Te weinig slapen??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Te weinig slapen??

Bericht door cindy »

Hallo allemaal,
Mijn kitten van 8 maanden slaapt heel weinig. Hij is 's ochtends om een
uur of 6-7 al in de weer en gaat dan pas om een uur of 3 's middags eens een dutje doen. Om 8 uur 's avonds is hij alweer klaar wakker. Is dit normaal? Hij is sowieso heel erg druk, superspeels en af en toe zelfs een beetje hyper. Dan briest hij zo wat! Dan hoor je zijn adem helemaal piepen. Kortom, het is een echte druktemaker. Normaal slapen katten veel langer op een dag (zoals onze 5 jaar oude kater), dus is dit iets om me zorgen over te maken? Of zal dat vanzelf meer worden? Ook slaapt hij heel licht (alhoewel alle katten dat wel hebben volgens mij...)
Kattengroetjes, Cindy
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Jouw kitten heeft denk ik gewoon niet zo veel slaap nodig.

Alle katten zijn anders ;-)

Waarschijnlijk gaat hij vanzelf meer slapen als hij wat ouder is.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Met 8 maanden zijn ze al aardig aan het puberen, dus is het denk ik wel vrij normaal dat ze actiever zijn. ;-)
Onze Buffy van 5 maanden word ook steeds drukker, vooral 's morgens als we net op zijn word ze helemaal gek en rent en vliegt ze van hot naar her. :grin:
En 's avonds van hetzelfde laken een pak.
Ze kan het uren volhouden. :grin:
Ze worden vanzelf wel weer rustiger, als ze ouder worden(als je mazzel heb).
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Kittens slapen veel minder dan katten. Ze zijn te druk met spelen. Gwaeren, het kitten van m'n ouders, is daar ook druk mee bezig en heeft soms zelfs geen tijd om zich te wassen. Laat staan slapen. Maar ze heeft geen wallen onder de ogen, dus ik maak me geen zorgen. Zou ik als ik jou was ook niet doen, hij gaat vanzelf meer slapen. En dan denk je misschien weer: sliep hij maar niet zo veel :lol:

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Kittens zijn gewoon drukte makers.Als ze moe zijn gaan ze vanzelf slapen. :grin:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Tot hoelang zou dat duren dan? Ik bedoel: Op welke leeftijd worden ze over het algemeen wat rustiger? Ondertussen vind ik het hier wel een keer tijd worden.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ga maar uit van de leeftijd van 1 1/2 tot 2 jaar, dan is de ergste drukte er wel af ;-) Vaak worden ze na castratie al wat rustiger, maar dan hebben ze nog wel hun gekke uurtjes 8-)
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Yep, dat zie ik hier aan Lady ook. Ze slaapt heel veel. Soms wordt ze even wakker en heeft ze een speelbui. Die duurt niet langer dan 15 minuten :lol: Lana overigens, speelt véél meer ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Het gekke half uurtje noem ik dat hier, en ze steken elkaar aan...eigenlijk een heel vermakelijk gezicht.
Ik heb ooit een katertje gehad die na de castratie alleen maar drukker werd, misschien om het me betaald te zetten dat ik zijn edele delen heb laten verwijderen??
Toen ie 2 was, was ie inderdaad al stukken rustiger. Het komt met de jaren denk ik.

Zijn poezen niet zowiezo al rustiger als katers? Dat idee heb ik soms.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Blissy is hier ook de drukste van het stel. En omdat zij wil spelen... moeten de anderen ook wel. Niet van harte want ze willen slapen. Blissy is inmiddels 10 maanden oud, nog niet gesteriliseerd. De andere meiden zijn rond de 1,5 jaar en wel allemaal gesteriliseerd.
Gekkenuurtjes hebben we hier vooral 's morgens (wanneer wij wakker zijn) en 's avonds voor het eten.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Hier hebben ze zo af en toe ook van die vlagen dat ze door het huis
rennen. Ze moeten zich toch zo nu en dan af kunnen reageren.
Zelf onze oude dame van bijna 17 heeft dat nog. ;-)
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

De meiden van mij zijn gesteriliseerd. Jini nog niet maar ze rauzen alle drie door het huis. Zeker vandaag! Ze hebben de wind in de kont. Het stormt en dan moet er gerend en gespeeld worden. Ik vind het gezellig en ik moet er ook om lachen. Ik ben blij dat ze nog spelen. Dan zijn het niet zo van die vloerkleedjes. :lol:
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Bij ons zijn ze alle drie gesteriliseerd en Luna en Flanna doen qua drukte niet voor elkaar onder. :grin: Minerva is heel rustig, dat was ze als kitten al. Luna en Flanna worden vooral aan het begin van de avond heel druk. Dan vliegen ze met z'n tweeën door het huis en ontzien niks of niemand. :???:
Als ik lang ben weg geweest, kunnen ze ook helemaal door het dolle zijn als ik thuis kom. Dan moet ik eerst een tijdje met ze spelen, voor ik ze goed kan knuffelen.
Minerva maakt wel eens een gek sprongetje, maar dat is dan ook alles. :lol:
Gesloten