Dominantie en rangorde

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Is hij al gecastreerd? Wie weet helpt dat? Maar ik mag hopen dat als hij buiten loopt dat zo is..
Misschien eens een goed om er met de eigenaren over te praten??

Groetjes Judith
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

Ja, hij is al gecastreerd. Over die andere kater weet ik dat niet.
Groetjes Gusta
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zou is proberen de plantenspuit te hanteren om 'm uit de tuin te houden. :???:
Ik ben zowiezo al niet gediend van dat geschijt en gezeik in onze tuin van vreemde katten, laat staan dan nog is zulke problemen met een buurkat.(Niet dat ik zeg dat dat bij jullie gebeurt hoor)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik bedoelde eigenlijk die andere kater.
Misschien kan je eens met die mensen gaan praten van wie die kat is (en dan niet meteen opdringerig jullie moeten je kat laten castreren) maar gewoon je probleem voorleggen.. Mochten ze zelf ook oplossingen zoeken dan kun je natuurlijk het altijd over castratie hebben?!
Of gaat dat een beetje te ver voor je?
Het lijkt mij het beste het probleem namelijk bij de kern aan te pakken; de kater zelf (en de enige die daar echt invloed op hebben zijn de eigenaren zeg maar).

Maar plantenspuit oplossing is altijd een goede optie inderdaad om eerst eens te proberen..
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Het is zo te lezen een vrij dominante kater, die jullie tuin terroriseerd.
Misschien is het wat cru, maar ik denk dat de tuinslang beter helpt dan de plantenspuit.Dat die kater er later is gekomen wil niet zeggen dat hij niet de baas kan zijn. Onze oudste kat is dat ook niet. Het heeft ook wel iets met het karakter te maken.Meestal zijn het katers die niet gecastereert
zijn die altijd beginnen te vechten en die trekken zich er niets van aan dat het hun tuin niet is.Het is wel verstandig om eens met die mensen te gaan praten.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou als hij je zo stoort, moet je niets vragen, laat 'm gewoon steriliseren :twisted:
Zie wel dat jouw katjes goed ingeënt zijn, want doordat ze vechten kunnen er enge ziektes overgedragen worden, en zo'n ongecastreerde kater zou er wel eens wat kunnen meedragen :???:
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

Bedankt voor de reacties.

Hij blijkt gewoon gecastreerd te zijn! En dus blijken hij en Miep er gewoon niet uit te komen.

De tuinslang zal ook niet helpen, want dat hebben we vaker geprobeerd met als gevolg dat als hij ook maar denkt dat hij ons ziet er heel snel vandoor gaat. Het gebeurt steeds als wij er niet bij zijn.

Waarschijnlijk dus een "probleem" wat niet opgelost gaat worden.
Groetjes Gusta
Anonymous

bijten

Bericht door Anonymous »

: Ik heb een katertje van 10 maanden en een poes van 2 1/2 jaar, sinds een week laat die kater de poes niet met rust, hij springt regelmatig boven op haar rug en bijt in haar nek, de poes vlucht dan alle kanten op met dotten haar overal op de grond, het katertje en de poes zijn allebei "geholpen"
cry:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik merk het ook aan onze kater die zich soms weer vervelend gaat gedragen tegenover de poes. En de poes is veel speelser.
Deze tijd van het jaar schijnen toch die hormonen op te spelen al zijn ze geholpen.
Het kan ook uitproberen zijn van je kater, een beetje domineren, kijken hoe ver hij kan gaan.
De leeftijd heeft hij er wel voor.
Wat je kan proberen is de plantenspuit erbij halen en zodra hij dat gedrag laat zien, 'm flink laten schrikken zonder dat hij jou ermee associeert.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Dit is natuurlijk geen prettig gedrag, maar zou het misschien kunnen
zijn dat hij ergens pijn heeft en dat afreageert op de poes?
Of heb je verder niets aan hem gemerkt.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Bovenop haar rug springen en in dr nek bijten is naar mijns insziens typisch paringsgedrag Alma.
Dat is heel moeilijk af te leren al zijn ze geholpen. Ergens blijft het bij sommige katers gewoon doorwerken die neigingen en daar doe je vrijwel niks aan.
Plus dat deze kater in zn pubertijd zit en mischien ook zo dominant gedrag vertoont en dus zichzelf boven de poes wil plaatsen.
Hoe dan ook een zeer lastig probleem.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik wilde hem nog het voordeel van de twijfel gunnen. Het is inderdaad heel vervelend als je kater dat doet. Met die van ons hebben we
wat dat betreft geen last gehad.Zou de DA niet iets hebben dat hij zich iets minder agressief opsteld?
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ans, hoe lang is het geleden dat je kater is geholpen? Er kan nog een behoorlijke tijd overheen gaan voor de hormonen uit zijn lichaam zijn. En daarbij is het nu wel de tijd voor 'gierende hormonen'. Wacht het nog even af en bescherm (zo nodig) je poes tegen de kater, zoals Sandy zegt, met de plantenspuit!
Anonymous

bijten

Bericht door Anonymous »

mijn katerje, hij heet Jamaz, is 2 maanden geleden geholpen, ik hoop dat het zijn hormonen zijn en dat het over gaat. De poes,2 1/2 jaar, heb ik ook ca 2 maanden geleden in huis gekregen, mijn zoon ging varen dus zijn poes ik bij mij gebracht. In het begin was het vooy beide katten even wennen maar het ging best goed het poesje is een schat van een beestje maar wel een beetje schuchter
Ans
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk dat het nog wel kan hoor, dat hij nog last heeft van zijn hormonen. Hoe lang geleden is de poes geholpen dan? Pas toen ze bij je kwam wonen of wel eerder?
Misschien is het van je kater ook wel een teken om te laten zien wie de baas is. De poes is er natuurlijk pas later bijgekomen. Hou 't nog maar eens in de gaten!
Plaats reactie