Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik zal de Sterelisatie en Castratie ook nog even benoemen:

Sterelisatie 94 euro, Chip 28 euro; kreeg 25% korting
Castratie 44 euro, Chip 28 euro; kreeg 25% korting

Krijg ook nog per kat 10 euro terug van de dierenbescherming.

Totale kosten die ik heb afgerekend: 155.25

(krijg dus nog 20 euri terug)
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ook voor sterilisatie is België weer beduidend duurder, ik betaalde voor pitou haar sterilisatie 125€ en de controle acteraf (+draadjes uithalen) was 25€

Voor de katten verhuis ik naar nederland, pakje goedkoper hoor!

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wat belachelijk dat je moest betalen voor de hechtingen eruit halen, en het consult neem ik aan. Dat hoort bij de eerste behandeling en dus gratis te zijn. :???:
En wat duur. :shock: ik was 85 euro kwijt. :???:
Ik hoefde die hechtingen verwijderen toen ook niet te betalen, zit bij de prijs van het steriliseren inbegrepen.
Maarja, uitzuigers heb je overal. :roll:

ik heb Missy en Redney tegelijk laten enten en daar was ik 59,80 voor kwijt. Ze zijn ook gelijk onderzocht, dacht dat ze dat standaard deden want dat hebben ze bij mijn dieren altijd gedaan.
Omdat ik met 2 katten kwam kreeg ik korting.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wij betaalden voor Luna in het asiel 30 euro. Daar zat de sterilisatie en de eerste inenting bij. Alles is perfect gegaan bij de sterilisatie. Wel erg goedkoop dus... Was niet bij onze eigen DA, maar bij een DA die samenwerkt met het asiel in Hengelo.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

hmmm wat hebben jullie allemaal dure dierenartsen??
die van ons vraagt nooit consultkosten, dus als je bijv. komt met een konijn waarvan de nagels geknipt moeten, dan kost je dat niks!
daarentegen zijn andere dingen weer wat duurder (1e enting 36 euro incl europees paspoort, 2e enting 28 euro). ze heeft zelfs eens ons poesje opgenomen voor 24 uur, waarvan wij alleen de medicatie betaald hebben!! dat was iets van 36 euro (3 injecties, tabletten, en 12 maaltijdzakjes royal canin sensitive oid!)
dus het komt erop neer dat zij vaste prijzen heeft voor medicatie en behandelingen (sterilisatie, tandsteen, etc) en dat verder het langskomen met iets simpels niets kost! we mogen haar ook altijd bellen als we een vraag ergens over hebben, en ik vind persoonlijk dat ze erg goede nazorg levert, als een dier echt ziek is dan belt ze vaak nog even op om te vragen hoe het gaat. toen we een van onze kittens hadden laten inslapen in het weekend bij een collega van haar, belde ze ons zelfs direct de maandagochtend erna op om te vragen wat er allemaal aan de hand was en hoe het gelopen was, en ze was zelf ook wel erg ontdaan door de plotseling achteruitgang die zij absoluut niet verwacht had.

dus aan jullie de vraag, is mijn dierenarts nou zo'n enorme uitzondering??? vragen alle dierenartsen zo'n kapitaal als je op het spreekuur verschijnt, ook als het iets simpels is?

ik vind het overigens een super goede werkwijze van onze dierenarts, want daardoor durven mensen ook te komen met iets schijnbaar kleins, omdat ze weten niet direct een kapitaal kwijt te zijn! dat is echt fijn, want veel mensen komen al op het laatste nippertje, of denken dat iets wel meevalt (zoals de nagels van een konijn), terwijl het dier er last van heeft, etc. ik heb zelf ook al vaak gebruik gemaakt van het spreekuur, even iets vragen of laten zien, het kan toch een extra geruststelling betekenen, of een bevestiging van wat je ziet en een vroege diagnose.

en ter vergelijking, een dierenarts er heel vlakbij heeft een consulttarief van 24 euro, in het weekend zelfs 46 euro! wij vonden dat bestwel schandalig, voor het laten inslapen van onze kitten bij deze weekendarts waren we meer dan 100 euro kwijt!!! :evil: zelfs voor een simpele vraag moet je langskomen (en het consult betalen!)
is dat normaal?!

het chippen bij onze eigen dierenarts kost 32 euro.
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ok ik ben vandaag bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inentingen van Doerak en Gizmo en tevens ontwormingstabletten en anti-vlooienspul.
Hieronder de kosten:

Enting Gizmo: € 36,75
Enting Doerak: € 29,25 (korting van € 7,50 voor 2e dier)
Ontwormingstablet Gizmo: € 5,60
Ontwormingstablet Doerak: € 3,80
Anti-vlooien Gizmo: € 16,85 (Advantage 80 - 4 tubes)
Anti-vlooien Doerak: € 15,75 (Advantage 40 - 4 tubes)

Totaal was ik dus € 108,00 kwijt.

Er worden geen aparte consultkosten gerekend bij inentingen enzo. Een los consult kost € 21,50 zag ik op de prijslijst.
Mijn dierenarts neemt wel de tijd voor de dieren en ze knuffelt de dieren. Uiteraard zijn ze verder onderzocht en gewogen.
Knuffels van Doerak & Gizmo
gaia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2003 20:55

Bericht door gaia »

Weet niet of mijn DA duur is (is trouwens een groepspraktijk, dus heb geen vaste DA). Boebie is er al een aantal keeren geweest omdat hij regelmatig last heeft van diarree door een parasiet. Kost inclusief medicijnen dan 38 euro voor zowel hem als Borre, die iedere keer meegaat en ook even nagekeken wordt.

Nagels knippen apart is 8 euro. Gebeurt het bij een ander consult, dan niets extra's.

Maar afgelopen week mocht ik ruim 536 euro betalen voor een operatie van boebie. Hij is aan allebei zijn knieën geopereerd (duurde anderhalf uur), er zijn nog 2 foto's gemaakt en het consult ervoor zat erbij.
En helaas zal het hier niet bij blijven want gisteren ben ik alweer teruggegaan omdat hij weer mank liep. Nu blijkt het rechts nog niet goed te zijn en of dat door en verkeerde beweging komt van hemzelf, wat ik zelf denk omdat hij de eerste dag wel goed liep, of omdat het niet helemaal goed gegaan is, is niet duidelijk. (dit consult heb ik overigens niet hoeven te betalen omdat dat onder de nazorg viel).
Maandag moet ik bellen over hoe het gaat en een afspraak maken met de arts die hem geopereerd heeft. Dan wordt het verder bekeken.

Heb geen idee of dit duur is voor zo'n operatie. Schrok wel van het bedrag. Maar een kat die mank loopt en constant pijn heeft is ook niets. En hij pas een goed jaar, dus heeft nog een heel leven voor zich. En dat moet dan wel een goed leven zijn.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik ben deze maand rond 140-160 euro kwijt.

Nikita:
Steriliseren, zo'n 60 euro
Entingen, zo'n 20 euro

Amigo:
Consult, 20 euro
Entingen, 20 euro
Oorontstekingmedicijnen, onbekend
Oormijtmedicijnen, samen met die andere medicijnen ook rond 20 euro.

Ik kwam voor Amigo al op ruim 61 eurootjes uit en de rekening krijg ik vandaag of morgen ongetwijfeld. Maar ik heb het er graag voor over.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Dan is jouw DA een stuk goedkoper dan de onze Emily!

Voor een sterilisatie zijn wij al gauw 85 Euro kwijt, en voor een enting 40 Euro :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

sterilisatie 84,50
castratie 37,50
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

2 katten laten enten: 88 euro.
En dan mogen we over 3 weken nog een keer :roll:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

3 Katten tegelijk laten enten: €84,50
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

Simba's casteratie + nageltjes knippen

26,41 euro
Liefs Linda en haar vriendjes Mickey, Misty en Simba
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ik heb Nanna en Odin laten enten en een kuur antibiotica voor odin en ik was 66 euro kwijt.

De sterrilisatie voor Fiona gaat me 76 euro kosten.
En de tweede enting is goedkoper omdat ik dan geen consultkosten hoef te betalen.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Ik heb net een afspraak gemaakt om één kat te laten inenten. Dat kost € 41.50 en een 2e kat € 36.50.

Verder heb ik 1x in de 2/3 maand een 10 kg zak Indoor nodig die € 47.95 kost en 2 kg zak Hill's Light van € 12.95 (weet alleen niet hoelang ik daarmee doe want ik doe er wat door de Indoor). En iedere dag een blikje Gourmet Gold van € 0.39 x 7 = € 2.73. En iedere maand koop ik een pakje Koolvisfilet (4 stuks) voor € 1.07.

Een zak Catsan kattenbakgrit van € 8.59 in de 3 weken. Wat trouwens goed bevalt. Geen stank.

Verder hebben ze hier nog een krabpaal staan van Quality Cat en een goedkopere van Pet's Place. Was destijds in de aanbieding voor € 180. Verder hebben ze zat muisjes en ook nog een huisje die ik zag staan voor € 75 terwijl die bij een andere winkel € 175 was en dat nu nog steeds daar kost. Dus speelplezier genoeg!!

Update 24-01-2005: Net terug van de dierenarts en ik was 68.55 Euro kwijt. Enting was 41.50 Euro en 3 pipetjes Stronghold 27.05 Euro.
Laatst gewijzigd door JoBoris76 op 24 jan 2005 14:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Plaats reactie