nagelbijtende poes?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Mijn Rusjes bijten ook hun nagels aan de achterpoten heel kort af. Ze bijten ook wel aan de voorpoten (niet kort) maar gelukkig niet zo kort dat het gaat bloeden. Ik vind ook regelmatig nagelhoesjes. Je hoort ze dan ook heel vaak aan de nagels trekken. Soms gewoon naar om te horen. :???:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik las gisterochtend dit topic en gistermiddag vond ik de eerste nagelhoesjes (na een maand).. Ik was blij dat ik hier gelezen had dat DAT dus wel normaal is :) gelukkig.. anders had ik me vast erg zorgen gemaakt.. voor niets dus.

Maar het klinkt inderdaad heel erg als een tic dat nagelbijten, en niet echt heel erg gezond. Misschien vind ze het wel gewoon heel erg fijn om te doen, maar kan het niet zijn dat ze een beetje gestresst is?
Succes ermee iniedergeval!
Groetjes Judith! :)
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

ze zijn naar ons idee niet gestresst en vervelen zich geen moment.
maar het valt ons wel op, de poes is nu een paar dagen van de poezepil af, en ik heb haar nog niet weer zien kauwen...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hm..ik zie en hoor Luna ook altijd met haar nagels in de weer...en de dierenarts zei ook al dat haar nagels zo kort waren laatst..Misschien doet Luna het ook wel! Ik heb alleen niet het idee dat ze last heeft van haar nagels en ik denk dat als je aan jouw kat niets merkt, dat het niet zo erg is. Ik bijt soms ook nagels en afgezien van het feit dat het lelijk is, heb ik er verder ook geen last van ;-)
Mauw
Gesloten