hartfalen....

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

hartfalen....

Bericht door annelies »

:-( ik kom net met onze tijgertje van de DA af.

stikbenauwd was hij, bleek bij de echo dat hij veel vocht vasthield.

hij had al harttabletjes, maar zijn hartje kan het blijkbaar toch niet meer zo goed aan.

hij heeft een plasinjectie gehad, en moet morgen starten met furosemide om het vocht af te blijven drijven, zodat het hart niet zo hard hoeft te werken
de DA geeft hem niet lang meer, :evil:
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Annelies dat meen je niet. Wat erg! Hoe oud is Tijgertje? Hij houdt dus veel vocht vast en wordt daardoor zo benauwd? Maar dat is toch wel op te lossen met plaspillen?
Ik hoop dat Tijgertje snel weer een beetje opknapt! :kissykissy:
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

hoi claudia, tijgertje wordt volgende week dinsdag 9 jaar,
is nog niet zo oud.
hij gebruikt sinds een jaar harttabletjes omdat bij een foto eruit was gekomen dat zijn hart vergroot was en de longen wegdrukte, hij was toen ook zo vreselijk benauwd.

dat ging goed met die tabletjes, maar nu sinds een week zagen we dat hij een wel erg dikke buik kreeg, en weer benauwd werd

zijn hartje heeft al zo hard moeten werken dat het niet veel meer kan hebben, is zo triest, kan wel janken :oops:
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

Loontje schreef:Oh, Annelies wat erg :-(

Ik ga als een gek duimen dat de medicijnen om het vocht af te drijven gaan helpen! :epray:
volgens de DA helpen die afdrijvers ook wel, maar of zijn hartje het nog aan kan,nu op dit moment loopt hij weer wat door de kamer.
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

Ushi schreef:Jeetje Annelies , wat erg voor je , hopen dat de medicijnen helpen en dat hij wat minder benauwd wordt, sterkte......
wat ik nu kan zien is dat hij minder blauw is om ziijn bekkie.....
groetjes annelies,annika en de boys
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Annelies, dit is akelig zeg :???:
Als zijn hart al zo lang zo hard heeft moeten werken, zal het inderdaad zwaar voor hem worden :-( Ik hoop dat de vochtafdrijving de stuwing weghaalt en dat zijn hart het nog aankan. Veel sterkte, ook voor je dochter :kissykissy:
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

dank je marjolein.

hij is nog wel benauwd, maar het blauwe trekt weg, hij heeft nog niet geplast, weet jij hoelang dat duurt,hij heeft om 18.00 die injectie gehad.

christa houdt zich goed, maar dat is uiterlijk.
trouwens annika is zo lief voor hem, ze blijft bij hem in de buurt, en zo nu en dan even snuffelen....is zo'n lief kippetje :roll:
groetjes annelies,annika en de boys
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij Pieter duurde het even voordat die injectie werkte. Is Tijgers blaas hard en verdikt (als een bal)? Je kunt zijn buik een beetje masseren om hem tot plassen te stimuleren, maar die injectie moet de kramp van de blaas vrij snel tegengaan.
Helaas had Pieter iets als blaaskanker, dus daar hielp ook de furosemide niet :???: Mijn kennis op dit gebied is dus geen goede graadmeter.

Het zal Christa zwaar vallen :-( Was er ook stuwing in de lever? Of werd er alleen een vergrote blaas geconstateerd? En is het hart vergroot? Jij weet natuurlijk ook dat zijn kansen niet echt denderend zijn. Dat hij nu wat minder blauw wordt, vind ik wel erg fijn.
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

vorig jaar is geconstateerd dat zijn hart vergroot was, het drukte zijn longen ineen, vandaar dus toen die benauwdheid, hij gebruikt nu dus een jaar fortikor 5
dat ging goed, tot een week geleden hij weer wat benauwd begon te worden, en zijn buik dikker begon te worden.

ik weet niet of zijn lever vergroot is, zijn buik voelde wel soepel, maar erg vol, vandaar ook die echo,en kwam eruit dat hij erg veel vocht vasthield.
zijn hartje kan het niet meer wegpompen, om 18.00 heeft hij de injectie gehad, en zonet is hij op de bak geweest en heeft flink geplast, gelukkig :lol: toen sprintte hij naar boven :roll: gaat dan bij christa op de kamer liggen, hebben we ook maar een bak neer gezet, voor het geval hij ineens zo'n drang krijgt.
zijn snuitje ziet er weer normaal van kleur uit, nu afwachten...
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

:-P nou, was even spannend, duurde zolang....maar nu is hij wat vocht kwijt, hopenlijk kan hij nu makkelijker plassen, het leek erop dat hij er moeite mee had....
groetjes annelies,annika en de boys
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als hij weer een plas op lijkt te gaan houden, moet hij er een anti-spasme bij krijgen. Dat is er in injectie- maar ook in tabletvorm (spasmoglucol heet het geloof ik).
Het is in ieder geval goed dat hij geplast heeft, zo is de druk aardig van de ketel!
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

ik heb de indruk dat hij niet wil plassen, heb hem eigenlijk een beetje richting kattebak gestuurt, toen ging hij er wel op en plaste ook.

hij is nog wel benauwd.ik verwacht dat het na een paar keer plassen minder wordt
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Pfff, nou, in ieder geval al weer een opluchting dat Tijgertje heeft geplast en zijn normale kleur weer terug heeft. Hopelijk komen jullie een beetje rustig het weekend door, dan kan je maandag uitgebreid met de da overleggen.
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

nou dat hopen we maar,hij heeft het nog wel benauwd ,en hopenlijk gaat hij meer plassen...
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

tijgertje plast sinds vanochtend ineens veel,
ik heb hem om 8.30 een half tablet furosemide gegeven en een uur later plaste hij veel!!!!! ;-)

toch is hij weer wat blauwig rond zijn neusje, hij heeft het dus nog benauwd, maar hij plast, goh, wat ben ik daar blij mee :lol:

hij heeft nu wel de eigenaardigheid om met zijn kontje buiten de bak te plassen, vreemd he, zijn hele lijf gaat in de bak en zijn billen hangen eruit, dus alles nat...............

heb er nu een tweede bak voor gezet zonder kap, en nu gaat hij daarop :roll:
groetjes annelies,annika en de boys
Gesloten