Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Nog een tip: zet het in de verf :silly: , laat de kat eroverheen lopen zodat 'ie voelt dat het plakt (de verf was al zover opgedroogd dat er niks aan de pootjes bleef zitten) en hij is er gisteren en vandaag overheen gesprongen, al staan er wel twee pootafdrukjes in.
Weten niet of hij 's avonds nog doet, maar dat kunnen we pas na een paar dagen weer bekijken.

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Als 'ie nu maar geen verf binnen krijgt?!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Nee, er zat niks aan de pootjes en 's avonds was het al droog (als hij eraan heeft geknabbeld).
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Oeps, vergeten te updaten.
Ik geloof vorig weekend, heeft m'n vader er een aluminium (geloof ik?) 'balkje' opgezet, een soort randje.
Langwerpig en in 90-graden-vorm, wat je er zo tegenaan kon zetten en vastschroefen maar.
Enne, het helpt! :cool:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Volgens mij had ik dat al ergens gelezen Miranda! Maar toch fijn dat je het nog een keertje voor ons hebt geschreven :wink: Probeert 'ie nu niet aan de nieuwe drempel te knagen?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Nee, da's hard, koud, krijgt er geen grip op en je kunt er niks van afbijten. Dus daar is de lol al vanaf... :wink:
Anonymous

Hoe leer ik haar de krabpaal gebruiken?

Bericht door Anonymous »

Onze lieve snoezepoes snapt echt helemaal niets van de krabpaal, maar de muur en het behang vindt ze natuurlijk wel heeel interessant :twisted: opzich niet zo erg, dat behang mag best een beetje kapot, maar ik heb liever dat ze de krabpaal gebruikt. Hoe leer ik dat haar??
Ik heb haar al een paar keer op de krabpaal met haar nageltjes gezet als ze de muur weer aan het bewerken was, maar ze keek me dan maar een beetje beduusd aan, erg komisch opzich dat wel :lol: .
Maar iemand ideeen?
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Waar staat de krabpaal? Ik weet 1 2 3 geen oplossing, maar 'm tegen de muur zetten is al een stap in de goede richting. Of heb je dat al gedaan?

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ja in het begin (op advies van de verkoper in de dierenspeciaalzaak) lag ie op de grond, maar toen dat niet werkte maar rechtovereind gezet..
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dodo schreef:ja in het begin (op advies van de verkoper in de dierenspeciaalzaak) lag ie op de grond, maar toen dat niet werkte maar rechtovereind gezet..
Ik begrijp hieruit dat je zo'n kartonnen krabplankje hebt, klopt dat?
Het kan goed zijn dat jullie poes dit geen fijne krabplank vindt.
Onze poezen doen hier ook niks mee. Zij scherpen hun nagels graag aan een grote krabplank die we tegen de muur hebben gespijkerd en aan de deurmat. (en soms ook nog steeds gewoon aan de bank, het kleed, het behang of zelfs aan mijn spijkerbroek!)

De methode die bij 2 van mijn 3 katten goed heeft gewerkt, is ze stug elke keer aan de krabplank zetten als ze ergens anders aan krabben, ze met hun pootjes over de plank laten gaan en 'goedzo' roepen. Het helpt ook als ik zelf met mijn nagels over de krabplank ga. Dan komen ze er (soms :roll: ) aanrennen om ook fanatiek te gaan krabben.
Bij de andere kat hielp het als ik 'nee' riep als ze op een verkeerde plek krabte en 'goedzo' als ze op de goede plek krabte.
Het is dus een beetje zoeken naar de beste manier voor jullie poes denk ik.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Klopt. De ene kat krabt liever staand, zoals in de natuur tegen een boom, dus dan zou je een krabpaal(tje) moeten kopen. Eentje die net zo groot is, dat als ze wil krabben en op haar achterpoten staat, ze haar nagels er goed in kan zetten. (je hebt nl ook veel te kleine krabpaaltjes in de handel)
Of inderdaad ff je krabplank aan de muur timmeren.

Hier doen twee van onze katten het altijd staand aan de krab/ klimpaal (of inderdaad het behang :twisted: ) en 1 alleen aan de kokosmat/deurmat bij de deur. Dus t is maar net was ze graag doet.

Behang is sowieso geen goed combinatie met katten. Bij ons is de slaapkamer niet meer om aan te zien. In ons nieuwe huisje komt er dan ook zeker geen behang meer in. :-|
Gebruikersavatar
zwartekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2005 16:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door zwartekat »

Dodo schreef:ja in het begin (op advies van de verkoper in de dierenspeciaalzaak) lag ie op de grond, maar toen dat niet werkte maar rechtovereind gezet..
Bij de drogist een klein flesje Valeriaan Tinctuur kopen. (ongeveer 2 euro)
Valeriaan is een luchtje waar katten behoorlijk verzot op zijn. Een paar druppeltjes op de krabpaal sprenkelen en je hebt een kat die zeker een paar minuten in een euforische stemming, al snuivend en krabbelend aan de krabpaal hangt. Op die manier weet hij hem zeker te vinden voor de volgende keer als hij uitgetript is ;)

Werkte prima bij mijn monstertjes.
° People that hate cats were mice in a former life °
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Wat ook helpt als je hem betrapt met krouwen, hem oppakken en naar de krabpaal brengen en dan zachtjes zijn pootjes pakken en over de krabpaal bewegen zoals hij hoort te doen.
Wij hebben zelf 7 katten en hebben dat altijd in het begin zo gedaan en ze scherpen hun nageltjes allemaal aan de krabpaal.
Succes
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ja dat laatste ben ik al onvermoed nog steeds aan het proberen, maar ze snapt het nog niet echt..
de valeriaan lijkt me een zeer goede tip, ga ik zeker proberen!!
(ik hou jullie op de hoogte van het resultaat)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

nou, de krabplank/paal/ding hangt verticaal op krabhoogte (konden we zo van het behang aflezen ;)) met valeriaandruppels aan de muur. Er ligt zelfs bovenop een snoepje en we zetten haar consequent toch maar telkens op de krabpaal als ze het behang weer aan het bewerken is.. want je begrijpt al, het behang een centimeter naast de krabpaal is veeeel interessanter..
misschien dat ze hem oooit nog ontdekt, maar de komende tijd blijf ik maar gewoon behang vegen ben ik bang :)
ondertussen likt ze trouwens wel aan het zachte gedeelte van de paal :lol: :roll:
iniedergeval bedankt voor jullie tips!!
(zo blijkt maar weer; een hond heeft een baasje, een kat personeel ;))
Plaats reactie