Onstoken oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gebruikersavatar
Spookje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2005 20:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Onstoken oogje

Bericht door Spookje »

Onze poes had al sinds dat we haar uit t asiel haalde (1 week :)) een opgezwollen oogje. Het werd steeds wat dikker dus zijn we vandaag maar naar de dierenarts gegaan. Ze heeft een schilferende oogontsteking aan haar rechteroog. Gelukkig was het niet zo erg en hebben we een antibiotica zalfje gekregen: Terra-Cortril.

Haar linkeroog is al beschadigd (door een hondenbeet) dus nu maar hopen dat het snel overgaat!!!!
Meer informatie en foto's op http://www.purplepalace.nl
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik hoop voor de poes en voor jullie dat het gauw weer in orde komt
Ziet ze nog iets met het beschadigde oogje??
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou haar hoornvlies is beschadigd, op het moment ziet ze daar vrijwel niets mee, maar de dierenarts heeft gezegd dat het nog wat bij kan trekken, dus daar hopen we maar op!! Ze zal er echter nooit meer helemaal goed mee kunnen zien.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ook daar kunnen ze prima mee leven. Ik heb hier twee eenogigen en ze hebben er geen last van.
Hoe is het ontstaan? Bij Arie hier was een oogontsteking die ondanks behandeling niet goed meer te genezen bleek en bij Jerry is het oog waarschijnlijk uitgestoken.
Ik wil niet dat deze mannen naar buiten gaan, want ze zien geen diepte meer. Hou daar wel rekening mee.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ze is gebeten door een hond en heeft daardoor haar linkerkaak gebroken gehad en ook dus haar linkerhoornvlies is hierdoor beschadigd. Het is gebeurd in het asiel, dus we weten niet hoe erg het was, maar momenteel kan ze er inderdaad prima mee leven. Alleen soms ziet ze alles niet even goed, is ze ons even kwijt en begint ze wat te mauwen, maar als we haar dan eventjes oppakken is alles weer goed.

En ze mag inderdaad niet naar buiten, kan ook niet omdat we vier hoog wonen..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Als het goed behandeld wordt komt het goed. Mijn Arie en Jerry leven er prima mee. Ze mogen in de ren lekker naar buiten.
Lullig verhaal trouwens, gebeten door een hond. Ik hoop dat die hond er niet voor gestraft is en ook een goeie plek heeft gevonden.

Geef je meid een knuffel en ze zal zich er goed mee redden, maar ziet geen diepte meer. Niet los naar buiten laten dus!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee, ze kan soms ook heel onhandig op de bank klimmen of er afspringen, gewoon omdat ze geen diepte meer ziet. Het is een aandoenlijk gezicht, en schijnt het niet echt erg te vinden. Ze ontwikkelt gewoon zo haar maniertjes wel!
Ze is er wel af en toe erg aanhankelijk door omdat ze het allemaal even kwijt is, maar ik vind het ook eerlijk gezegd heerlijk om haar dan lekker te kunnen troosten..!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het gaat al een stuk beter met haar oogje, langzaam begint er weer haar op het ontstoken gedeelte te groeien en het zalfje opdoen vindt ze ook absoluut niet erg meer. Alsof ze doorheeft dat we haar daar mee helpen.
Gesloten