan jou gehecht is neem haar mee. Een nieuwe omgeving wennen ze ook wel weer aan. Als je met z'n alleen zou gaan verhuizen neem je je huisdieren toch ook automatisch mee zonder er bij stil te staan of het wel goed is om naar een nieuwe omgeving te gaan.

Ik zou het dus wel weten, maar weet natuurlijk niet wat je partner wil.

Heel veel succes hiermee!
Groetjes Gusta
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Wat erg voor je, veel sterkte bij het verwerken van de breuk.

Ik denk dat je kat eerder went aan een nieuwe omgeving dan aan een eigenaar die er niet echt voor haar is. Ik zou je katje dus zeker meenemen, maar ik denk vooral dat jullie daar samen over moeten beslissen en kijken wat het beste is voor de kat. Kan jij genoeg voor haar zorgen, gaat zij zich niet eenzaam voelen edm.

Sterkte!

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat vervelend dat je relatie op knappen staat. :???:

Als ze zo aan jou gehecht is, zou ik haar absoluut meenemen. Voor de meeste katten geldt dat ze zich thuis voelen als ze bij hun geliefde baasje zijn. Dat ze zich alleen aan de omgeving hechten is een beetje een fabeltje.
Ik heb mijn katten eens 2 weken meegenomen naar mijn vriend in Groningen. Ze voelden zich binnen een uurtje thuis!
Gewoon doen dus!

Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik ben het helemaal eens met wat de meiden hierboven allemaal zeggen. Neem je kat lekker mee, dan heb je zelf ook nog wat te knuffelen.
Heel veel sterkte de komende tijd!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik zou haar ook zeker meenemen. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb Andor ook meegenomen. Hij vond alles best zolang hij maar bij mij was. Toen ik 3 weken op vakantie was viel hij zelfs eens 1,5 kilo af. Sindsdien nam ik hem altijd mee, vond hij geweldig, eerst in de auto en dan zo'n vakantie huisje ontdekken. Zo zijn ze natuurlijk niet allemaal zo, maar sommige katten hechten echt meer aan hun baasje als aan de omgeving.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Katten hechten zich ook aan hun personen hoor, dus neem haar fijn mee. Zo heb je ook nog wat troost. Sterkte!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ten eerste vervelend dat je relatie op knappen staat!
Ten tweede merk ik aan mijn katten heel duidelijk dat ze meer aan personen hechten dan aan een omgeving. Voor ons is het ook heel duidelijk welke kat meer gehecht is aan welke baas en ik zou er ook zeker voor kiezen om haar dan mee te nemen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Hier merk ik heel sterk dat Kwint zich aan mij hecht, maar het feit dat ze kitten is versterkt dat wel. Die volgen je echt overal ;-)Gizmo, de kat van m'n huisgenote kan echter ook niet zonder m'n huisgenote, en Gizmo is al zeven. Die vind het erg als ze al een paar dagen weg is.

Dus ik zou je kat meenemen hoor. Aan een nieuwe omgeving went ze wel.

Salukes,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Rot dat je relatie op knappen staat :-(

Ik zou haar echt meenemen hoor!

Ik dacht ook dat mijn vorige kater het vreselijk zou vinden om te moeten verhuizen toen ik ging samenwonen. Ik liet hem toen bij mijn moeder. Maar hij kwijnde echt weg daar, dus ik had hem al snel weer opgehaald.

Katten hechten zich inderdaad meer aan mensen als aan de omgeving.

Heel veel sterkte en succes ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Echt heel vervelend dat je relatie niet loopt zoals je het gehoopt had.

Ik ben er zelf van overtuigd dat katten zich wel degelijk aan een persoon hechten. Omgeving ook, maar volgens mij is dat wel wat achterhaald. Ik merk het aan onze katten. Barreltje heeft zich aan mijn man gehecht en Baja heel sterk aan mij.

Ik zou haar zeer zeker meenemen!

Sterkte met alles!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik zou de poes gewoon meenemen, het is echt niet zo dat een kat
zich niet aan de mensen hecht. Waar ik ben zijn altijd wel een paar van mijn katten. Ik heb er zelfs 2 bij die me overal achterna lopen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik zit in een zelfde situatie helaas, erg vervelend ja, mijn ex ( ik woon nog bij hem :( ) heeft zelf 2 oudere katten en die blijven bij hem, ik neem Amy en Kika mee straks. Ze blijven nog even hier omdat dat veel rustiger voor ze is. Ik wil eerst rustig woonruimte zoeken en zorgen dat ik zelf rustig ben en dan komen die 2 ook bij me wonen, ik kan ze niet missen en de hondjes ook niet! En je hebt zeker steun aan een beestje in huis hoor!! Meenemen dus!!

Heel veel sterkte ook namens mij......
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Bericht door R.Knuvelder »

Ik zou zeggen meenemen de kat. Al het andere dat is tot daar aan toe. Ik moet er niet aan denken als ik mijn drie katten niet kan-mag meenemen. Mijn eerlijke mening is MEENEMEN.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Meenemen!!!

En veel sterkte toegewenst, dit zijn vervelende situaties
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gesloten