Bloed in urine --> blaasontsteking

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bloed in urine --> blaasontsteking

Bericht door Angie »

Mexx, onze kater is sinds vorige week gecastreerd en sindsdien is hij niet de oude... Hij heeft de eertse dagen heel veel geslapen en ging bijna niet weg van zijn slaap plekje. Na 5 dagen ging hij eens naar buiten^maar ging niet ver.
Tot de dag van vandaag is hij nog zo raar... hij wil geen aandacht, wil niet geaaid worden, lijkt boos te zijn en gromt als we dicht bij hem zijn en willen aaien maar hij doet helemaal niets tegen ons. Hij is zo levensloos arm dutske.

Ik ga zowizo morgen naar de da, ik wacht niet langer! Hij moet onderzocht worden. Sinds vannacht hebben we ontdekt dat er bloed in de urine zit. Gisterenavond zagen we her en der bloedvlekjes maar wisten niet van waar.
Toen we 's morgens opstonden zagen we dat Mexx op een paar plekjes had geplast. Helemaal niet veel, maar wel met bloed in :???: . Het is vermengd met urine en is meer urine dan bloed, dat wel. (even erg hoor)

Ik heb nu naast hem dichtbij de kattenbak gezet en ook drinken vlak naast hem. Sinds die er staat, gaat hij om de 5 minuten naar de bak en gaat plassen. Eten doet hij ook nog wel een beetje maar ik vind hem wel vermagerd :???:.

Ik wilde gewoon toch nog ervaringen horen ook al ga ik naar de da morgen. Iemand al meegemaakt? Ik las al eens dat er een ontsteking kan zijn in de urinewegen? Wat zal het nog kunnen zijn?
Hopelijk weet ik morgen meer, want ik vind het zo zielig voor hem, arme Mexx...

Ik laat het weten ;-).
Laatst gewijzigd door Angie op 13 feb 2005 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Zeker naar de dierenarts gaan Angie. Het lijkt een geknapt adertje of een ontsteking.
Geef hem een knuf en sterkte bij de dierenarts.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Met Mexx gaat het nog niet goed, ik ben naar de da geweest vanmorgend en hij is daar moeten blijven tot 16u. Ze hadden hem een beetje slaapmiddel moeten geven,hebben bloed genomen, urine afgenomen. Hij heeft een inspuiting gekregen en een pijnstiller .

Morgenvroeg moet ik even terug met hem voor controle van temperatuur en inspuiting.
Hij heeft een erge blaasontsteking en hij had ook hoge koorts 40,8.
Ze gaan zien in het bloed of een nierbekkeninfectie kan zijn of iets anders omdat hij zo lusteloos is.

Ik mocht deze avond al bellen voor de uitslag van zijn bloed...
De da zei dat het er toch wel goed uitzag en ook dat zijn nieren nog goed zijn. Maar wel een erge ontsteking op die blaas. Dus morgen na die inspuiting zal ik zelf pilletjes moeten geven aan hem.

Ik ben dus toch een beetje opgelucht dat hij er bovenop gaat komen...

Ik zal ook blij zijn als het al morgenvroeg is ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hier is het even spannend geweest vanmorgend... Mexx nog steeds lusteloos op de mat. Dus ikke snel terug naar de da voor het tweede onderzoek en controle van de koorts. Het zag er allemaal goed uit zei ze en hij reageerde zelfs op de prikjes die hij kreeg.
Ik zei haar dat ik gister zo bezorgd was, dat ik dacht hem kwijt kon spelen. En ze zei daarop dat zij (man en vrouw samen) dat eerlijk gezegd ook even hadden gedacht gisteren... Ik moest er even bij slikken en kreeg tranen in de ogen. Ik wist dat het slecht ging met hem, maar dat ik hem bijna kwijt was.. .

Hij krijgt anti-biotica en heb ook pijnstillers gekregen voor de komende dagen. Hij heeft nog niet gegeten vandaag, alleen een lepeltje paté met zalm. Maar daar had hij ook veel moeite voor nodig.

Ik heb net gebeld voor uitslag van de urine en het zag er ook goed uit. Nu ja goed... er zat niet meer in dan dat ze al zagen dus hij zal goed genezen . Ben blij, dat het nu voor hem alleen maar terug beter zal gaan!! Morgenvroeg moet ik zelf koorts even opmeten en dan eens doorbellen. Ze zei dat ik morgen nog eens even kon bellen naar haar om te vertellen hoe het met Mexx is.

Ik ben dus een beetje opgelucht hij nu alleen nog maar beter kan worden ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

ow ja, de medicatie die ik heb meegekregen is volgende:

anti-biotica: Antirobe Clindamycin 25 mg
en pijnstiller: Metacam 1,5 mg/ml

Ik weet niet of iemand er iets van kent, maar misschien wel gemakkelijk om het erbij te zeggen?
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Clindamycine is de beroemde G-streptokokdoder en dat betekent dus dat het om een bacterie met pus gaat.

Metacam is een pittige pijnstiller die vaak in druppelvorm wordt gegeven. Dat pittige mag ook wel, want het is een pijnlijk gebeuren :???:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De blaasontsteking is een pijnlijk gebeuren ;-) Geef de metacam niet te lang; het is wel een aanslag op de lever. Mexx heeft wel de leeftijd dat hij dat aankan, maar wees toch voorzichtig. Hij is tenslotte erg ziek geweest!

En helaas heb ik inderdaad veel ervaring met deze medicaties :???: ;-)
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik moet zeggen dat hij vandaag al een heel klein beetje reageert. Het is raar om te zeggen, maar hij lijkt echt halfdood op de mat te liggen. Hij verzet zich echt niet en blijft liggen voor de kachel.

Van dat reageren is ook een raar gevoel. Normaal als je aait, heffen ze hun kopje op of kijken ze je aan, doen ze hun ogen dicht en genieten,... Maar Mexx doet dat niet, zo'n raar gevoel.
Maarrrr, het lijkt misschien niet veel maar is wel, hij reageerde toen ik onder zijn kopje aaide, op zijn kin. Hij tilde zijn kopje een heel klein beetje op toen ik daar aaide. Het was zo'n leuk moment dat ik zelfs tranen in m'n ogen kreeg. Zo'n hulpeloos wezentje. Ik heb ook al gezien dat hij zijn pootjes eens strekte en dat deed hij ook niet meer. Hij beweegt zich zo min mogelijk.

Over zijn plassen... Hij plast helemaal niet veel meer en doet het nu op de bak. Hij is wel nog heel weinig gegaan. Drinkt wel eens voor hij gaat plassen. (ik heb de bokaal water naast hem gezet)
Dus ik denk dat in dat opzichte wel de medicatie wel helpt.
Normaal gezien kan het zijn dat hij morgen ook nog niet veel zal eten maar de dag erna moet hij wel beter zijn. Na drie dagen ook al erbovenop zei de da. Dus ik ben opgelucht ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Heb vandaag je topic pas gelezen, geef Mexx maar een knuffel
van me. Arm manneke.
Ik hoop dat hij er weer gauw bovenop komt.
Denk je dat het een nasleep is van de castratie?
Alma
Laatst gewijzigd door alma op 10 feb 2005 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Shaz, het was inderdaad erg schrikken dat de da ook dat gedacht had. ze waren helemaal niet gewoon dat een kat zoo kalm was en niets meer deed. Als da zelfs niet gewoon is wel raar, ze had dus ook eerst het ergste gedacht. Ben blij dat het niet zo is en dat hij beter zla worden.


Gisteren.... 's morgens koorts genomen en hij had geen koorts. Ik moet nog wel eens bellen omdat ik niet weet wanneer zijn temperatuur laag is. Hij had 37,2 graden. Maar achteraf heb ik zitten denken of ik wel goed zat in zijn 'kontje'.
We moesten gisteren een hele dag weg maar ik had hem 's morgens al anti-biotica gegeven en pijnstiller. 's Avonds thuis gekomen, zag ik hem nog steeds liggen op de mat. Ik ging eten geven in hun bakjes en Goya kwam meteen eten. Ik wilde eerst een bakje naast Mexx zetten en ineens zag ik dat Mexx zijn neus naar boven deed en aan het ruiken was. Snufsnufsnuf... hij ging heel stilletjes rechtstaan en ging ineens ook eten in de keuken. Héé dat was leuk te zien dat hij eens rechtstond. Weliswaar wat wankel, maar dat kan niet anders.
Hij drinkt ook nogaltijd van zijn bokaal. Ik merkte toch weer een kleine vooruitgang... Hoewel hij nog steeds niet van de mat komt en niet echt reageert als je tegen hem bezig bent. Maar toch al wat beweging, het strekken van zijn benen, sinds paar dagen zie ik hem zichzelf ook eens terug wassen :grin:. Ik had hem eergisteren al eens een keertje zelf gewassen met een vochtig washandje, want hij was vuil en rook naar de urine :???:. Dus stilletjesaan komt er beetje beweging in.

Ik ging hem eens kammen voor ik ging slapen, want hij had hier en daar paar klitjes vuil of wat het ook was :???:. Hij genoot er dus zelfs van, of reageerde er toch tenminste op. Dat was leuk!! Hij ging zich naar die kant draaien, dan naar die kant :lol:. Alleen ter hoogte van zijn kont, staart en achterste poten, gromde hij wel wat.

Vandaag is hij ook terug naar de keuken gaan eten toen ik eten gaf :grin:. Hij drinkt nog altijd. Slaapt nog wel de hele tijd op de mat maar reageert als ik hem roep :pdtura1: . Hij heft zijn kopje op, wat doet dat goed. Klinkt misschien zo raar, maar hij heeft echt dagen op niets gereageerd :-(. Tegen de avond zal hij nog wel een beetje meer beter zijn.
Hij plast ook niet veel meer en gaat er ook niet meer naast.

Morgen laatste dag pijnstiller geven en dan zal hij toch al een beetje de oude moeten zijn zei de da. De anti-biotica duurt nog wel paar dagen.

Ik hou jullie op de hoogte hoe hij verbetert ;-).

Bedankt voor de sterktes!!
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Net weer een kleine vooruitgang!!!!

Mexx kwam net bij ons liggen op de bank! Hij wilde geaaid worden en geeft ook al kopjes :grin:. Ooh wat ben ik zo blij.

Maar wat ik nog wel beetje raar vind, is dat hij nogaltijd niet goed de bank op kan. Hij kan nogaltijd niet springen. Is dat misschien door de pijn in zijn buik van die blaasontsteking?? Ik ga proberen te bellen naar de da.

*bij deze heb ik ineens gebeld*

Jah... het is zeker normaal dat ie dat nog niet kan. Hij zal nog een weekje last hebben van die blaas en dat trekt een beetje tegen bij het springen en lopen. dat zal dus volgende week wat beteren.
Dat slapen..... hij heeft zo'nhoge koorts gehad en was zoo slecht dat hij er nog wel erg moe van zal zijn. Ook dat is normaal na wat hij heeft meegemaakt. Hij zal er nog wel een tijdje vermoeid van zijn.
Amre pruts, krijg ik weer even een krop in mijn keel en ook een soort van blijschap over me heen dat we toch wel geluk hebben dat hij er nog is.... Hij was er toch slecht aan toe geweest :-(.

Maarrrrr, het beteren is begonnen en hij doet het goed, rustig aan, maar goed :grin:. Ben blij dat hij al wat aandacht komt vragen.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Mexx is weer wat gebetert, nu begint het eindelijk vooruit te gaan.

Buiten dat hij nog veel slaapt, is hij al goed aan het rondwandelen.
Als ik eten geef, komt hij er aangespurt als vroeger, wel een beetje trager, maar hij komt er haastig aangelopen :lol:. Zoals ons Mexxke ;-).

Hij gaat ook nog wel niet naar buiten, en als hij eens zou gaan, dan is binnen de 2 meter van het kattenluikje en niet langer dan 10 minuten. Hij lijkt wel meer op een echte huiskat, leuk!! Alhoewel ik hem liever levendiger zou zien hoor ;-).

Alma, ik laat het zeker weten hoor ;-). Ben altijd zo blij als ik kan komen zeggen dat hij weer ietsje beter is :gin:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Mexx is bijna zo goed als de oude :grin: :grin: :grin:.

Het enige wat nog wat blijft, is het vele slapen, slapen en nog eens slapen ;-).

Hij komt nu wle altijd bij mij op de bank liggen enkomt tegen me aanleunen :verliefd:.

Vandaag zijn laatste anti-biotica gegeven dus hij moet er bovenop zijn.

Maar ik blijf hem wel goed in het oog houden. Vooral het slapen en het springen dat hij nog niet kan.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Vanmiddag voor onze Guus naar de DA geweest. Hij plast veel, kleine beetjes en er zit bloed in.

Geval van blaasontsteking!

We hebben dridase meegekregen. Kent iemand dit middel?

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hey, Flits heeft het ook gehad. Wat ik ervoor heb moeten geven weet ik niet meer. Een pilletje dat in vier moest en dan nog een ander pilletje. Het was al wel dezelfde dag terug goed!
Gesloten