Kattenvlo & hondenvlo

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gesloten
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Kattenvlo & hondenvlo

Bericht door daantje »

Zoals de meesten van jullie wel weten hebben wij sinds een paar maanden ook een hondje bij onze katten-vrouwen. Ginger (de hond) lijkt erg gevoelig te zijn voor vlooien want ondanks het maandelijkse pipetje Stronghold heeft zij zo nu en dan toch een vlo (de vlo zelf kan ik niet ontdekken maar de poepies wel :???: ).
Bij de meiden kan ik echter geen vlo ontdekken, ook geen vlooienpoepies. Mijn vraag is of vlooien een verschil "proeven" tussen kat en hond, en of zij dezelfde soort vlooien bij zich dragen. Ik heb echt geen idee :geenidee: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Misschien dat de Stronghold niet voldoende helpt, omdat hij ook buiten komt waar andere honden en zo komen?

Er zijn drie soorten vlooien, nl.: de hondenvlo, de kattenvlo en de mensenvlo. Deze drie kunnen allen zowel op de hond als op de kat voorkomen. De mensenvlo komt bijna niet meer voor. De kattenvlo komt drie keer zo veel voor als de hondenvlo. Behalve de hond en de kat kunnen ook onze overige huisdieren, zoals het konijn, de fret, de hamster door de vlo lastig gevallen worden.

Dit gevonden, maar blijkbaar is Ginger er gevoeliger voor dan de meiden? :geenidee:
Gesloten