Herseninfarct...of iets anders ??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Herseninfarct...of iets anders ??

Bericht door Rebbe »

Na lang zoeken op het internet op al mijn vragen kwam ik jullie forum tegen en ik hoop hier wat advies te krijgen.

Onze Guusje is afgelopen dinsdag ineens van de poef afgevallen en toen ze ging lopen was ze haar evenwicht kwijt. Haar achterkant helt naar rechts waardoor ze erg onstabiel blijft lopen.

Da heeft gekeken en denkt aan een beroerte/herseninfarct maar meestal geeft dit verlammingsverschijndelen maar dit is nu niet het geval. Ze heeft kracht in haar poten, reflexen en zeker geen pijn. Heeft een injectie gekregen tegen vochtophoping in de hersenen.

Gisteren wederom geweest omdat het niet echt verbeterde. Alles getest (bloedonderzoek), nieren goed, lever goed, suiker goed en ook de eiwitten zijn goed. Oren zijn ook nagekeken en geen onststeking te vinden.Wat nog een optie bleek te zijn was dat haar schildklierhormoon te laag zou zijn. Ze slikt namelijk thyroxine omdat haar schildklier is verwijderd. Tijdens het wachten op de uitslag kon ik de dosering wel verhogen. Teveel kon geen kwaad en misschien was dat het euvel. Dosering gisteravond en vanochtend verhoogd en naar mijn idee wordt ze steeds iets beter.....nu krijg ik de uitslag en waren de waarde normaal en DA adviseerd om dus de oude dosering weer aan te gaan houden.

Jullie begrijpen dat er ergens in mijn hoofd blijft spoken of het toch aan de verhoging kan liggen OF ze is gewoon heel langzaam toch herstellende. Ze neigt nog steeds naar rechts en loopt onstabiel maar wel wat zekerder als gisteren. Is ook vanmiddag op de vensterbank gesprongen. Paar keer aanhalen en inschatten en ja hoor mevrouw zat.

Herkent iemand wat in mijn verhaal en kan mij misschien wat tips geven ?

Ik hoor graag van jullie?

Groeten Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hai Renate, welkom op het forum!
Voorzover ik weet, geeft een verhoging van schildklierhormoon niet dergelijke reacties als jij beschrijft.
Alles op een rij zettend, denk ik eerder aan een TIA of een bloedpropje in de hersenen. In dat laatste geval is het propje snel weggegaan en heeft het maar heel even de circulatie geblokkeerd. Dat klinkt me logischer in de oren dan uitvalsverschijnselen door een verhoging van thyrazine.

Het kan natuurlijk ook nog dat ze even instabiel is geworden door de val en daar nu langzaam van herstelt.

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben hoor :geenidee:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Dankjewel voor je reactie..ik denk inderdaad ook aan een TIA oid Ze loopt vanochtend wat zekerder alleen is ze zojuist van de trap gevallen. Heb het idee dat nu het steeds iets beter gaat ze wat overmoedig raakt en daardoor meer valt. Gisteren liep ze namelijk heel langzaam maar helemaal zlefstandig te trap af...Maar wat voel je je ellendig als je zo naar haar kijkt en eigenlijk niets meer kan doen dan er voor haar zijn en haar heel veel aandacht geven. Ze is ook erg eigenwijs en wil ook niet geholpen worden. Gaat ze blazen om het vervolgens zelf weer te gaan proberen. Ik denk dat dat ook goed is en dat ze een overlevingsdrang heeft waar je U tegen zegt.

Ik houd jullie op de hoogte..

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Renate,

Mijn Mimi heeft een lichte beroerte gehad al een tijdje geleden. Ze lag stil in een mand en was ook haar evenwicht kwijt. ook was ze tijdelijk blind.
Ze moest naast de reguliere medicijnen ook een hoge dosis vitamine B hebben. Dit mocht met pillen bestemd voor mensen.

Veel sterkte en ik hoop dat het goedkomt!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Bella,

Bedankt voor je berichtje..Ik vraag me af waar die dosis vitamine B voor is. Onze DA heeft hierover niets gezegd.

Met Guus gaat het steeds wat beter. Het opspringen gaat best goed alleen heeft ze moeite met naar beneden springen. Volgens onze DA is dat ook moeilijker omdat ze ws moeite heeft met diepte zien. Maar al met al hebben we goede hoop dat ze weer de oude gaat worden.

Voor ons blijft alleen wel de vraag of we nu iets moeten doen om dit een volgende keer te kunnen voorkomen. Niemand kan me daar eigenlijk een antwoord op geven..

Groetjes Renate
Elfquest
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2005 01:04
Locatie: Breda

Bericht door Elfquest »

Mijn poes heeft iets dergelijks gehad. Exact dezelfde symptomen als jouw poes. Alleen was het bij Punky heel snel weer over. Ik ben toen ook naar de dierenarts geweest, maar het was lastig om te bepalen wat het geweest was, omdat ze weer helemaal de oude was. Hij dacht dat het een herseninfarct geweest was. Het goede nieuws is dat ze er niks aan heeft overgehouden en dat het nooit meer is teruggekomen en het is al een aantal jaar geleden.

Veel sterkte met je poes!
Kasia van Vliet
Punky, Blue & Skin
Gesloten