De vogels van de buren....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

De vogels van de buren....

Bericht door Anonymous »

Help, onze buurvrouw kwam net bij ons om te melden dat onze kater (1,5 jaar oud) nu al drie vogels van haar heeft gegrepen: twee kanaries en een duif. De voliere kan niet dicht, want dan kunnen de duiven er niet meer uit. Hoe kunnen wij dit onze Dobby afleren? En de relatie met de buren goed houden? Binnen houden is voor ons geen oplossing.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou afleren kan je vergeten tenzij je er de hele dag bij wil blijven staan.
Dan zal je je tuin moeten afschermen. Er zijn al heel wat topics geweest over hoe je je tuin tot ren kan omtoveren.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ik kan me Bram, een kat van mijn ouders, nog herinneren, die met een mooie witte sierduif van de buren aan kwam zetten... Trots dat ie was! Wij wat minder, we hebben het stil gehouden, de buren zijn er niet achter gekomen. Vieze duiven :twisted:

Geef je kat een belletje om zijn nek, dan schrikken de vogels hopelijk weg. Verder weinig tegen te bedenken. Misschien kun je tegen de buren zeggen dat ze een emmer water gooien naar je kat?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Er zijn veel katten die gewoon kunnen jagen met een belletje. Ikzelf vind het zielig voor een kat. Ik zou de tuin afzetten met schrikdraad.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Schrikdraad is toch zieliger :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Schrikdraad is dan misschien wel zielig, maar dode duiven zijn ook zielig (voor de buren) :cool:
Er is katveilig schrikdraad te koop, het staat ergens in een topic beschreven.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik dacht ook altijd dat ik een belletje zielig vond voor een kat, maar ik heb Luna er laatst toch een omgedaan omdat ze me elke dag wel een 'cadeautje' bracht. En ze vindt het helemaal niet erg! Ze schudde een keer met haar koppie en gedroeg zich daarna precies als anders, heeft ook niet geprobeerd het bandje af te krijgen.
Ze heeft sindsdien (afgelopen vrijdag :wink: ) 1x een muis gevangen, maar dat was waarschijnlijk de muis de ik de dag daarvoor uit haar klauwen had gered en die blijkbaar toch gewond was. :roll:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Moeilijke situatie, waar je om kan blijven emmeren met je buren.
Jij wilt je kat niet binnen houden, zij willen de duiven niet binnen houden, en uiteindelijk kan het van kwaad tot erger gaan.

Ik denk dat je er inderdaad weinig aan kan doen.
Een belletje zal heus helpen, maar zelfs dan krijgen ze het nog wel voor elkaar als ze echt willen.

Een duiventil kun je inderdaad van boven niet afsluiten, als je duiven laat vliegen, en dus kan de kat er in blijven gaan.
Schrikdraad om de til is geen optie want dan krijgen de duiven ook een oplawaai.
Wat ik niet snap is hoe hij de kanaries heeft kunnen vangen, die zitten wel in een volierestukje neem ik aan??
Kun je niet met je buren overleggen dat ze een soort catproof iets om de openingen van de til maken, en dat je de kosten deelt?
Want anders zie ik geen oplossing, ja de kat in je eigen tuin houden, maar dat is aan jou.
Dan kun je inderdaad een ren maken of een afrastering waar de kat niet overkan.
Ik denk dat je dit het beste in overleg met je buren kunt doen, want dan laat je je van je goede kant zien.

Ben benieuwd!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Het is toch geen duivenmelker?? Dat zal wel niet want anders zouden zijn duiven niet meer landen omdat die kat daar zit. Allé, dat zeggen de duivenmelkers toch altijd. Dat katten uit de buurt moeten blijven van hun duiven, omdat ze anders niet willen landen. :lol:
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Broekrok
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2003 11:48

Bericht door Broekrok »

Volgens mij valt er ook weinig aan te doen. De kat van mijn ouders is ook zo'n jager en komt bijna elke dag wel met iets thuis. Zo is hij in de zomer een keer bij buren naar binnen gelopen en heeft een kanarie uit een openstaand kooitje gehaald... en die kanarie was een van een pas overleden tante geweest... :???:
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Een ren om de duiven is moeilijk, omdat ze vliegen. Een ren voor je kat is makkelijker, kan de kat toch buiten. Dus ik denk in dit geval dat jij je wat moet schikken, maar die mogelijkheid moet er wel zijn.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Vogels vangen

Bericht door blauwzwart »

Mijn kattin Kitty van ondertussen 1 jaar oud, is een echte vogelvanger.
Ze bracht in het begin babyvogeltjes mee naar huis, nu brengt ze volwassen spreeuwen, mussen en merels mee naar binnen.
Ze bijt alle vleugels van hen af en speelt er mee tot ze doodgaan.
Dit is een echt probleem, ik ben niet enkel een katteliefhebber maar ook een vogelliefhebber, bijgevolg vind ik dit dus vreselijk :cry:
Ik heb haar al een bandje met belletje gekocht zodat de vogels haar horen aankomen maar dit helpt niet,...
Ik ben ten einde raad, het is nogthans een heel lieve kat, ze is superaanhankelijk, ligt s avonds bij mij in de zetel en doet niks liever dan mij knuffelen. Overdag kan ze buiten via haar luikje en brengt ze dus altijd vogels mee, als ik thuiskom mag ik het boeltje opruimen.
Wie heeft een oplossing??????????????
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gesloten