# Kitten poept op staart

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gast

# Kitten poept op staart

Bericht door Gast »

Hallo, ik heb een kitten die altijd op zijn staart poept.
Als hij normaal loopt ziet de staart er gewoon uit.
Maar zodra hij op de kattenbak komt gaat hij met zijn staart tussen zijn benen zitten en dan poepen. Je begrijpt wel dat hij met zijn staart overal langs gaat en daar de poep achter laat.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Ik heb al drie soorten kattengrind gebruikt, het "huis" van de kattenbak gehaalt en hem geholpen als hij op de bak zit.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Jeetje... Daar zeg je me wat. Ik zat inderdaad ook meteen te denken aan helpen als ie op de bak moet. Ben je er de hele dag bij? Of is je katje overdag alleen thuis? Als jij overdag buitenshuis werkt is het natuurlijk moeilijker om je katje te helpen. Ik vraag me af waarom hij z'n staart tussen zijn pootjes zou doen. Normaal doen ze dat als ze bang zijn, maar lijkt me vreemd als hij bang zou zijn op de kattenbak, want dat zou hij er denk ik ook niet op gaan.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Zoiets heb ik nog niet eerder gehoord, dat een kitten consequent op zijn staart poept. Hoe oud is je kitten? Hele jonge kittens overkomt dit nog wel namelijk.
Heeft je kitten normaal gesproken wel zijn staartje omhoog of naar achteren? Als katten hun staart gebroken hebben, hangt deze ook vaak helemaal naar beneden namelijk en dan kunnen ze er makkelijk op gaan zitten.
Als dit niet het geval is, zou ik toch proberen om zijn staartje steeds naast hem te leggen als hij op de bak gaat. Hopelijk gaat hij het dan uiteindelijk zelf doen.
Je moet natuurlijk wel uitkijken dat hij dit niet zo irritant gaat vinden, dat hij het helemaal niet meer op de bak wil doen! :wink:
Succes ermee!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Help je katje.
Zet hem af en toe even op de kattenbak.
Hou zijn staartje ook omhoog als hij op de bak zit.
Leer hem als het ware zijn staartje ietsie omhoog te houden als hij op de kattenbak zit..
Gesloten