Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nou, we hebben de oplossing gevonden hoor! Tenminste, dat denk ik (en hoop ik). We hebben nu sinds 3 nachten een halve fleecedeken om de onderste helft van de deur vastgemaakt en tussen de deur geklemd (voor extra stevigheid). De fleece hebben we ook nog ingespoten met zo'n luchtje wat ze erg vies zouden moeten vinden. En tot zover werkt 't! De eerste nacht kregen we een beetje verongelijkt gemiauw en vanochtend vroeg stonden ze aan het deurkozijn te krabben. Daar moeten ze natuurlijk niet mee verder gaan!
We houden het nog even vol en hopen dat ze afgekickt zijn als we de fleece weer weghalen!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Het heeft niet gewerkt. :cry: Ze wisten ondanks de fleece toch te krabben aan de deur. Nou hebben we ze dus sinds zaterdagavond toegestaan op onze slaapkamer, maar dat werkt helemaal niet! Het was vannacht de derde nacht en ik ben kapot. Ik kan haast niet eens meer werken. Heb nog geen 4 uur slaap gehad vannacht. Onze katten blijven spelen, rennen en overal aanzitten. Elk snoertje, elk plintje, elk kledingstuk. Ik doe geen oog meer dicht. :sad:
Er moet echt heel gauw iets gebeuren, want ik sta op het punt om te breken!!!
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

ook bij ons was het weer eens feest!
En je word dan zo boos he, ik heb ze ook na veel foeteren achter de deur gezet en ja toen ng even aan de deur krabben en 10 minuten later ging de wekker alweer.
En dan komt Mickey het weer goed maken he door bij mij te gaan liggen en aan mijn oor te sabbelen dan kan je niet meer boos blijven haha.
Maar de laaste tijd gebeurd het weer vaak dat ze gaan spelen en klieren met elkaar.

Linda
Liefs Linda en haar vriendjes Mickey, Misty en Simba
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Bij mij is het eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, vooral 's nachts kan je niet veel hebben hoor.
Snoopy (kater) ligt altijd aan het voeteneind te slapen en komt af en toe even kroelen of aan mijn neus likken (lief heh?!) daar heb ik verder geen last van eigenlijk.

Maar Magic het poesje is zo ontzettend actief, ik snap echt niet waar ze energie vandaan haalt hoor. En als ik dan besluit ze in de woonkamer te laten met de slaapkamer deur dicht moet Snoopy ook mee natuurlijk, anders kan Snoopy niet bij de kattenbak. Bij mij gaan ze dan ook altijd aan de deur krabben en klagelijk zitten miauwen.

Ik ben ook ten einde raad, ik heb nu zo'n slaaptekort dat ik ze komende nacht, heel de nacht niet op mijn slaapkamer laat, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hallo,
in de week slaapt pitou ook niet bij ons, maar in de badkamer(nou ja, als ik laatst ga slapen 'vergeet' ik haar in de badkamer te stoppen, ik wordt niet wakker van haar, steven wel) wij hebben voor haar een heel slaapritueel, bak gaat mee de badkamer ik, wij allebei mee, tandenpoetsen, haar dekentje wordt opengelegd, nog even kroelen en dan nog een paar streeltjes, lichtje uit en wij gaan slapen. In het begin was dit voor haar niet leuk, maar nu vind ze het helemaal niet erg meer, het lijkt wel alsof zij ook blij is dat ze rustig kan slapen. Ik denk dat dat dan toch de enige oplossing is. Veel succes,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij zitten te denken om een bench aan te schaffen en ze dan maar in de huiskamer te zetten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vraag me af of een bench zo groot moet zijn dat de kattenbak erbij in past, en water en voer etc. En of ze met z'n tweeen in 1 bench kunnen?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Mogen ze niet in de huiskamer dan Claudia?

Persoonlijk vind ik een bench nogal zielig. Voor honden schijnt het 's nachts heel geschikt te zijn, maar katten gaan graag hun eigen gang en hebben verschillende plekjes om zich terug te trekken nodig. Maarja, ik vind het ook zielig voor jullie dat jullie geen oog dicht doen 's nachts, dus ik snap dat je alles wil proberen. :wink:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik laat ze ook 's nachts op mijn slaapkamer omdat ik dat voor hun en voor mij gewoon gezellig vind. Ik werk heel de dag en als ik dan thuis kom ben ik meestal nog druk met van alles en nog wat en heb ik niet echt veel tijd voor ze. Ik vind het dan leuk dat ze 's nachts lekker bij me kunnen liggen. Het is daarom ook jammer dat Magic zo actief is, want ik zou ze het liefst heel de nacht bij me houden.

Bij mij mogen ze wel in de woonkamer, ik heb ze inmiddels de meeste dingen wel afgeleerd die ze niet mogen doen. Ik vind het (maar dit is echt heel persoonlijk en absoluut niet als aanval bedoelt ofzo :wink: ) zielig om ze 's nachts in een bench te stoppen.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik vind het zelf ook wel zielig hoor, maar ik heb echt geen andere opties meer. En het kan toch niet zo zijn dat ik in mijn eigen leven niet meer functioneer (zo voelt 't momenteel) omdat ik 's nachts niet slaap?
Om eerlijk te zijn had ik er ook nog niks over gehoord, katten in een bench, maar uiteindelijk wil je alles proberen. Ik heb ze vannacht om 04.00 uur op de gang gegooid om toch nog een beetje slaap te krijgen, gingen ze aan de logeerkamerdeur staan krabben! En dat hoor je dus net zo goed. Als ik dus die kamer voor hun zou inrichten (heb geen andere kamer), en ze gaan daar staan krabben, ben ik niks verder!
Ik ben heel erg gek op mijn katten en zou heel veel voor ze doen, maar momenteel kan ik ze 's nachts wel doodschieten! (en 's ochtends vind ik ze weer lief)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Marije schreef:Mogen ze niet in de huiskamer dan Claudia?
Marije, ik heb slopers! Als wij thuis zijn mogen ze in de huiskamer, anders niet (weet je nog, mijn vogeltje?). Ze gooien echt alles van de vensterbank, gooien de vogelkooi op de grond, kruipen achter de tv om aan de kabels te knagen etc. etc.
Eigenlijk moeten we ze continu in de gaten houden. Is dat eigenlijk wel goed of moet ik ze maar gewoon hun gang laten gaan???
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Jemig :shock: Het klinkt nog wel zo schattig, Belle en Bo, maar het zijn dus kleine monstertjes. :twisted:

Ik hoorde net een goede tip van een collega, waar je misschien iets aan hebt:
Plak op de plekken waar ze krabben omgekeerd plakband. Dus met de plakkende kant naar boven. Katten schijnen daar een vreselijke hekel aan te hebben. Je moet wel stevig plakband gebruiken, wat ze er niet zo af kunnen halen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hé, da's nog eens een goed idee! Moet ik waarschijnlijk wel de hele onderste helft van de deur afplakken, maar misschien helpt 't. Thanx!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

claudia schreef:Is dat eigenlijk wel goed of moet ik ze maar gewoon hun gang laten gaan???
Je moet ze zoiezo niet hun gang laten gaan. Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Plantenspuit werkt echt goed en af en toe als ze bij mij iets doen wat niet mag, sla ik heel hard met mijn hand op de tafel. Ze hebben dan niet door dat ik het doe en schrikken heel erg.

Of het wel of niet goed is is moeilijk te zeggen. Het zijn en blijven natuurlijk katten, eigenwijs dus en af en toe niet goed kunnen en willen luisteren.

Ik snap ook wel dat je alle mogelijkheden wilt proberen, vooral als je een zeer groot slaap tekort hebt :evil:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik heb de opvangkittens ook in de bench gehad, (grote hondenbench) en dat werkte prima. Ik denk dat ze in het begin best moeten wennen jou katten, maar hang er wat speelgoed in, een lekker mandje, lekker eten en een kattenbakje en dan moet het wel lukken.
Je moet dit net als bij een pup gaan trainen, ze moeten het leuk vinden om in de bench te gaan, dus de bench nooit als strafmiddel gebruiken.
Zet de bench neer en laat de deur open, laat ze snuffelen, leg er wat kussen bovenop dan gaan ze er misschien wel op liggen al.
Zet er wat lekkers in, laat ze maar eten en snuffelen maar de deur nog niet dicht.
Geef ze hun eten in de bench, want eten is leuk.
Doe van die spelletjes met balletjes, mik de balletjes in de bench, laat ze maar spelen, die benchwordt vanzelf normaal en leuk.
Neem er wel de tijd voor want anders is het paniek!!
Na een tijdje doe je het deurtje es dicht met eten, bouw het langzaam op.
Maak er een heerlijk speel en verstop plekje van en dan gaan ze het erg leuk vinden en slapen ze 's nachts heerlijk in de bench.

Ik hoop dat het lukt!!
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Mijn katten mogen inderdaad ook niet in de huiskamer als wij er niet zijn want dan hou ik geen planten, gordijnen en stereo meer over :shock:
Maar ik zou toch eens proberen om ze in de logeerkamer te laten zonder dat je het speciaal voor ze inricht (kan later altijd nog) Gewoon een mandje er neerzetten met eten, drinken en een kattenbak. Dan inderdaad plakband op de deur plakken of er aluminiumfolie tegenaan doen, daar houden de meeste katten ook niet van. Dan zitten ze toch net iets verder weg en hoor je het altijd minder dan wanneer ze aan de slaapkamerdeur aan het krabbelen zijn. Ik moet zeggen dat het ten eerste went als je ze negeert en ten tweede zal het dan toch langzaam aan minder worden. Onze katten maken zelf deuren open dus wij doen de deur op slot en dan gaan ze elke keer aan de klink hangen, ook een heel irritant geluid! Maar tegenwoordig weten ze na 3 keer proberen dat de deur dan echt niet opengaat en zoeken ze een plekje om te slapen. De volgende morgen als ze je horen hangen ze er meteen weer aan maar dan kan je er snel iets aan doen :lol:
groetjes Sharon
Plaats reactie