Hoe straffen jullie je katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Nou... aardig wat aanrecht hier ; ) Toen je dat zei begon ik in mijn hoofd even te kijken en het kan niet eens helemaal bij ons. Denk niet dat er een fles op het stuk tussen kookplaat en rand kan.
Kan dan ook zilverfolie langs de rand leggen. Houden ze ook niet van.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Nee ik moet er toch ook niet aan denken om mijn aanrecht vol met flessen te gaan leggen, ik heb al zo vreselijk veel ruimte!

Ook al doe ik dit niet, ik vind dat ik vreselijk veel voor mijn katjes over heb!
Ze hebben het beter dan ik!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

hoe moet ik ze straffen als ze mij bijt en krabt? de kitten kan soms ineens mijn handen aanvallen of mijn hoofd en dan krabt en bijt ze er echt in. als ik haar een tik geef bijt ze nog harder, als ik haar weg zet, vliegt ze direkt terug op mijn handen. heel mijn handen en armen staan vol krabben. ik heb al een paar kittens groot gebracht, maar zo agressief (en actief) heb ik nog niet meegemaakt.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

:lol: Nou, het is net of je mijn Lady beschrijft! Die was ook zo vreselijk toen ze klein was :???: Ja, gewoon op de grond zetten en negeren. Het kan even duren, maar op een gegeven moment hebben ze dat meestal wel door.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

En als negeren niet werkt tijdelijk in een andere kamer zetten of afleiden met speelgoed. Mijn ervaring is dat ze dan uiteindelijk steeds minder vaak naar je handen grijpen. Een tik geven maakt het alleen maar erger omdat ze dat als uitdaging zal zien, maar dat had je inmiddels al gemerkt :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Tja,...mijn Lisa begint ook aan mijn benen te klimmen en of als ik achter PC zit springt Lisa op mijn nek!! :shock: :shock:

Dan zeg ik tegen Lisa,...NEE,...NEE,... toen ging ze wel ophouden.

Zij kent het woordje NEE al .
:wink: :wink:

IK gebruik zo weinig mogelijk planten spuit tot nu toe heb ik heel weinig gebruikt...als het NEE niet lukt dan pak ik plantenspuit pas.

Het helpt tot nu toe heel goed.
Ik hou heel veel van katten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik had in het begin allerlei regeltjes. Niet op tafels, niet op de slaapkamer, niet op aanrecht en noem maar op. Nu straf ik alleen als er gesloopt wordt en Nikita zet ik alleen nog op de grond als ze op de eettafel of aanrecht zit. En Amigo... Ach, dat is zo'n braverik, die heb ik nog nooit hoeven straffen. Ik heb hem uberhaupt nog nooit zien springen, terwijl Nikita meters hoog komt. Arme Amigo zou niet eens weten hoe hij op tafel laat staan het aanrecht moet komen.
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Emily schreef:Ik had in het begin allerlei regeltjes. Niet op tafels, niet op de slaapkamer, niet op aanrecht en noem maar op. Nu straf ik alleen als er gesloopt wordt en Nikita zet ik alleen nog op de grond als ze op de eettafel of aanrecht zit. En Amigo... Ach, dat is zo'n braverik, die heb ik nog nooit hoeven straffen. Ik heb hem uberhaupt nog nooit zien springen, terwijl Nikita meters hoog komt. Arme Amigo zou niet eens weten hoe hij op tafel laat staan het aanrecht moet komen.
Dat was Nicky mijn overleden kat precies zo als Amingo,...die heb ik ook nooit hoeven straffen,...Nicky was ook zo brave poes.
Ik mis haar ontzettend nog wel erg veel ik denk elke dag aan Nicky en elke dag kijk ik naar de foto,...en praat met haar.
Ik hou heel veel van katten
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Ik straf mijn katten eigenlijk nooit, als ze iets slopen dan is dat al gebeurt voordat ik thuis kom.
Ik heb ook geen planten meer in de vensterbank staan, deze hebben ze allemaal gesloopt :-)

Ach ja, ik kan ook niet echt boos worden op ze.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik straf mijn katten niet, is ook eigenlijk niet nodig. Als ze al eens
iets doen wat niet deugt roep ik hun naam en zeg hard eh eh en
dan houd het wel op.Een jonge kat die naar je benen springt kun je
beter niet straffen, maar afleiden met een propje papier of een
speeltje, dat is veel effectiever want sraffen werk soms averechts
omdat het dier zich er niet van bewust is dat het iets verkeerd doet.
Dat is mijn ervaring en ik heb al heel wat jaren van die pluizebollen.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Ik zeg altijd NEE als mijn katten iets doen wat ze niet mogen doen dat helpt wel.

Mijn Lisa springt wel eens aan mijn benen...ook straf ik haar niet ,..als ze te ver gaat bijvoorbeeld helemaal naar mijn nek springen dan zeg ik Lisa NEE NEE NEE dan houdt ze wel op.

Lisa is erg makkelijk met opvoeden.
Loekie is wel heel erg moeilijk met opvoeden. toen ze nog jong was.
Loekie maakte van alles kapot,..maar zij is heel erg zorgzaam en lief...en nu is ze 12 jaar en is wel ouder geworden en haalt geen kattekwaad meer zo heel erg uit,...soms nog wel. :roll:
Ik hou heel veel van katten
Gebruikersavatar
fsachs78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door fsachs78 »

Mijn Moby weet dondersgoed wat allemaal wel en niet mag. Maar toch leert ze de dingen niet af! Ze probeert het elke keer opnieuw.

Zo aalt ze regelmatig de hydrokorrels uit de plantenbak, terwijl ze daar niet in de buurt mag komen. Ook klimt ze regelmatig via de TV op het dressoir waar de vissenkom staat. Daar drinkt ze bijna dagelijks water uit, terwijl ze de vis gewoon met rust laat! (Ja, tuurlijk staat er ook altijd water klaar in een bakje, maar dat raakt ze amper aan... :???: )

Elke keer als ik NEE, of UH! zeg, eventueel met MOBY! ervoor, krijg ik commentaar van haar in de vorm van een licht gemekker. Ze kijkt je dan aan, om te kijken hoe boos je echt bent en vervolgens maakt ze zich meestal wel uit de voeten. Lijkt me toch dat ze dan weet dat het niet mag...

Ook heb ik het handenbijt-probleem dat sokje ook heeft. Je kunt natuurlijk bepaalde dingen afleren met een plantenspuit (werkt erg goed bij Moby) of handen klappen, maar dat gaat echt niet als ze je handen vast heeft met haar tanden... :roll: Je handen stilhouden heeft al helemaal geen zin, blijkbaar ziet ze dat als aanmoediging... Wegzetten helpt ook maar voor enkele seconden. Het enige wat dan helpt is haar laten afkoelen door haar op de slaapkamer te zetten, of naar buiten te 'gooien'. Normaal gesproken komt ze daar graag, maar niet als ze MOET en de deur dichtgaat. Ze komt dan meestal ook weer heel aanhankelijk en lief terug (met de spreekwoordelijke staart tussen haar benen). Maar het handenbijten afleren... ho maar!!

De laatste tijd ben ik van mening dat het misschien komt door aandachtgebrek. Ze heeft van jongs af aan moeten leren dat ze overdag regelmatig alleen thuis is. Dat gaat allemaal erg goed (ze sloopt niets), maar ik heb wel het idee dat het handenbijten een vorm is van aandachttrekken. Een soort van 'quality-time' opeisen ;-) Dus wat ik nu probeer is om elke avond minstens een half uurtje met haar te spelen. Het gebruikelijke sokkengooien en balletjes rollen.... Het lijkt te werken, want daarna komt ze wel bij je, maar blijft lief en gaat op je schoot slapen, ZONDER te bijten!

Misschien een tip voor andere mensen met katten die wat steekjes laten vallen op het gebied van gedrag...

Gr. Francois
Gebruikersavatar
constance
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2004 19:37
Locatie: Roosendaal

Bericht door constance »

ik herken erg wat Francois zegt over het "quality time" opeisen. Momenteel heeft Bennie daar erg last van. Het lijkt zelfs wel of het hem niet uitmaakt dat hij die aandacht krijgt door zich vervelend te gedragen, zoals op de televisie liggen en "vissen" naar de kabels achter de tv, aan de gordijnen hangen/klimmen. Nu is Bennie ontzettend verwend en we spelen heel erg veel met hem; hij krijgt geen genoeg van apporteren, z'n veren-hengel, etc. en iedere avond na het eten ga ik met Bennie aangelijnd het blok om wandelen. (he, daar gaat het kattevrouwtje weer met de kat.......) Maar het is wel eens moeilijk op momenten dat je het net iets te druk hebt om uitgebreid te spelen! en Bennie is heel moeilijk "te straffen" want water vindt 'ie het einde dus de plantenspuit helpt niet, maar we blijven stug volhouden met een hard NEE en hij weet ondertussen best wel dat hij dan iets doet wat echt niet mag! het is alleen een kwestie van volhouden en heel consequent zijn!
groetjes, Constance
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

Ik heb een zinnetje overgenomen van mijn moeder': PAS D'R OP!!!!
En dan vooral lekker denderen met je je stem bij PAS! :pdtnunu: hahaha
Het klinkt echt belachelijk als ik het hier zo lees, maar het werkt wel hihi!
Vaak gebruik ik dan ook mijn wijsvinger en kijk ik boos. Zie je het al voor je hahahahaha?!!! :roll:
Ik merk wel dat ik nu, na een halfjaar, minder hard hoef te roepen en vaak alleen maar even dat vingertje hoef te laten zien!
Mensen die nu nog beweren dat katten niet wijs zijn, zijn dat zelf niet. Ik vind het meestal net kinderen en ze weten precies wanneer ze iets doen dat niet mag. Als ze bijvoorbeeld op het aanrecht springen, kijken ze eerst of je het ziet :pdtgy: grinnik

Normaal wordt ik altijd uitgebreid begroet als ik thuis kom, maar gisteren Kwam Dikkie Dik niet. Ze zat nogal schuldig te kijken naast een gebroken vaasje in de keuken :pdtsad: (dat ze er ook naast zat vind ik erg grappig) Toen pas kwam ze naar me toe, om te slijmen natuurlijk hahahaha
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Ik gebruik ook vaak wijsvinger,..en zeggen NEE....of PAS OP.
Het helpt wel bij Lisa. :grin:


Maar Loekie niet altijd...zij blijft eigenwijs!! :???:
Ik hou heel veel van katten
Gesloten