essentiele olien

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

essentiele olien

Bericht door yana »

Ik heb gelezen dat deze niet goed zijn vd kat maar ik weet nog steeds niet wat het nu precies zijn!
Je mag toch ook olijfolie geven bij vermeende verstopping?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Olieën..
Als je niet weet wat deze olieën precies inhouden..
Het zijn olieën, die allemaal een speciale eigenschap hebben, de een help tegen slapeloosheid, de andere is rustgevend enz. enz.
Er staat ook wel wat over op een site die ik ken (pb me voor de link)
Het is beter deze olieën niet te gebruiken bij je kat(ten)!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Je kunt een theelepeltje sla of zonnebloemolie geven. Olijfolie zal ook wel kunnen neem ik aan. Pas hier wel mee op hoor, want als je teveel geeft zijn ze zo aan de diarree. Maar voor haarballen schijnt het goed te helpen. Als het niet werkt niet nog meer geven, maar naar de dierenarts gaan. Die hebben speciale middeltjes die niet laxerend werken. Theelepeltje is de maatstaaf voor volwassen katten trouwens.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Volgens mij zijn etherische olieën in de eerste plaats erg geconcentreerd. En zeker niet bedoeld voor in de maaltijd, dus ze hebben niets te maken met dingen als olijfolie en bv. zonnebloemolie
Gebruikersavatar
Marg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:59
Locatie: Roosendaal

Bericht door Marg »

Daarnaast werkt trouwens olijfolie (of zonnebloem- of slaolie) ook heel goed tegen huidschilfers, een van mijn katten heeft hier namelijk nogal eens last van en vooral als het buiten kouder wordt. De da adviseerde leo droogvoer omdat hier meer visolie inzit dan ander katvoer, dit was echter niet helemaal afdoende...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik denk dat je berichten over tea tree olie hebt gelezen.
Dit zou vergiftigingen bij honden en katten gegeven hebben door onverdund te gebruiken op het dier.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten