buikvliesontsteking

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gesloten
Anonymous

buikvliesontsteking

Bericht door Anonymous »

Deze week hebben we een van onze twee katten moeten laten inslapen. Hij had buikvliesontsteking. Was hier nog iets aan te doen want onze dierenarts had eerst een foute diagnose gesteld waardoor het denk ik te laat was? Is dit zeer besmettelijk voor onze andere kat?
En van wat kunnen onze poezen dit gekregen hebben zij gaan nooit buiten en hebben nog een andere poezen gezien?
Alvast bedankt
Anneke
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Buikvliesontsteking is toch hetzelfde als FIP? Als dat zo is, is er ook een kans dat jullie andere poes besmet is, aangezien er besmettelijke vormen onder buikvliesontsteking voorkomen.

Maar zoveel verstand heb ik er totaal niet van, maar misschien als je symptomen kunt beschrijven, dat andere mensen hier je verhaal herkennen. Er zijn hier namelijk mensen op het forum die ook eens een kat aan FIP hebben verloren, maar of het echt vergelijkbaar is met buikvliesontsteking?

Zijn jullie beide katten trouwens broertjes of zusjes? Ze kunnen namelijk, als het dit is, al wel drager zijn geweest en dat het nu tot uiting is gekomen zeg maar, dat ze het al vanaf de geboorte hebben meegekregen.

Ik ben benieuwd naar reacties van anderen.
Sterkte nog met het verlies, zoals valt altijd zwaar :sad:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ik heb net een link gevonden en het is inderdaad net als FIP (ik wist het namelijk niet zeker).

Hier een duidelijk overzicht met informatie:

http://dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte ... y_fip.html
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Buikvlies ontsteking is FIP. De andere kat kan besmet zijn geraakt maar hoeft niet altijd. Het kan als ze ontlasting van de besmette kat hebben gekregen door het wassen etc. Was het een natte of een droge vorm? De droge vorm is wel moeilijker te ontdekken. Maar er staat inderdaad genoeg info over op deze site. Sterkte met het verlies van jullie lieveling.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

lieve mensen
allemaal al bedankt voor jullie reacties. Het was de natte vorm onze jongen had allemaal vocht in zijn buik en zijn lever en nieren waren aangetast. Ook eten deed hij niet veel meer en hij zag volledig geel zijn huid en tandvlees. Onze poezen zijn geen broer en zus de oudste Misty komt uit een asiel en onze jongen komt van bij mensen thuis. Het doet ons deugd om te lezen dat er mensen zijn die met ons meeleven en ons helpen zoeken naar antwoorden op onze vragen.
bedankt
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Misboom, je kunt alle verdere vragen aansluiten bij het topic over FIP.
Veel Sterkte.

Groet,
Emma
Gesloten