Springen op schouders of rug

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

Springen op schouders of rug

Bericht door Anonymous »

Mijn poes Kitty springt altijd op mijn rug om daarna op mijn schouders te staan of rond te lopen. Dit doet ze vaak als ik in huis rondloop, ergens sta en soms ook als ik op de bank of op een stoel zit. Ze doet dit al sinds dat ze een kitten was (ze is nu ruim 2 jaar). Ik kan haar bijvoorbeeld ook niet overpakken van iemand want dan springt ze voortijdig al op mijn schouders om zo vervoerd te worden. Ik heb er op zich geen problemen mee maar waarom doet ze dit?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

springt ze dan vanaf de grond? want dan kan ze best hoog springen voor mijn gevoel of niet?? :shock:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

of springt ze zo hoog mogelijk en trekt ze dan zichzelf verder op? Dat deed Puk ook, maar heb ik m snel afgeleerd. Auw, die nagels in mijn rug! :-(
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mijn vorige kat Tijger had altijd de gewoonte als ik haar optilde om in mn nek te kruipen en dan onder mn haar te gaan liggen. Achterpoten links over mn schouders en voorpootjes rechts. En maar knorren. :grin:
Kan je je voorstellen hoe ik liep? :grin:
Ze bleef prinsheerlijk liggen terwijl ik de afwas deed of aan het ruimen was.
Ik denk dat ze het gewoon prettig vinden om zo bij je te zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

De poes van mijn opa en oma deed dat vroeger ook altijd, die hadden een bureau achter de eethoek staan en als je dan op een stoel zat, sprong Felix altijd op je schouders. Behoorlijk pijnlijk vaak.

Mijn eigen poes Luna ging vroeger altijd in mijn nek liggen als ik ergens zat, nu nooit meer. Ze ligt trouwens nooit op schoot, bij niemand meer. Sinds ze gesteriliseerd is, doet ze dat niet meer. Het heeft daar dus mee te maken, maar waarom? Ik weet het niet.

Als ik in bed lig, komt ze wel weer in mijn nek liggen...rare beesten :-P
Mauw
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hier doet Desy het alleen en alleen wanneer ze mij als trapje ziet, bijvoorbeeld als ze hoog in de kast of op de stelling zit. Dan klimt ze op mijn rug en loop ik gebukt door het huis en ze blijft zitten tot ze denkt'; 'nu stap ik maar weer eens af'.
Best wel grappig, maar het is natuurlijk ook minder pijnlijk dan wanneer ze er zelf opspringen.
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

sandy schreef:Mijn vorige kat Tijger had altijd de gewoonte als ik haar optilde om in mn nek te kruipen en dan onder mn haar te gaan liggen. Achterpoten links over mn schouders en voorpootjes rechts. En maar knorren. :grin:
Kan je je voorstellen hoe ik liep? :grin:
Ze bleef prinsheerlijk liggen terwijl ik de afwas deed of aan het ruimen was.
Ik denk dat ze het gewoon prettig vinden om zo bij je te zijn.
Onze Miep doet dit ook al van kleins af aan. Eerst altijd pootjes in mijn broek en klimmen maar. Toen hij groter werd maakte hij gewoon de sprong. Het wordt nu wat minder, maar soms heeft hij nog van die kuren. Hij gebruikt dit ook vaak om hogerop te komen ergens. Ik vind het wel grappig, maar als het te lang lang duurt wordt hij wel erg zwaar.
Groetjes Gusta
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Pitou gaat ook wel echt in mijn nek liggen, maar dat is meer wanneer ze geknuffeld wil worden. Als transportmiddel ben ik ook heel populair, dan gaat ze inderdaad op mijn schouder staan en gaat ze mee. Soms als opstapje maar soms ook echt als ik aan het opruimen ben ofzo. Volgens mij is het gewoon poezenieuwsgierigheid, ze willen toch altijd weten wat je aan het doen bent en liefst met hun neus erbovenop.

Zo interpreteer ik het toch,

Groetjes,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het begon inderdaad met springen vanaf de grond en dan omhoog klimmen. Dit heb ik haar zo goed mogelijk afgeleerd. Ze probeert het nog wel eens maar dan ben ik haar te snel af. Ze probeert het ook alleen nog maar als er geen andere verhoging in de buurt is, anders gebruikt ze een kast, wasmachine, etc. om op mijn schouder te belanden. Daar is ze heel geoefend in geworden dus haar nagels komen er niet meer aan te pas wat een zegen is voor mijn kleding. Bij het lopen gaat ze laag over mijn schouder hangen/liggen/zitten voor meer stabiliteit. Met haar in mijn armen lopen laat ze niet toe, dan gaat ze tegenspartelen om dan alsnog op mijn schouder te klimmen.
Gesloten