Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Anonymous

pootjes zuigen

Bericht door Anonymous »

hallo, mijn kitten pluis zuigt bij tijger altijd op ze pootje.

tijger vindt het geen probleem.

pluis zuigt ook als een baby op je vinger.
hij zoekt je handen op en gaat er aan zuigen.

tijger doet dit niet.

is dit normaal?
en stopt hij daar mee als hij groter is ???
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoe oud is Pluis? Het kan zijn dat hij wat te vroeg bij zijn moeder vandaan is gegaan. Zulke kittens kunnen soms een zuigbehoefte houden.
Als het niet te extreem wordt (uren zuigen) is het op zich geen probleem. Het kan goed overgaan als Pluis ouder wordt, maar er zijn ook katten die dit altijd blijven doen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

pluis is nu 14 weken en is met 8 weken weg gegaan bij ze moeder.
verder is hij wel een stoer kater(tje) die alles durft en doet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Soms doet een kat dat gewoon. Sushi (van Sam) sabbelt op zijn eigen staartje en mijn Kyran doet dat ook regelmatig :grin:
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Jaaa! Onze Sushi is een stoer katertje van ruim 1,5 jaar oud, maar hij vindt niks lekkerder dan luid spinnend op schoot op zijn staartje te sabbelen. Sushi is wel vroeg bij zijn moeder weggegaan, maar hij is het pas gaan doen toen hij 3 maanden was. Ach, hij maakt niks kapot en hij wordt er erg gelukkig van, dus we laten hem lekker. :wink:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze poes zoog toen ze nog 1 jaar was nog op haar pootje!
En als ze water dronk maakte ze ook zo'n geluid wanneer ze op haar pootje zoog..
Het kan zijn dat ze te vroeg bij de moeder weg is gehaald..
Maar ik denk dat het wel overgaat hoor!
Anonymous

kitten van 8 weken zuigt aan truien tijdens spinnen

Bericht door Anonymous »

Hallo
Ons katertje Snoucks vertoont bij mijn vriendin elke keer hetzelfde gedrag ... hij gaat op zoek naar melk met zn kopje snelle korte beweginkjes makend met zn oogjes dicht terwijl hij hard spint. Bij mijzelf doet ie dat niet. Hij maakt een soort zuigende geluidjes erbij. Na een tijdje proberen gaat hij gewoon door ..... eerst was het wel lief maar mn vriendin klaagt nu over truien die beginnen te ruiken naar kattenvoer....

Iemand ideeen of suggesties om dit af te leren ?

:)
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Snoucks vindt jouw vriendin wel erg lief, net zo lief als haar poezemama!!!

Puk sabbelt altijd op een dekbed. We hebben er 2, en maar één heeft zijn voorkeur. Hij doet het al van kleins af aan en is nu een maand of 8 oud, hij leert het dus niet af. Maar ik vind het niet erg... Ik denk wel dat het af te leren is, maar dan moet je wel erg consequent zijn!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze poes Misty was 6 weken toen ze bij ons kwam, en ze is nu bijna 3 jaar, en sabbelt vanaf dat moment af al op haar teentjes. Meestal doet ze dat als ze wil slapen.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wat lieffff! :verliefd:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Hier heb ik ook een kat die gaat sabbelen op haar pootje als ze moe is, ik heb me er nooit echt druk overgemaakt, tis zo lief om te zien.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Toen Cosmo nog jong was sabbelde hij ook op zijn pootje.
Ik vond dat heel vertederend, nu hij vowassen is doet hij het niet
meer. Ik vind het jammer, want het zag altijd zo lief uit. :cathappy:
Ik denk dat je het kunt vergelijken met duimzuigen bij kinderen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Een kat die gaat sabbelen die is waarschijnlijk te vroeg bij zijn moeder weggehaald en krijgt meestal een tik van wol of iets anders. Dus gewaarschuwd!!!!!!! hele gaten maken ze daar in.

Dat heb ik gelezen en dat kwam ook uit bij onze kat Beertje.
die sabbelde ook altijd en maakte de trui van ongeveer 200 euro kapot die over een stoel hing in de slaapkamer toen we gingen slapen

We hebben hem geen straf gegeven omdat het eigenlijk onze eigen schuld was omdat we het wisten dat het daar in kan overslaan.
Maar wel truien die gewoon bijv over de stoel hangen niet de trui van je vriendin hoor!!!!!!!!

Ze zeggen een kat die sabbelt is meestal aanhankelijker en dat klopt bij ons ook wel ze zoeken toch een soort moeder en dat sabbelen betekend dat ze melk zoeken.
Als je vriendin dit niet wilt moet ze hem gewoon vast pakken en op de grond zetten en even met hem spelen met een balletje bijv. zodat zijn aandacht even naar iets anders uit kan gaan.

Ik zou zelf geen straf geven want het is gewoon een soort vervangmiddel voor zijn moeder. Hij begrijpt daar niets van als je hem daar voor zou straffen. Je zou hem alleen maar bang mee maken.
Het gaat vanzelf weer over.
Ik vond het zelf wel heel erg lief.............
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nog even over dat bijten:

ik las bij een ander onderwerp dat ze het gekroel dan juist zat is, en hier lees ik dat het "liefdesbijtjes" zijn...

onze snoes kan heerlijk liggen spinnen en dan spontaan beginnen te bijten. ze grijpt je hand dan vast met haar pootjes en no way dat je je hand terugkrijgt.. eerst moet er flink geknabbelt worden..

Hoe moet ik dit interpreteren??
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Ja, dat probleem is er ook nog altijd met Péqueño, de kat van m'n ouders. Die houdt erg van kroelen en ineens haalt ze uit of bijt ze. Als je haar daarna weer aait, wil ze weer knuffelen.
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Plaats reactie