Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Vorige week ben ik met mijn drie poezen naar de dierenarts geweest.

3 inentingen, 1 chip en 1 dierenpaspoortje kosten samen 129 Euro.

Verder zijn ze natuurlijk alledrie even gecontroleerd en heeft de dierenarts de oudste twee een wormkuur gegeven (dit had ik zelf meegenomen). Dit was gratis.

Een consult (zonder medicijnen oid) kost bij mijn dierenarts 8,25 Euro, dat is niet veel vind ik.
Sterilisatie is 90 Euro, wat ik wel weer veel vind! :roll:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Een consult (zonder medicijnen oid) kost bij mijn dierenarts 8,25 Euro, dat is niet veel vind ik.
Dat is zeker heel goedkoop! Wij betalen al 20 euro voor het consult alleen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja, wat een verschil he!
Maar het gekke is dus dat een sterilisatie wel weer duur is.
In Groningen kostte dat 65 Euro en hier dus 90, vind ik wel een behoorlijk verschil.
20 Euro vind ik trouwens wel heel veel voor een consult! :shock:
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Sterilisatie van mijn dames was zelfs meer dan 90 euro per kat in Groningen dus het zegt niets hoor ;) Met 90 euro ben je redelijk gemiddeld uit.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Bij mijn dierenarts 64 euro, maar dat kan ook asieltarief zijn :wink:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

Van de week een zak Purina Pro plan Rice&Chicken gekocht. Voor 1,5 kg. € 11,50 (maar tot 31/8 50% retour op rek.) Doe ik toch zo'n 2 weken mee voor 2 katten.

Vond nog papieren van de oude DA: castratie 1999, volgens mij ƒ 86,-- voor 2 katten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattebak korrel litter pearl 18 liter doe ik ca 3 a 4 week mee voor 20 euro
kattebrok RC sensible 10 kg voor 42 euro
carnibest versvlees 15 kilo voor 54 euro ik hoop hier 1 maand mee te doen, maar denk niet dat ik het haal

enting 17 euro
echo 20 euro
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Zo. Eens kijken...

Ik geloof dat de inenting bij onze DA 33.50 kost per kat en een gewoon consult iets van 15 euro (onze katten staan bij 3 DA-en in totaal ingeschreven, dus ik zal eens nagaan welke de goedkoopste is :wink: )
Luna hebben we uit het asiel in Hengelo gehaald. We hebben 60 euro voor haar betaald. De eerste inenting en de sterilisatie zitten daarbij inbegrepen

Wij gebruiken Frontline tegen de vlooien. We hebben nu een spuitbus en hoe duur die is weet ik niet, maar we gaan overstappen op de pipetjes. Ik dacht dat 6 van die dingen rond de 26 euro kosten.

het voer: Royal Canin Kitten34 kost per 4 kg 29.90. Bij de Welkoop was het goedkoper dan bij de Faunaland, maar daar hebben ze het niet altijd op voorraad. (Welkoop is in andere delen van NL de Boerenbond. Het loont wel om daar eens te kijken voor voer enzo, want het scheelt toch vaak 0.50 - 1 euro) Met een 4 kilo zak doen we ongeveer een maand (2 katjes)
We geven onze katjes geen blikvoer, maar soms wel koolvisfilet. Dat haal je gewoon bij de Aldi voor weinig. Ik heb geen idee hoeveel, maar weinig :wink: In 1 pakje zitten 4 filets. Wij hebben voor 2 katjes genoeg aan een halve filet per keer. We geven dit eens in de 2 weken ofzo. De ene keer iets vaker dan de andere en ze zijn er gek op!

Het grit: Tot nu toe vond ik Catsan het beste, omdat deze ook van de plasjes dikke klonters maakt die je er ook makkelijk uit kunt scheppen. Het is alleen vrij duur. We zijn dus op zoek gegaan naar een goedkopere variant en we hebben al allerlei huismerken geprobeerd. Geen van allen maakt ook klonters van de plasjes.
Bij de Welkoop hebben we gezien dat ze er balen van een kilo of 20 - 30 verkopen voor relatief weinig geld. We gaan nu daar eens proberen wat het beste is, dus dat horen jullie nog wel.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

hmmmm... Luna hebben we dus voor 60 euro uit het asiel gehaald, daar zat de 1e inenting bij, een chip en de sterilisatie... Das dus niet veel geld. Ik vraag me alleen af of het dan wel goed gebeurd. Tja.. het bedrag hoeft niets te zeggen over de kwaliteit van de arts, maar toch...
Het steriliseren moeten we nog laten doen en dat kan bij een door hen geselecteerde dierenarts. Misschien doet die het in samenwerking met het asiel voor minder geld ofzo?
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Ik heb anderhalve week geleden Silly en Nuki laten enten, en dat was 44,50 per kat!! :shock: Dat vond ik wel heel erg duur! En ik dacht altijd dat de 2e kat goedkoper is, omdat er dan geen consult overheen komt. Ik moest 89 euro betalen, alleen voor enten en ze werden niet eens even onderzocht. Dat doet de dierenarts van mn ouders wel altijd, en dat is ook nog goedkoper.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Heb het even nagekeken en bij onze dierenarts betalen we geen 33.50, maar 24.50 per inenting per kat. De vorige keer was het 33.50, maar dat was 1 inenting en medicijnen tegen oogvliesontsteking.
Ik heb alleen geen idee wat een castratie kost bij deze dierenarts.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Sterilisatiekosten onbekend, geen rekening meer. Maar vertrouwen in deze dierenarts, dus kosten maken niet uit voor Desy straks.

Katten-/niesziekte enting kombi Desy: €17,00
Chip inbrengen: €27,73

Bij die €44,73 kwam €8,50 BTW, dus in totaal: €53,23.

Carol heeft dezelfde dierenartsenpraktijk als mij en ik las dat die voor het inbrengen van een chip €31,00 betaalde, wat dus overeenkomt als je inclusief de BTW rekent.

Wel las ik een verschil, zij betaalde voor een kitteninjectie €33,00. Weet je nog waar dat tegen was, Caroline?
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Vondels gebitsreining was €23,66
Dat vonden we helemaal niet duur, want we hadden ook een andere dierenarts gevraagd en daar was het ongeveer €60,00
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Desy's sterilisatie afgelopen dinsdag: €77,-, inclusief vijf dagen antibiotica en controle na 10 dagen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Sterilisatie van Flanna: €90
Misschien niet de goedkoopste maar zeker het geld waard; Flanna huppelde de volgende dag alweer rond en de wond ziet er heel netjes uit.
We mogen eventueel op controle komen en dit is dan gratis.
Plaats reactie